Søgning på: religion c begreber. Resultater: 16121 til 16140 af 70434
-
Differentiering
ForumindlægKan nogen hjælpe med en differentiering af denne fkt: F(t)= (A*1-A*e-Bt^2) +C*q-t*p På forhånd mange tak. -
2 opgaver.
Forumindlæg1) Er der nogle der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til denne opgave: Hvor meget is ved 0 °C skal man putte i 150 g sodavand ved 25 °C for at fællestemperaturen bliver netop 10 °C? 2) En damprensemaskine skal levere 14 kg damp pr. time. Maskinen tilsluttes i vandhane, hvo... -
Aflevering til i morgen!!!
ForumindlægHej allesammen Har meget svært med det her spørgsmål, vil bare vide hvad jeg skal gøre har nogle forskellige cas-værktøjer men ved ikke hvordan jeg skal regne det ud. er opgave c) som jeg skal bruge hjælp til Tak på forhånd -
Panserformel
ForumindlægJeg forstår ikke hvorfor dette ikke virker.. Jeg prøver at bruge panserformlen til denne opgave y' -2y/x =x2 men for y = (x3/4) + c Som ikke er rigtigt.. -
lineær sammen hæng?
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med denne opgave og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre: Teoretiske overvejelser antyder, at sammenhængen mellem v og c er af formen: 1/v = a*(1/c)+b - altså en lineær sammenhæng mellem 1/c og 1/v. . Nedenstående skema ind... -
Geometri
ForumindlægJeg skal betsemme sidelængden AC i en retvinklet trekant, hvor vinkel c er ret. vinkel B er 34, 0 og sidelængden AB er 5,0. Hvad skal jeg bruge for at finde sidelængden AC? -
Løsning af differentialligning
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP, og har fået en opgave, hvor jeg skal løse differentialligningen y'=a-b*y^2. Ovenover har jeg lavet et afsnit om seperation af de variable, så det ville være oplagt at bruge det, men så kommer jeg frem til udtrykket ud fra følgende udregning dy/dx=a-b*y^2 dy/a-... -
Vands damptryk
ForumindlægVands damptryk ved 35 oc kan ved interpolation beregnes til at være...? 7725 Pa 4242 Pa 772,5 hPa 6,274 KPa 5,693 kPa Hvordan beregnet dette? -
vektorer
ForumindlægHej, jeg har problemer med c'eren i denne opgave. Jeg har kun problemer med d'eren hvad mener de med retning? -
Har virkelig brug for hjælp
Forumindlæger der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette..???----------------- Ved hjælp af varmebehandling kan man fremstille triploide ørreder. De triploide ørreder er sterile og bliver ikke kønsmodne. Dette kan være en produktionsmæssig fordel, da kønsmodningen kræver ekstra foder samtidig med, at k... -
Fysik opgave
ForumindlægHej. Jeg skal lave denne opgave i fysik, men ved ikke helt, hvordan man skal lave den. Nogen der kan hjælpe? på forhånd tak!! En mand drikker et stort glas koldt vand. Vandet har en temperatur på 8 °C og massen 350g. a. Hvor meget energi skal kroppen tilføre vandet for at varm... -
Math!!!
ForumindlægHej!For en person i hvile kan lingerumfanget tilnærmelsesvis beskrives ved funktionen:V(t) = 0,2sin((pi/2) * t) + 2,5Hvor t er målt i sekunder, mens V måles i liter.a)Hvor mange gange pr. minut trækker den pågældende vejret?b)Hvor stort er lungernes rumfang efter en udånding?c)Hvor mange liter lu... -
tvivl
Forumindlæghej jeg oprettede en opgave herinde i går som jeg havde problemer med og stadig har problemer med så tænkte om i ikke kunne give mig lidt mere indput og den anden er at i trekant ABC er AB og C punkter på henholdsvis BC, CA og AB. de er beliggende således at: BC1=CB1=2,34 ; CA1=AC1=4,56 ; AB1= BA... -
hjælp til vektorregning..
Forumindlæghej hej..håber der er nogle der kan hjælpe mig med 2 opgaver nu når eksamen nærmer sig for mig:) det er lidt vektoregning som jeg er gået i stå ved. opg 449) Undersøg om liniestykkerne AB og CD skærer hinanden, når: A(2,1,3) B(8,4,0) C(4,7,7) D(8,-1,-5) opg 437) bestem koordinaterne til skær... -
Sandsynlighed
ForumindlægJeg har en opgave som jeg gerne vil have hjælp til at løse:\n\nBetragt udfaldsrummet\n\nU = {(r,w) | r,w = 1,2,...,6}\n\nsom repræsenterer de mulige udfald for kast med to terninger ("red" og "white"). Lad nu\n\nA(r,w) = r\nB(r,w) = w\nC(r,w) = r + w\nD(r,w) = r /\\ w\nE(r,w) ... -
undersøgelse af gældende lovgivning vedrørende smitsommesygdomme
ForumindlægA- Hvad er formålet medEpidemiloven? B - Hvilekt fagpersonerermedlem af Epidemikommisionerne? C- Er hiv og influenza-virus nævnt i Epidemiloven? D- Hvor foregår diagnosticering af seksuelt overførbare sygdomme? E- er mediciniske behandling af seksuelt overførebare sygdomme gratis for patiente... -
Kemi 2002 maj
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-3.pdfjeg har problemer med c`er i opgave 2..En anden alkohol RCH2OH (R er en alkylgruppe) oxideres med dichromat i sur væske til stof AVed fuldstændig forbrænding af 350 mg af Stof A dannes 699 mg CO2 og 286 mg H2Oc) Bestem den empirisk... -
Hvad skal jeg ..?
ForumindlægHej Det handler om eksponentiel udv. (fordoblingskonstant) Jeg har en graf. i opgave. a skal jeg aflæses fordoblings konstanten. det har jeg fået til 4. i opgave b står der "løs ved aflæsning ligningen y=1.5" Jeg forstår ikke spørgsmålet..? i opgave c. står der "for hvi... -
3 små opgaver
Forumindlæghej alle sammenhar lige tre små opgaver,som jeg ikke slet ikke forstår hva det går ud på:( håber I vil hjælpe mig med det:)1) F(x) = ½x2+x-½ og g(x)= 1/x. Løs derved grafisk uligheden f(x) > g(x) 2)F har rødderne -1 og 2 og f(0) =4 ( find a, b og c værdien)3) Bestem Dm(f) og forkort brøken:F(... -
Bevis= forvirreet
ForumindlægLigninger og uligheder: Bevis formlen for løsning af andengradsligninger.ax2+bx+c=0 ↔ 4a2x2+4abx+4ac=0 ↔ = ganger med 44a2x2+2∙2ax∙b-b2=-(b2-4ac) ↔ = Træk b2-4ac fra eller til????? forstår det ikke?(2ax)2+2∙2ax∙b-b2=d ↔(2ax+b)2=d *1 ↔2ax+b=...
