Søgning på: Beregn pH. Resultater: 16261 til 16280 af 48368
-
andengradspolynomium
ForumindlægJeg forstår ikke, nogen der kan hjælpe? Bestem det andengradspolynomium, der er løsning til differentialligningen. y"-4y´+5y = 5x^2+7x -
er i tidspres
Forumindlæghvordan indtegner jeg efterfølgende funktioner ind i et enkeltlogarimisk papir på computeren?. f(x) = 2*(1/3)^x g(x) = 1/2*o,75^x h(x) = 3*(1/10)^x ønsker hjælp please, CaMz -
Matematik B - stamfunktioner
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til b-niveau skriftlig eksamen i 3g, da jeg skulle løse denne opgave: En funktion f er givet ved f(x)=6x^2 Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis graf går fennem punktet P(1,10). Jeg har fundet stamfunktionen, som jeg tror er: F(x)=6*2*1/3x^3 (ret... -
HURTIGT HJÆLP TIL SSO I MATEMATIK
ForumindlægDa jeg skriver i matematik om keglesnit/ellipsen mangler jeg HJÆLP!! HÅber nogen her inde kan hjælpe mig.. opgaven lyder på.. Vis at ligningen 2x^2-20x+y^2+4y+44=0 fremstiller en ellipse og find dens centrum, halvakser, ecentricitet og brændpunkter.. skiter ellipsen og dens brændpunkter i et k... -
Haster!
ForumindlægJeg sidder med en fysikopgave hvor jeg skal finde v. på et skråplan med 20 grader og konstant acceleration. En kælk vejer 20 kg og bakken er 30 m lang. Jeg har fundet to formler: FN=a*m*sinv FN=a*m*cosv Hvornår bruger man de to formler? Jeg her helt forvirret og skalk aflevere i morgen. hjælp! -
Andengradsligninger
ForumindlægJeg får at vide i en opgave, at jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem røderne og koefficienterne b og c. Nogen der kan forklare mig den generelle sammenhæng mellem de to? -
Med et kamera med field-of-view på 15◦ har du taget et billede af en finger, der lige præcis passer i billedet, når kameraet holdes i en afstand af 31.5 cm. ...
ForumindlægMed et kamera med field-of-view på 15 grader har du taget et billede af en finger, der lige præcis passer i billedet, når kameraet holdes i en afstand af 31.5 cm. Hvor lang er fingeren? -
Hjælp til en opgave!!
ForumindlægSkal bruge hjælp til denne opgave. Må gerne besvares grundigt så jeg kan forstå det. :) Et godstog på 700 ton kører med konstant hastighed. Pludselig brister en kobling, så nogle vogne, som tilsammen vejer 190 ton, frigøres. Med hvilken acceleration forsætter lokomotivet og de øvrige vogne, hvis... -
anu
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=22853 Det er øvelse 3 a) jeg ikke forstår.. Kan I hjælpe? -
cm-->mm'2
ForumindlægHej. Jeg har en firkant der har arealet: 9cm'2 Og jeg skal omskrive det til mm Man skal gange det med til dvs. 90 Men svaret bag min bog, der står der 900mm hvordan kan det passe? -
Opløselighed
ForumindlægHvad er forskellen på opløselighed og opløselighedsprodukt? Har sidet hele dagen og forstår det simpelthen ikke. -
Graf for polynomier
ForumindlægTegn graferne for de følgende polynomier i ét koordinatsystem: f(x)=5x^2+11,5x-14,4 og g(x)=-3^2+3 Nu da jeg ikke er særlig god til matematik, kan jeg slet ikke finde ud af at tegne grafer for de funktioner der.. Hvad skal jeg gøre? Hvordan afbilder jeg dem? -
eksponentiel?
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp sidder med en aflevering og kan bare slet ikke huske noget som helst lige pludselig. Opgaven lyder: Da pC'en kom frem i begyndelsen af 1981 kostede en pc- arbejdsplads 97.000 kr. i år 2000 kosteden den samme pc-arbejdsplads (endda med større funktionalitet) 850... -
spg i vektorer
Forumindlæghej allesammen.. håber i kan hjælpe mig med denne opgave.. i det koordinatsysrem er givet fire pkt. A(-1,5) B( 1,4) C( 5,6) og D (3,7) undesøg om trekant BAD er ret?? på forhånd tak :) -
nem opløselighedsprodukt
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med flg. opgave Hvad sker der når der tilsættes 1 mL 0,10 mol/L Na2CO3 til 100 ml 0,010 mol/L calciumhydroxid opløsning. Jeg ved at jeg først skal finde konc. af Ca2+ og CO32-, men hvordan er det nu lige man gør det? -
Halveringstid og g(1)=5
ForumindlægHey sidder her og forbereder mig lidt til årsprøve i skriftlig mat uden hjælpemidler. Jeg kan ikke rigtig løse følgende opgave. Vi har en fordoblingskonstant på 3 og en funktionsværdi ved et givet x nemlig g(1)=5. Jeg skal bestemme g(-2) og g(7). Jeg er kommet frem til følgende: g(x + 3) ... -
Vise at formlen for annuitetsopsparing er korrekt
ForumindlægHej :) skal komme fra kvotientrækken: y*(1+r)^n-1 + y*(1+r)^n-2 + ... + y*(1+r) + y = An = y*((1+r)^n-1)/r Har et bevis jeg sidder og kigger på, men kan ikke helt finde ud af, hvad der sker i de forskellige trin, er der evt nogle der kan hjælpe :)? tak på forhånd. -
Hvordan måles kondital bedst?
ForumindlægHej, jeg usikker på hvordan jeg skal besvare dette spørgsmål. Er det ikke når man er under intens fysisk arbejde? -
Varmekapacitet vs. specifik varmekapacitet
ForumindlægHej I hvilke situationer bruges de respektive sammenhænge? Det er lidt uklart for mig, hvornår man er interesseret i at betragte et systems varmekapacitet frem for dets specifikke varmekapacitet og omvendt. -
Stofmængde, Molarmasse og koncentration
ForumindlægHejsa! Jeg har en opgave der lyder: Hvor mange gram Fe dannes der ud fra 200 gram jernmalm(Fe2O3) ud fra flg. reaktionsskema: Fe2O3 + c -> Fe + CO2 Har ingen ide om hvor jeg skal starte, nogle som kan hjælpe?
