Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16161 til 16180 af 18758
  • En Københavner i Jylland

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd
  • AT-Eksamen 2012

    Forumindlæg
    Hvordan er det gået med folk i AT?
  • Bestå engelsk

    Forumindlæg
    Jeg skal til engelskeksamen på mandag, og det er ikke min stærke side. Jeg skal have 4 for at bestå, da jeg fik 00 i skriftlig engelsk. Hvad kræver det til eksamen for at få 4?
  • Titler

    Forumindlæg
    (håber titlen er passende:) Er det ikke muligt at lave det sådan at det ikke er muligt at skrive f.eks. hjælp, PLZ, Hilfe osv.?? Trods det faktum at der allerede står citat fra "opret indlæg": "Giv dit indlæg et SIGENDE navn. Titler som: "hjælp" og "haster" er ...
  • hjælp til KRONIK?

    Forumindlæg
    hvordan skriver man en kronik udfra en artikel? hvordan skal den bygges op mm.?
  • en skilsmissehistorie

    Forumindlæg
    hej! jeg er i gang med en fortolkning af "en skilsmissehistorie" og ved ikke hvad jeg skal skrive motivet er.. er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Film analyse mode

    Forumindlæg
    Hvis der er nogle af jer derude der sidder med en analyse model, til film, vil jeg meget gerne have den, det haster ;) tak på forhånd
  • Sherlock Holmes. Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej alle(: Jeg håber, at en af jer har tid - til at kigge min oversættelse igennem. Jeg skulle oversætte fra dansk - engelsk, men synes det var temmelig svært. Sherlock Holmes: The final problem In the short story”The last problem” Conan Doyle tells about how the invincible master det...
  • grænsen mellem inspiration og snyd?

    Forumindlæg
    Hey. Så fik det her lidt ubehagelige spørgsmål fra en lærer idag - som mente at vi vist godt kunne blive enige om at jeg ikke selv havde skrevet min opgave. Han syntes nogle passager mindede om en af de andre stille han havde læst. Normalt når jeg skriver en stil så læser jeg opgaven + tekster. ...
  • Grænsen til pervers??

    Forumindlæg
    Hej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks...
  • skæbne

    Forumindlæg
    Hvorledes forholdte grækerne sig til skæbnen? og hvordan så man på, hvis nogen prøvede at ændre den?
  • Tips til skriftligt dansk

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt bruge nogle tips til hvordan man bliver bedre til at formulere sig i skriftligt dansk.. så man kan få lidt højere karakter i dansk stil.. Jeg mangler lidt de der ord, vendinger og formulering som får teksten til at flyde.. Hvordan kan man øve sig i det..
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan hjælpe mig med om ordet: umaadelig er gammelt dansk
  • Engle cictater til indledning af engle-essay?

    Forumindlæg
    Hej derude? Er der nogle, der har nogle gode cictater om engle til indledning af essay? Sådan et citat hvor jeg kan skrive en masse ud fra det. :D
  • Take the honour out of killing

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om der ikke var der nogen der havde lavet et resume af denne tekst. da jeg kun har skrevet meget kort om den og ville gerne ha noget jeg kunne kigge på. så jeg kunne få den op på 600 ord. på forhånd tak
  • AT-emne 2010, specifikt

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Jeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven?
  • Analyse af "Peter Goldsworthy: One of my best friends

    Forumindlæg
    Hej,.,. er d en der ha analyser teksten af "Peter Goldsworthy: One of my best friends??? tak på forhånd...
  • Terminsprøve i uge 11

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal til 3g terminsprøve i næste uge i dansk (A), engelsk (A) og samfundsfag (A). Vil gerne forberede mig grundigt. Så ville høre om nogle ved hvilke emner man kan komme op i år 2010?
  • Opskrift til biologi rapport. hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle :) jeg sidder her og skal lave en biologi rapport, så tænkte at der måske var en der ville give mig " opskriften" til sådan en. ville være kæmpe hjælp :D