Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16401 til 16420 af 152758
-
Redoxbromat
ForumindlægNogen der kan hjælpe med de 3 spg -
Ligning hjælp
ForumindlægStine og simone går i byen sammen. Stine har tre gang så mange penge som Simone. I byen køber de begge en T-shirt hver til 65 kroner. Efter de er kommet hjem har Stine 16 gange så mange penge som Simone. Hvor mange penge har de hver før de går i byen? Hvordan opstiller man ligninger over det her? -
Ligning
ForumindlægEr der nogle der har et forslag til løsning af opgaven som går ud på at bestemme a så andengradsligningen har præcis en løsning?x^2 -(a+1)x + a+1/2 = 0mange tak. -
Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. På forhånd tak! -
Rod og eksponent
ForumindlægJeg har tre spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med: 1. Hvorfor er a^p / a^q = a^p-q når a^n / a^n = a^0 = 1? 2. Hvorfor er sqrt(a * b) = sqrt(a) * sqrt(b) og sqrt(a / b) = sqrt(a) / sqrt(b)? 3. Hvad bliver stykket (3sqrt a^6*27) / 3a^2? -
længde og vinkel vedr. vektorer
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at regne flg. opgave: Bestem længderne af vektor a og vektor b og vinklen ml. dem, når(vektor a = va og vektor b skriver jeg som vb) va*(2va+vb)=13, va*(va+2vb)=-1 og (va+vb)*vb=20. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Isolér
ForumindlægHvordan isolér jeg a -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
Reducering
ForumindlægHej. Hvordan reducerer jeg følgende?: ((a2-b)/(a*b))-a/b -
Svær tekst
ForumindlægHej, er der en der vil hjælpe mig med at få oversat den danske tekst til engelsk? Jeg er virkelig dårlig. Jeg har selv prøvet, men det er slet ik rigtigt. Tungmetaller findes mange steder i vores omgivelser i f.eks. fødevarer, medicin og miljø. I denne opgave får du en kort orientering om, hvad t... -
Odontologi (Tandlæge)
ForumindlægHej derude, Jeg er lige blevet student med et snit på 9,7 (inkl. gange med 1,08 og gange med 1,03 pga. 5 a-niveau). Jeg søgte ind hos odontologi i Århus og havde satset en smule på en heldig standby-plads. Desværre viste det sig at standby karakteren er på 9,8 i år (AV, det tæt på)! Ligenu... -
påvisning af proteiner
ForumindlægHejJeg skal skrive terminsprøve i kemi i morgen og har derfor af min lærer fået en slags "øveseddel".Han beder her om at vi giver nogen eksempler på hvordan man påviser proteiner.Som svar skriver han:F.eks. uldtråden, der farves gul af koncentreret salpetersyre og bagefter rød af ammoni... -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en... -
Hvad tror du?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? Eksamen : kemi C: 0,0 Årskaraktere: 0,0 Årskarakter : billedkunst C : 7 Eksamen: Fysik B : 0,2 Årskaraktere : 4 og 7 Årskaraktere: Nat... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
Stofmængde
ForumindlægHej... Det er så længe siden jeg har haft kemi at jeg simpelthen har glemt stort set alt.. Er der nogen der kan hjælpe mig mht stofmængde n? Mit problem er at jeg har Benzens strukturformel altså C6H12 og på baggrund af dette skal jeg finde molmassen. Jeg har derfor M=m/n og har fundet at m=84,15... -
Elektronegativitet og salt eller ikke salt? - argh hjælp!
ForumindlægJeg har læst mig til, at når elektronegativitetsforskellen mellem 2 atomer er mere end 2, så vil der forekomme en ionbinding mellem atomerne og derfor vil stoffet blive betragtet som en salt. Men nu har jeg så fundet ud af at elektronegativitetsforskellen mellem Ag og Cl kun er 1,1 og alligevel... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
FSA fysik - hvordan det foregår??
ForumindlægHej allesammen! Mit spørgsmål handler egentlig ikke om selve emnet fysik, men om den mundtlige eksamen (FSA) jeg snart skal op i, i fysik/kemi. Mit spørgsmål er så bare: Hvordan er det egentlig denne eksamen foregår? - Altså jeg ved at jeg skal trække et spørgsmål/emne? Og jeg ved at vi cirka ska... -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n...
