Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16301 til 16320 af 17507
-
Nitrosylchlorid kan fremstilles ved følgende reaktion 2 NO(g) + Cl2(g) 2 NOCl(g)
ForumindlægJeg er stødt på en sjov kemi opgave, som jeg ej kan hitte ud af :-\ Håber der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe mig på vej :) Spørgsmål lyder: Nitrosylchlorid kan fremstilles ved følgende reaktion 2 NO(g) + Cl2(g) 2 NOCl(g) Ved tre forsøg ved 25°C findes følgende sammenhæng ... -
Kritiske tæthed af universet
ForumindlægHey. Jeg sidder og bøvler lidt med min opgave her i Fysik B. Jeg skal beregne værdien for universets kritiske densitet. Til hjælp har jeg fået denne formel. RhoKrit = 3H^2 / 8*phi*G Jeg ved at jeg skal sige 3x Hubblesværdi opløftet i anden potens. Derefter dividere det med 8 x phi x gr... -
Økonomi
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave. Jeg har forsøgt, men mangler noget grundlæggende information om opgaven. En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved: o(x)=0.04x^3-0.5x^2+2.35x+7.5 | 1 <= x and x &... -
Udledning af pufferligningen.
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med min SRO opgave. I den forbindelse skal jeg udlede pufferligningen, men jeg er gået lidt i stå. Jeg fik hjælp den anden dag, men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg kom fra det ene til det andet. Pufferligningen: pH=pKs+log((1-ys)/ys) 1. pH-pKs=log((1-ys)/ys) anven... -
Samfundsfag - adam giddens
ForumindlægHej .. jeg læser en bog om adams giddens , og arbejder med storbritannien efter gennembruddet af stål-jernbanen. jeg har disse noter: Modernitetens mest dynamiske aspekter kan sammenfattes i tre punkter: 1. Adskillelse af rum og tid (time-space separation) Engang var hjemmet centralt, nu er fami... -
Tre differentialligninger HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - de... -
Adam Giddens
ForumindlægHej .. jeg læser en bog om adams giddens , og arbejder med storbritannien efter gennembruddet af stål-jernbanen. jeg har disse noter: Modernitetens mest dynamiske aspekter kan sammenfattes i tre punkter: 1. Adskillelse af rum og tid (time-space separation) Engang var hjemmet centralt, nu er fam... -
Differential ligninger HJÆLP
ForumindlægHej . Jeg er igang med at kigge 2.g pensum igennem. Og jeg har brug for lidt hjælp for helt at forstå differentialligninger.. Det er blot nogle øvelser jeg skal igennem, håber i vil hjælpe mig lidt på vej, ved at vise hvordan disse løses, så kan jeg lave videre selv.. 1) Gør rede for at funktio... -
Sammensæt sætninger SVÆR
ForumindlægDenne opgave var meget svær, synes jeg. Det gik helt galt. Jeg kan slet ikke sætte sætningerne sammen, så de passer. Jeg har forsøgt, men ender altid med to - tre sætninger, jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre af.. Sætningerne (tal og bokstaver sættes sammen): TAL: 1 Hace poco mis padres.... 2 ¿... -
iodtal for et fedtstof
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe med dette Redegør for carbonhydrider, alkaner og alkener, mættede og umættede fedtstoffer. Redegør for reaktionstyper substitution og addition. Opskriv og afstem reaktionsskemaet for fremstilling af dibrom; se *. Opskriv og afstem reaktionsskemaet for titreringsr... -
Metode-Historie-Matematik
ForumindlægJeg skal op i AT i overmorgen og har fagene Matematik - Historie og mit emne er Slaget ved Kursk (et panserslag under 2. Verdenskrig) Mit problem: Jeg har siddet og lavet mit talepapir i dag hvor jeg uddyber mit emne, altså kommer ud over det der står i min Synopsis. I min synopsis har om meto... -
plz hjælp med nogle opgaver
Forumindlæg1. En elektrisk komponent kaldes en resistor (modstand), hvis sammenhængen mellem spændingsforskellen (U) over komponenten og strømstyrken (I) gennem komponenten er givet ved Ohms lov: (R er en konstant, som kaldes resistansen). For en resistor er målt følgende sammenhørende værdier af U og I. I/... -
Bestem n udfra magnetfelt og strømtæthed.
ForumindlægHej. Jeg har lige et problem med en opgave, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med :) Den lyder som følger: Betragt en uendelig lang cylindersymmetrisk strømfordeling med radius R og samlet strøm I. Fordelingens strømtæthed J er parallel med cylinderaksen. Strømfordelingen producerer et ... -
Binomialfordeling
ForumindlægHejsa, Jeg har et forståelseproblem jeg håber i kan hjælpe mig med. Når man skal beregne sandsynligheden for at der i et forsøg med 5 terningkast kommer en 6'er 3 gange ud af de 5 gentagelser, så beregner man ssh. ved: P(X=)= n! / (k! * (n-k)! * p^k * (1-p)^(n-k) => P(X=3)= 5! / (... -
Funktioner - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg forsøger ihærdigt at arbejde med differentialligninger og funktioner her op til årsprøver, sommer mm., for at få det på plads inden 3.g. Jeg har fundet nogle forskellige opgaver. Er der nogen, som kan løse dem for mig, så kan jeg nemlig selv gå videre med flere i samme stil, og forstå ... -
Optimering af et produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, hvor det overordnede formål er at optimere et produkt vha. et generelt system for derved at få dækningsbidraget op og tjene flere penge. Generelt set sidder jeg inde med information angående købsprisen i kina og vores salgspris til butikkerne og ka... -
Indgreb i et ligevægtssystem
ForumindlægJeg er ved at lave rapport om et forsøg vi har lavet som omhandler indgreb i et ligevægtssystem. Jeg er rendt ind i problemer, det drejer sig om følgende: Vi skulle udtage to mL af vores ligevægtsblanding og putte i 2 stk ens bægerglas. Det ene bægerglas skulle vi herefter fylde op til det dob... -
Elektriske og magnetiske felter
ForumindlægHej studieportalen Jeg har 4 delspørgsmål: a) En flad spole er ophængt i en kraftmåler. Kraftmåleren viser 0,70N 1.1: Bestem spolens masse Spolen er kvadratisk med kantlængden 6,0cm, og den har 150 vindinger. Den nederste del af spolen befinder sig i et homogent magnetfelt med ret... -
Metode i religion og biologi
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag, men jeg har rigtig svært ved at få formuleret mine metoder. Jeg har indtil videre skrevet: Biologi er et naturvidenskabeligt fag. Det indebærer at man opstiller en hypotese omkring det valgte emne. En hypotese er en antagelse, som er grundlaget for undersøgelsen... -
SSO Indledning
ForumindlægHej vil lige høre om i kan se den rødetråd i min indledning til min SSO .. I så fald kan jeg ikke få jer til at give en kommentar, om hvad den røde tråd er, eller hvad jeg skal gøre bedre ? :) ------------o------------- Lige siden stenalderen har vi bygget huse til beboelse, m...
