Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16241 til 16260 af 18758
-
Etos, logos og patos
ForumindlægNogen, der ved om man kan sige at sammenhængen mellem en tekst og et billede er etos? Altså at det er det, der skaber troværdighed? Altså hvis billedet understøtter teksten? -
Genusvare eller speciesvare
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en opgave i erhvervsret, hvor jeg er nødt til at bestemme, om varerne er genus eller species. Det ene køb handler om, at en forretning har valgt at købe et parti vaskemaskiner. Der aftales at virksomheder køber 10 stk. iWash "Amerikanervaskemaskiner.&qu... -
kJ spørgsmål
ForumindlægHelp me: En dreng drikker 3-4 dele energidrik som indeholder 1107 kJ/liter dvs. 1 liter energidrik indeholder 1107 kJ ikke? også skal jeg finde ud af hvor mange kJ 3-4 dele energidrik indeholder? og 3-4 dele er jo 75% kan jeg så sige 1107 divideret med100*75% ?? får jeg så det rigtige svar? -
Kugle og plan i 3D
Forumindlæghey alle sammen.. Er der en venlig sjæl der ude som kunne give mig en ledetråd hvordan jeg skulle tackle denne opgave? Se vedhæftet fil På forhånd tak -
Søren Pind, Selv iscenesættelse. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med en synopsis omkring Søren Pinds selv iscenesættelse. Er der nogen der har nogle ideer eller forslag til en mulig problemformulering samt problemstilling? -
Psykologi eksamen - Case - C niveau
ForumindlægHej derude.. Da jeg skal til psykologi eksamen torsdag, kunne jeg godt bruge lidt hjælp.. Jeg er virkelig dårlig til at analysere psykologi cases, da vi næsten ikke har haft nogle her i år.. Derfor har jeg prøvet at finde eksempler på google, men synes ikke rigtig der var nogle.. Er der nogen af... -
elektra kompleks
Forumindlæghej. jeg har i øjeblikket lidt om freuds spykodynamisketeori på c niveu. de følgene spørgsmål handler om nogle af de ubevidste tanker eller følelser som freud mener der finder sted i løbet af den ødipalefase. hvorfor begærer pigebarnet penis? hvorfor er det moderens skyld? er det nogle pr... -
Må skolen godt tag min computer?
ForumindlægJeg fik idag taget min computer i skole. De siger at jeg må få den om en uge. Må de godt det? Er der ikke en bestemt lov om det? Det kan da nemlig ikke vær sant! Det er vel min computer ikke? Foresten så går jeg... -
Dresscode i bank? Vest tilladt?
ForumindlægHej. Jeg læser polit, og har fået arbejde hos en bank. Det er en forholdsvis vigtig position med masser af klientmøder, og vil derfor gerne gøre et godt indtryk mht. udseende. Jeg kunne selvfølgelig bare spørger mine kollegaer, men er endnu ikke påbegyndt på jobbet, og vil gerne have styr på de... -
"Vis i fuld skærm" eller "Vis på fuld skærm"?
ForumindlægHej, hedder det "Vis i fuld skærm" eller "Vis på fuld skærm"? (som i en computerskærm) Og hvorfor? Gramatikregler med svar ville være dejligt. På forhånd tak. -
dho
Forumindlæghej er der nogle, der kunne være interesseret i at rette min dho for evt. fejl? -
Omsætning
ForumindlægHejsa - er faldet over denne opgave og har ingen idé om hvordan jeg skal udregne den, da vi faktisk slet ikke har været igennem metoderne til sådanne opgaver. Nogen der kan hjælpe? *OPGAVE VEDHÆFTET* -
glødetråd graf
ForumindlægHej, Jeg har en IU og UI graf for en glødetråd. Hvordan kan man beskrives disse to grafer?(se vedhæftet fil) Og hvorfor er det en bøjet graf - hvilken formel beskriver grafen? Tak på forhånd -
ukendte resistor
ForumindlægHej jeg har nogle ukendte resistor(se bilag). Jeg skal finde deres resistans ved at beregne det og ved at aflæse fra farvekoderne. Når jeg fx. aflæser den bordeux ved hjælp af farvekodesystemet får jeg 330 000 ohm, men når jeg beregner det får jeg 0,000000334 Forstår ikke helt hvordan der kan ... -
Spørgsmål potens funktion
ForumindlægF(x) = 175.000 * x-1,5 Hvor x er antal dyrkede planter pr. kvardratmeter, og f(x) er den enkelte plantes vægt målt i gram. Kan ikke rigtigt se hvad f(x) er? Er det de 175.000, som også er b. Eller? Hvis det er, så vejer planten 175 kg, hvilket jeg er ret uforstående overfor. -
Multiplikator og accelerator
ForumindlægHvilke virkninger har de? -
Regression på TI-89 r^2
ForumindlægHey :) Jeg har en opgave, hvor jeg udfra nogle data skal afgøre, hvilken funktion udtrykke dem bedst. Jeg har funder r2 til hver funktion Lineær: 0,996332 Eksponentiel: 0,999619 Potens: -0,9999998 Jeg ved at det er en rigtig flot graf, hvis r2 er meget tæt på 1, men hvad så ... -
Aeneiden
ForumindlægSkal til at læse op til en prøve, og så opdager jeg et spørgsmål jeg ikke kunne svare på i skolen, som jeg gerne lige ville have styr på: Hvordan så romerne på Aeneiden, og hvilken betydning havde den i forhold til Kejser Augustus? Hvis nogle gider at hjælpe, ville det er super. På fo... -
Ordbogen.com ??
ForumindlægHola Todos! Jeg skal høre om der er delte meninger herind angånde online-ordbogen, nemlig ordbogen.com Min lærer fraråder os at bruge den, da den indeholde mange fejl og ikke er så dybdegående i opslagene. Ummidelbart syns jeg, at den er rigtig god og nem at have med at gøre. Selvfølgel... -
Høj- og lavkonjunktur
Forumindlæghej jeg skal redegør for lavkonjunktur og højkonjunktur. Er der en nogen som ved hva jeg skal ind på? mvh Karina
