Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16181 til 16200 af 156338
-
blooms trappe ?
Forumindlægjeg har brug for hjælp, er der nogen der kan forklare mig hvordan blooms trappe fungere og hvad der sker på de enkelte trin ? :D -
Info om diverse emner
ForumindlægHej. Jeg har mulighed for at trække diverse emner til eksamen (som mit lodtrukne emne) Kan i skrive al jeres viden omhandlende disse emner; Potens/rod/vækst Potaguras Trigonometri (cosinus/sinus) (enhedscirklen) Rette linjer Grafer/kordinatsystemer Parabler/andengradsligninger Jeg har al... -
Reducer
ForumindlægHar lidt problemer med at reducere følgende: (a+2b)^2-4ab-(a+b)(a-b) Hjælp ønskes tak. -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
account? er jeg galt på den?
ForumindlægJeg har en stil for hvor 2. opgave lyder: Give a brief account of the view of man versus nature as it appears in the extract from 'Lines Composed a Few Miles Above Tintern Abbey' Digtet: ... for I have learned to look on nature, not as in the hour of thoughtless youth; but hearing oft... -
længde af vektorer!
ForumindlægOm vektorene a og b gælder at længden af a = 2 længden af b = 3 og a * b = 1 Beregn længden af vektor a + b Hvordan kan jeg gribe dette an? På forhånd tak -
vektorer
Forumindlæg|a|=3 |b|=5 vinklen mellem dem er 60° jeg har fundet |a-b|=v19 skal så finde vinklen mellem a og a-b. hvordan gør jeg det, for har jo ikke prikproduktet. håber nogle kan hjælpe -
redoxreaktioner
Forumindlæghej håber der nogle som kan hjælpe Kemi lidt hjælp til kemi.. :) 4 timer siden af tomaten123 - Niveau: C-niveau 2. Put en dråbe Na2SO3 (aq) i cirklen. Lav redoxreaktionen ved at tilsætte en dråbe 0,02M KMnO4. Sulfitionen er en svag base. Eftervis dette ved at anbringe en dråbe Na2SO3 på et stykk... -
Definere det gyldne snit!
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder således: Det gyldne snit er defineret sådan: (a+b)/a = a/b, jeg skal vise at man kan omskrive dette til en andengradsligning i a/b : (a/b)^2 - a/b - 1 = 0 Nogen der kan hjælpe mig med dette? Please ;D -
MEIOSE - FIGUR
ForumindlægHej Alle! Sidder her med 24 - timers biologi forberedelse! Har trukket mutationer og genetiske sygdomme. Har blandt andet fået en figur over MEIOSE. http://www.google.dk/imgres?q=meiose&um=1&hl=da&sa=N&biw=1366&bih=681&tbm=isch&tbnid=jBKBkzzsCyY7SM:&imgrefurl... -
Vektorer fatter hø! :(
ForumindlægDet piner mig sådan at jeg er dårlig til mat når jeg nu har det på A niveau! :( Jeg øver mig hverdag, men ser ingen forbedringer, tøre heller aldrig at sige noget i timerne, da jeg er bange for at dumme mig... Idag gik vi så igang med et nyt emne, nemlig vektorer. Noget som de fleste syntes er M... -
sandsynlighed
ForumindlægHej øver lidt i Mat C niveau inden jeg begynder Mat B nu til august. Jeg sidder med de her sandsynlighedsopgaver hvor jeg ikke ved hvordan man er kommet frem til svaret i den sidste opgave og det sidste spørgsmål i de to første opgaver i 7.2.3 og 7.2.4. Nogen som kan hjælpe mig? -
Mat opgave hjælp Tak
Forumindlæga^1/3*a^4/3 / a^3/6*a^5/6 håber en kan hjælpe På forhånd tak -
Hjælp til Terminsprøve.. Nogen der kan hjælpe med eksponentielt voksende funktion?
ForumindlægHej..Jeg skal snart til terminsprøve i mat 2-årigt forløb til B-niveau..Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave?Det er en opgave under Uden hjælpemidler delen, så kunne godt bruge lidt råd..Jeg sidder og regner et gammelt eksamenssæt og har bare brug for lidt hjælp til hvordan denne opgave skal... -
Hjælp
ForumindlægHar brug for hjælp til en engelsk opgave. Staver ikke så godt så hvis der var en der ville kigge min stil igennem ville det være perfekt. -
fælles brøkstreg
Forumindlæga/(a + b) - (a + b)/(a - b) hvordan sætter jeg det her på fælles brøkstreg? nogen der kan forklare det ? har aldrig kunne fattet det -
1.G om igen?
ForumindlægHej med jer :-) Jeg sidder og er meget frustreret over, hvad jeg skal med min uddannelse. Jeg går på STX, og startede i sommers i 1.G Jeg tog 10 klasse efter folkeskolen, for lige at blive det år ældre inden gym. Jeg har altid været mest sprogligt anlagt, men har også haft stor interesse... -
Ligning - proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej folkens, jeg sidder med en matematik B-niveau aflevering, og mangler en enkelt opgave som selvfølgelig lige skal volde problemer. Opgaven lyder således: Om tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x og y er omvendt proportiona... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
DNA-sekvens og elektroforese
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og bakser med noget biologi, der ikke rigtig giver mening for mig. Det drejer sig om DNA-sekvens og elektroforese. Indtil videre har jeg fundet ud af, at DNA-sekvens går ud på, at en baserækkefølgen i et DNA skal bestemmes. DNA-strengene brydes til to strenge, og der påsætt...
