Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16221 til 16240 af 18123
-
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
Uddannelse
ForumindlægHej alle, Kan man få en god uddannelse for et snit på 7-8 ?? Jeg ville gerne være psykolog - men med det snit jeg kommer til at få har jeg droppet det! Derfor ville jeg spørge om i ved noget om, at man kan få et job der har noget med mennesker at gøre på sådan et relativt lavt snit?? Andre udda... -
toppunkt
ForumindlægHej, hvordan bestemmer jeg toppunktet, hvis ikke jeg har kordinatsættet? Jeg har nemlig denne opgave, som jeg ikke kan løse: Et andengradspolynomium er bestemt ved P(x)=3x^2-6x+7 Grafen for P har et toppunkt Bestem koordinatsættet til dette toppunkt. Håber nogen kan hjælpe! -
sandsynlighed og poissonfordeling
ForumindlægHej, jeg vil spørge om er der nogen som kan hjælpe mig med min SRO. Øvelsen er "kast 20 terninger 50 gange" - hvor jeg skal notere hver gang jeg får en sekser. dette har jeg også gjort. men problemet er bare hvordan jeg skal inddrage poissonfordelingen. kan nogle hjælpe mig med det? -
Søge flere gange på gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg står for at skulle søge ind på RUC her inden d. 5., men er stadig utrolig meget i tvivl om hvilken retning jeg skal tage, jeg er, for at sige det mildt, mere stresset lige pt. end jeg nogensinde har været til en eksamen!! Men om ikke andet, kan man jo søge ind, prøve det af og droppe ud ... -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Selvstuderende
ForumindlægHej, Jeg tænkte om der var nogle herinde der var selvstuderende, da jeg gerne vil vide noget mere om det. -
tænke, tænke, tænke :)
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at tænke over dette spørgsmål: Hvordan kan noget blive, hvad det ikke var? Hvad menes der med dette spørgsmål - jeg forstår ikke rigtigt pointen? altså hvad er det der lægger sig op til det? På forhånd tak :) -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Er et atom den mindste del af et grundstof?
ForumindlægHej. Overskriften siger det hele. Er atomet den mindste det af et grundstof? Nu kommer jeg til at tænke på partikler.... jeg er lidt forvirret lige nu! -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Beregning af effekt
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har i et forsøg med opmåling af vand, målt hvert 20. sekund på et wattmeter og termometer. Jeg har fået rigtig mange målinger, og skal i mit forsøg fastslå hvad mit P(W) for forsøget er. Hvordan gør jeg dette? Skal jeg tage gennemsnittet af mine målinger, der er blevet m... -
Opstil en funktion
ForumindlægHalløj! Nogen som kan hjælpe med denne her opgave?:). Tak på forhånd. -
Beregn kraftens arbejde
ForumindlægHej alle. Jeg har fået opgaven der lyder: "En kasse skubbes 4 m i den retning, hvori en kraft på 5 N virker. Beregn kraftens arbejde" Det er sikkert meget let, men jeg har ikke kunne finde svar i mine lektier. Vil I hjælpe? Tak på forhånd. :) -
diffrentialregning
Forumindlægder står funktionen fx) =1/4^2 har en tangent i (2,1). a. giv x=2 tilvæksten 1, og opstil et udtryk for hældningen af den tilhærende sekant. b. giv x=2 tilvæksten dx, og bereg dy/dx. -
Einstein
ForumindlægJeg har valgt min Srp skal handle om Einstein speciel relativitetsteori hvor jeg vil have fokus på et kast med lysets hastighed Men ved ikke hvordan jeg skal få overtalt min lære til at se det gode i det, han syns der ikke er så meget at skrive om i forhold til noget med protoner iført c -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Spole beregning
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: En brugsgenstand som består af en resistans og en ideel induktiv reaktans i serieforbindelse optager ved 230 V, 50Hz en strøm på 1,5A og en effekt på 150W Bestem resistansen R Bestem XL Jeg tænkte om man skulle sige Z=U/I men er det ikke impendansen for ... -
Trykforøgelse i stempel
ForumindlægFindes der er formel, som udregne det tryk der er inde i et stempel, hvis med trykker stempelet ned med en bestemt kraft. f.eks: Inde i et stempel er der et tryk på 3 Bar volumet er: 10 cm^3 Man trykker ned på stempelet med en kraft på 100N hvad bliver trykket i stempelt bagefter? jeg ved ikke ...
