Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 16061 til 16080 af 17400
-
Hjælp til rettelser
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har lige haft terminsprøve og skal aflevere mine rettelser for afleveringen. Jeg har skrevet hele ordet med stort som skal rettes i sætningen og der må gerne komme en lille forklaring eller ord så jeg selv kan finde forklaringen senere. 1, 2,3: Der Unterricht GESCH... -
7 Sætninger - Nogle som vil se på dem?
Forumindlæg1. When Peter does his homework, Helle gets happy. 2. Andreas thinks, that when he gets his driving licence, Helle will envy him. 3. Sooner or later Maria will grow up. 4. Yesterday I was late for my German lesson. 5. Andreas is checking his schedule for the next English lesson with Helle. 6. H... -
Definitionsmængden
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med et problem, en aflevering HHX 2000 maj Har aldrig set sådan et spørgsmål før, så behøver virkelig hjælp!I en virksomhed er de variable omkostninger V8X) i 1000kr bestemt vedV(x) = 0,02x ( i 3) - 1,1x(i 2) + 28 x E [0,30]hvor x er den producerde mængde i 1000kr.A) gør rede... -
Funktion.. haster..
ForumindlægJeg sidder med en mat aflevering hvor der er en opgave der volder mig store problemer, har prøvet på mange forskellige måder at regne den, kan bare ikke få den til at gå op:Opgaven lyder:Målinger af meget høje vandstande (målt i cm over daglige vande) har vist, at der er en sammenhæng mellem en v... -
kemi hjælp tak;(
Forumindlægdav alle sammensidder og er igang med at skrive min aflevering i kemi, men der er 2 opgaver der irreterer mig lidt.....har siddet her nok mere end 2 timer og prøvede at løse den men kunne ikke komm i tanke om hvad man skal i de sidste 2 opgaver...håber der er nogen der ud der vil hjælpe mig .de t... -
Gitterkonstanter og afbøjning
ForumindlægHer i juletiden sidder jeg og sveder over en aflevering,så jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig, så jeg kan få opgaven ud af verden (og få bare lige en ½ fridag ud af det). "Vi forestiller os at vi sender laserlys vinkelret ind mod et gitter. Laserlysets bølgelæng... -
Hel klasse klage over årskarakterer?
ForumindlægJeg går i 1.g og afslutter nu fysik på C-niveau. Jeg kan ikke et ord fysik, og er heldigvis sluppet for at skulle op i det. Vores fysikundervisning har gennem hele året mildt sagt været elendig, og jeg opgav den første time og har siden da siddet nede på bagerste række og tegnet i fysiktimerne. D... -
Pyramide stub opgave.
Forumindlæg--------------------------------------------------------------------------------Ja nu må jeg lige bede om jeres hjælp. Jeg sidder med en matematik aflevering til på mandag og er nød til at lave den idag. I morgen lægger jeg nok med tømmermænd Jeg har så fået følgende opgave og jeg ved simpelthen ... -
Gennemsnitlige aktiver, egenkapital, gældsforpligtelser - hvordan finder jeg dem?
ForumindlægHej, jeg sidder med en VØ aflevering, og skal regne rentabilitet, indtjeningsevne, soliditet og likviditet ud. Jeg skal så igang med at regne afkastningsgraden ud, hvor man regner det ud ved at sige: (resultat af primær drift+finansielle indtægter)*100/gennemsnitlige aktiver Problemet er, at ... -
Trekantberegning og Ligning
ForumindlægJeg har problemer med de sidste opgaver i min aflevering, håber der er nogen som vil hjælpe :-) Opgave 2 Givet en linje l: l:y=4/3 x+1 a) Bestem ligningen for den linje m, der er parallel med l og som skærer y - aksen i 4. linjen m er parallel med l, hvilket vil sige at de har samme ... -
Grammatik
ForumindlægHej (: Jeg er så heldig at jeg har fået en aflevering hvor jeg skal rette grammatikken i nogle sætninger. Jeg kan desværre ikke finde ud af det, men jeg har da fået lavet en del af dem, men jeg sidder med 5 sætninger, som jeg bare ikke kan se fejlen i. Opgaven går ud på at rette fejlene, og begru... -
Matematik A?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, og jeg er kommet lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge. Valget står umiddelbart mellem enten matematik på A-niveau og naturgeografi på B-niveau. Jeg er ret god til matematik, hvis jeg selv skulle sige det he he :), men min generelle holdning til naturv... -
Skrevet for meget i eksamensprojektet; problem eller ej?
ForumindlægNu er der jo mange af os tekniske gymnasieelever der voldsomt glade for endelig at være færdig med eksamensprojeketet i Teknologi B, hvilket i praksis betyder at vi har læseferie (sommerferie). I den forbindelse, kom jeg til at tænke på hvor stort et problem det egentlig er hvis man er kommet til... -
Parabel- & Cirkel-skæringspunkter..
ForumindlægJeg sidder og kæmper med en aflevering og kan godt bruge noget hjælp.En parabel er symmetrisk om y-aksen og går igennem punkterne P1(0,-1) og P2(1,1)A) Bestem parablens ligningJeg har fået parablens ligning til at være y = 2x^2 – 1.Det er også korrekt ifølge facit.En cirkel har centrum i C(3/2, -... -
Funktioner - tangent og koordinatsæt. (Differential regning)
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og laver min matematik aflevering, og jeg er efterhånden ved at være færdig. Der er dog én opgave, som jeg er meget i tvivl om, og derfor spørger jeg jer. En funktion f er bestemt ved f(x)=1/4x^2+ln(x), x>0. a) Bestem en ligning for tangenten til grafen... -
Mængdeberegning
ForumindlægI kemi (A-niveu) i 1.g på HTX, har vi fået en aflevering om mængdeberegning. Spørgsmålet lyder følgende: Vi ser på reaktionen: C4H8S (l) + O2 (g) → CO2 (g) + H2O (l) + SO2 (g) Der anvendes 5,92 g C4H8S. Beregn masserne af produkterne i reaktionen. Det som jeg vil spørge om: 1. Er pro... -
Occupy Wall Street and Tea Party movement
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en aflevering om 'The American Dream'. En af opgaverne lyder: 3) What is the American Dream according to - The Occupy Wall Street movement - The Tea Party movement Her kommer jeg så lidt i tvivl, og vil lige høre, hvorvidt jeg har forstået det korrekt (... -
Kemi
ForumindlægSidder lige nu med en kemi-aflevering, og er gået lost i nogle af opgaverne, så håber, at der er nogle som lige vil hjælpe mig. :D 1. Hvordan beregner man formelmasserne for stofferne: Al2(SO4)3 & FeSO4*7H2O & CH3CH2OH. 2. 100 g(m) toastbrød indeholder 1,2 g. NaCl(m). Beregn stofmæng... -
Snyd (artikel i Studiebladet)
ForumindlægDen kan læses her https://www.studieportalen.dk/artikler/snydhvorgaargraensen.phpJeg er ikke bange for at sige, at jeg får hjælp herinde. MEN jeg vælger aldrig den lette vej - dvs. kopiere opgaven direkte herind og forvente at folk laver den. Hvorfor? Jeg har opdaget, at dem der hjælper herinde e... -
spørgsmål
ForumindlægHey Jeg sidder lige med en aflevering, hvor jeg skal svarer på følgende spørgsmål: ¿Cómo crees que va a ser tu propia vida familiar cuando te cases o te vayas a vivir con tu novio? Comenta la siguiente frase: En general los hombres españoles no hacen las compras porqu...
