Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16041 til 16060 af 18123
-
SSO ?
ForumindlægHej.. jeg siddr med min SSO og jeg har fået nogle opgaver på billag hvor en eller flere SKAL inddrages.. Men mit spørgsmål er så hvorvidt disse sider som opgaverne fylder tæller med i de 15 sider som opgaven skal fylde?? -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Quote of the day
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opagave at fortælle noget om denne her citat: "If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood it yet" .. et citat fra Niels Bohr. Hvordan skal jeg tolke det ? Og er der nogle som har nogle idéer til hvad jeg kan sige o... -
Udregn distance
ForumindlægHej med jer ! :D hurtig spørgsmål: Hvis nu jeg har en motorcykel der er 13 sekunder om at gå fra 0-100 km/t hvor langt har jeg så kørt inden jeg når de 100 km/t på speedometret? syntes den er lidt tricky fordi man jo ikke køre med en konstant fart, men at man køre hurtigere og hurtigere. Je... -
ligninger
ForumindlægJeg sidder med en ligning der bare skal løses, men tror jeg tænker på det forkerte for jeg bliver ved med at finde differentialkvotienten som hvis det var en funktion. ligningen lyder: 2x^3-13x^2+5x+6=0, skal jeg så ikke tage et led af gangen altså 2x^3 bliver til 6x^2 eller er det ikke f' (... -
isolere my
ForumindlægBestem gnidningskoefficienten. Er dette korrekt isoleret? ganger med 2 på begge sider af = Herefter dividere vi med 2,69 jeg ved ikke om dette er korrekt.. please hjælp :) -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
kemisk,mekanisk energi
Forumindlæg¨hej hvad er forskellen på kemisk energi og mekanisk energi forstår den ikke helt -
lys som partikler
Forumindlæghvorfor kan vi beskrive lys som partikler? forklaring til det? -
Finansøkonom studiehjælp
ForumindlægVi søger en dygtig underviser i fagene under Finansøkonom, som vil hjælpe en studerende til reeksamen i finansøkonomi i August 2012. Vi kan tilbuyde betaling pr. time samt en succes-fee for bestået eksamen. Det drejer sig om en række fag, bl.a. mikroøkonomi, statistik, forståelse for skat, be... -
nogen som kan bruge tunspire?
Forumindlæghar denne opgave Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.2. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.1. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.01. Find gen... -
Elektricitet - Find fem fejl i en tekst.
ForumindlægJeg er meget interesseret i at høre jeres bud på følgende lille opgave. Find fem fejl i følgende tekst: Da jeg kom hjem, var der tændt for spændingen overalt. Lyset brændte, radioen spillede, køleskabet brummede og mikrobølgeovnen var gloende varm. Strømforbruget var enormt. Måleren piskede... -
krydsprodukt
ForumindlægJeg har svært ved at forstå resultat af et forholdvis enkelt spørgsmål Vedhæftet er både spg og svar. Krydsprodukt af (3i+j) x 12i N*m = -12k N*m En der kan hjælpe med mellem regningen? -
farve-forskel
ForumindlægI en af mine indlæg skrev jeg følgende: Hvad er rød? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Hvad er blå? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Jamen hvad er forskellen? Og lidt efter slå det mig! Hvis man nu skulle forklare forskellen mellem de to farver, hvad ... -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Gravitational potential energy
ForumindlægHej, jeg sidder og leger lidt med noget mekanik. Jeg vil gerne gå fra formlen E_p=-(GMm)/R_0 til formlen E_p=mgh. Ved jordens overflade defineres R_0, og en lille smule over overfladen R_o + h, hvor h <<< R_0. Jeg mener at jeg bør tilnærme ved hjælp af Taylorpolinomiet af første orden... -
Fluorescens
Forumindlæghejsa er gået i stå med opgaven og håber nogle der gider at gi et hånd :) sådan lyder opg. i et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveay A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronen overgåt til det lavere energiniveau ... -
Sigma for Sjette....HJÆÆÆLP
ForumindlægMin matematik må jo være lidt rusten, da jeg i dag ikke kan hjælpe min datter med matematik i 6. klasse. Bogen er Sigma for Sjette, side 26 opgave 49. Hvor stor en del af en cirkel dækker en periferivinkel på: 20, 30, 90, 60, 36 og 15 grader. Nu behøver jeg ikke alle svarene...men jeg har ingen... -
Negativ acceleration?
ForumindlægKan en acceleration godt være negativ, hvis det udregnes ved to _farter_? Fx a = (3m/s - 5m/s)/2 s = -2 m/s² Eller kan den kun være negativ, hvis det er to _hastigheder_? Er der desuden ikke et ord for det, når man sænker fart/hastigheden per sekund? -
Bevæglse i To Dimension
ForumindlægHej Alle sammen jeg har den lill eopgave som der bliver ved med at drille mig !!! En legetøjsflyver er hængt op i loftet med en snor og bevæger sig i en cirkel med konstant fart. Flyveren har en masse på 250g , og cirklens radius er 130cm . Desuden er det blevet målt, at 10 omløb tager 24s ...
