Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 16321 til 16340 af 34132
-
vedrørende Terminsprøverne
ForumindlægHej kloge hoveder på Studieportalen Jeg har termins på mandag, og skal op i forskellige fag. Har prøvet at forberede mig så godt som muligt, men tror ikke helt er er klar i nu. Her har i nogle spørgsmål, som jeg håber i kan besvare :) 1) Hvor stor betydning har terminsprøverne 2) Hvordan kan je... -
Andengrads funnktion "hjælp til skæringspunkt"
Forumindlæghar problemer med mit matematik Forklar grafisk og analytisk (dvs. ved beregning) hvordan to andengradsfunktioners skæringspunkt(er) findes. Forklar grafisk og analytisk (dvs. ved beregning) hvordan skæringspunkter imellem en andengradsfunktion og en lineær funktion findes. på forhånd tak for ... -
Polynomier på rektangulær form
ForumindlægJeg har vedhæftet spørgsmålet til min matematik opgave, som jeg er gået lidt i stå med. Det handler om at finde rødderne på rektangulær form. Min x2 = 4 Håber nogen kan hjælpe -
Polære koordinater
ForumindlægHej. Er der nogen kloge matematikere, som ved hvordan man konverterer længdegrader og breddegrader (fx (55.730397,12.358181) fra Google Maps til POLÆRE KOORDINATER (som består af radius og en vinkel)? Det vigtigste for mig er en formel, som jeg slet ikke kan finde nogen steder :/ /Taz -
Årlig vækstrate
ForumindlægHej alle. Sidder lige midt i et matematik-krise, så håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe! Jeg har brug for en formel for årlig vækstrate - gerne noget med Log og ln, hvis muligt. Håber det giver mening!! -
Vektorer
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge om vektorer i matematik og vise beviset om vinklen mellem to vektorer. Jeg undrede mig over hvilke spørgsmål, de måske kunne finde på at stille mig? Så kan jeg forbedrede mig og læse op på de ting... Tak på forhånd! -
Haster! Haster! Haster!
ForumindlægHejsa jeg skal oversætte nogle danske sætninger til fransk nogen der kan hjælpe? er ikke særlig god til fransk. De er til i morgen og jeg har en masse ander lektier for også. Håber der er nogen der kan hjælpe. 1 Hun er bedre til fransk end jeg. 2 De er bedr til golf end deres forældre. 3 Denne mi... -
Differentialligning - opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Sidder og regner lidt matematik inden eksamen i morgen, og tænkte om der måske var nogen der kunne hjælpe mig med følgende opgave som jeg er gået i stå ved: Om en bestemt løsning til differetntialligningen dy/dx = (x+1)(y-1), hvor x tilhører R og y>1. oplyses, at grafen forløber i områd... -
Kan jeg få snittet?
ForumindlægHej SP, Min drøm er at komme ind på medicinstudiet, men jeg er bange for, at jeg ikke kan få gennemsnittet. Jeg går i 3g, og i 2g fik jeg et snit på 11 i de afsluttende fag. For ikke så langt tid siden fik jeg mine standpunktskarakterer; Matematik A; 12 / 10 Fysik B; 12 / 10 Dansk A... -
Integral/differential...
ForumindlægHej folkens.Jeg har fået lyst til at læse og forstå integral- og differentialregning. Jeg er ny på området, så det skal være det basale, som således skaber en grundlæggende forståelse, der kan bygges videre på. Jeg har kigget på hjemmesider rundt omkring, men jeg har ikke rigtig fundet nogen, der... -
definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)
ForumindlægHey...Jeg skal op til den mundtlige eksamen i matematik B på HTX på onsdag. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål vi skal gøre rede for, det ene lyder således: "Redegør for forholdene i ensvinklede trekanter - Nøgleord: definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)" Hvad menes der me... -
Bestemme koordinaterne til skæringen med x-aksen
ForumindlægHejsa :D Jeg har siddet med en matematik opgave i 40 år, og kan simpelthent ikke finde ud af den. Har også prøvet at søge på nettet hvilket IKKE har hjulpet. Jeg har prøvet at sætte funktionen lig med 0, men den giver mig kun én løsning selvom jeg skal bestemme den anden og tredje skæri... -
eksponentiel notation
ForumindlægJeg går i 1.g og jeg skal snart op til skriftelig årsprøve i matematik. Jeg har fået en liste over, hvad vi har gennem gået på klassen og en liste, over hvad jeg burde kunne til delprøven uden hjælpemidler. Og i listen står der, at jeg skal kunne: håndtere eksponentiel notation og anvende poten... -
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp og det haster endda. Jeg har et par spørgsmål om SIR-modellen i matematik. 1. Hvad skal man hovedsageligt have fat i, i en SIR-model, hvis man skal bruge den til SRP, og hvad skal man derudover inkludere i opgaven. 2. Når man skal lave grafer... -
hjælp! :)
Forumindlægjeg skal lave en synopsis til mundtlig matematik eksamen som skal indeholde følgende: Vækst </o:p>Statistik med sumkurve og boxplot</o:p> </o:p>Areal </o:p>Målestok</o:p> </o:p>Konstruktion</o:p> Trigonometri skal selv vælge et emne, men det er altså... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægDet drejer sig om følgende opgave i Eksamensopgaver i matematik (3-årigt forløb til A-niveau), opg 6.014:I et bestemt lotteri er sandsynligheden 10% for, at en lodseddel giver gevinst.Hvor mange lodsedler skal man mindst købe, hvis sandsynligheden skal være større end 50% for, at mindst 2 af lods... -
DMI opgør hvert år antallet af solskinstimer i december.
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til matematik og kunne godt bruge lidt hjælp til det her. DMI opgør hvert år antallet af solskinstimer i december. Tabellen viser fordelingen af antallet af solskinstimer i december i en 50-årsperiode. Antal solskinstimer Hyppighed (antal år) 0-20 ... -
varmetab af kasse?
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og skal til at beregne varmetabet af en kasse. Her er hvad jeg ved. lambda værdien er 0,032. Der er en 7 watts pære i kassen (al energi bliver til varme) kassen er 25cm høj, 31cm bred og 36 cm lang. Tykkelsen på kassen er 30 mm tyk. Der er en temperatur udenfor kasse... -
Differentialkvotienter gå hjem og ¤#&#¤%/# tak!
ForumindlægEllow Everybody. Jeg sidder med nogle opgaver til min matematik aflevering, og jeg er total på bar bund.. Det eneste jeg ved, er at det er differentialkvotienter.. FORSTÅR ikke det der står i bogen, og er gennerelt helt på bar bund mht, Differentialregning -.- Den første opgave lyder såda... -
Spørgsmål omkring HF enkeltfagseksamen
ForumindlægHej alle... Jeg har et ret vigtigt spørgsmål omkring HF enkeltfags eksamenerne... Jeg har været oppe til alle eksamener indtil videre... Dog har jeg skrevet frem og tilbage med min matematik lærer da han første gang skrev en seddel ud med eksamensdatoer og tid var jeg ikke skrevet på til ek...
