Søgning på: spansk noter. Resultater: 16441 til 16460 af 20423
-
Beregn liter i tagrende
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp med et regnestykke. Jeg skal beregne hvormange liter vand der kan være i en tagrende hvor radius er 54, diameter er 108 og højden er 9,5, alle mål er i mm og tilsnittet er 250(10") vh. Malene -
eksponentielfunktion
Forumindlægforskriften: f(x) = 4170*1,007x 1. Beregn hvilket år skovarealet vil være på 6000 km2 Nogen der kan hjælpe mig? (: -
Bestem (c*a)(a+b+c)...
Forumindlægbtw. de skal alle forestille at være vektorer, kunne bare ikke finde ud af at lave pil over bogstaverne. bestem (c*a)(a+b+c) når a = (-3 over 2) b = (8 over -1/2) c = 9 over 5) Hvordan regner det ud? Tak på forhånd! -
Reaktionsskema
ForumindlægHej hvordan kan man færdiggøre følgende reaktioner B(OH)3+H2O -> ? Na2O2+H2O->? P4O6+H2O->? -
Trekant
ForumindlægHvordan beregner jeg BC -
sin,cos og tan - Hjælp!
Forumindlæg?ABC er retvinklet med C=90o. Beregn de manglende sider og vinkler, når 1) A=43o og c=5 2) B=25o og a=19 3) C=12,64 og b=4,79 How-to? Har fået en masse formler fra min lærer -kun et uddrag her: cos A= (b/c) Sin A= (a/c) Tan A = (a/c) Men hvorfor nogle skal jeg bruge? Sin, cos eller tan? Og hvo... -
Hvordan får man 12 i tysk eksamen?
ForumindlægEr der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det. -
Plation og staten
ForumindlægJeg er igang med, at læse om "Platon Staten". Og jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med at Sokrates ønsker f.eks. en primitiv stat, mens Glaukon og Adeimantos vil have et fuldt udviklet retfærdig stat. Hvad er forskellen mellem de to?? Og hvad vil det her sige: kan man være retfærdi... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej! Jeg ved godt, der er utrolig mange topics herinde omkring det moderne gennembrud, men jeg er stadig i tvivl om noget, som jeg håber, jeg kan få svar på nu: Altså, det moderne gennembrud var tiden 1870-1890 og hovedemne var kvindeemancipation? Men altså, var det i de 20 år der, der var proble... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har fået en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, og kunne godt bruge lidt hjælp! Opgave lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne (2,6) og (9,4). a) Bestem ved beregning en forskrift for f. b) Bestem halveringskonstanten for f- Opgave... -
hvordan kan det være?
ForumindlægHvorfor er fortegnet for de 10 mio liter (107) i minus her ---- H3O+] = 1.0*10-7 mol/L -
stofmængde af NaOH
Forumindlæghej! vi har titreret syltningsvæske med en NaOH opløsning. men hvordan finder jeg stofmængden? volumen 0,100M NaOH = 8,5 mL 5,0 mL syltningsvæske 50 mL demineraliseret vand håber i kan hjælpe.. -
hjælp, mat b mundlig eksamen.
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b-niveau, og vi har fået 18 spørgsmål udl. Jeg er i tvivl om, hvad der er godt at tale om i nogle af emnerne. Trigonometri har disse to: fortæl om sinus-relationerne og deres anvendelse på vilkårlige trekanter fortæl om cosinus-relationerne og deres anv... -
bedste råd til hvordan man læser på på religion?
ForumindlægJeg skal op i religion B niveau, på fredag, men jeg kan simpelthen ikke skabe overblik over hvordan jeg skal læse op på det! Vores temaer er: - Livet efter døden i de store verdens religioner ( Ateisme, islam, jødedommen, islam, buddhisme, hinduisme) - Fundamentalisme i islam og kristendommen - ... -
GRammatik
ForumindlægI've had to give up to train after a knee injury. Jeg kan se at fejlen lkigge ri at to give up skal efterfølges af en ing-form, men hvorfor? "To give up" hvad er det, når vi snakker grammatik? Er det fordi at der en præposition (to)? -
analyse af beat it
Forumindlæghej alle jeg vil bare lige høre om der er nogen som har analyseret michael jacksons beat it, da jeg skal bruge det til en fremlæggelse i musik i morgen. jeg er i seriøse problemer da jeg er elendig til at analysere sange, og det musiske generelt. mvh Mathias -
Matematikhjælp :). Nogen der vil hjælpe?
ForumindlægHej alle :), Er der nogen der gerne vil skrive maplereglerne til mig, for jeg har glemt dem. Altså det der med plot, restart hvad det bruges til osv. Så er I søde :) -
mundtlig eksamen - gode råd
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik b i morgen- har i nogen gode råd? -
Linier, vektorer og cirkler - Haster
ForumindlægEn ret linie går gennem (3,5), l er vinkelret på linien m med ligningen 2x+3y-4=0 Bestem en ligning for l. Bestem koordinaterne til skæringspunktet mellem l og m. Beregn arealet af den trekant, der er bestemt af koordinatsystemets begyndelsespunkt O og l’s skæringspunkter med koordinatsyste... -
nervøsitet
Forumindlæghej! jeg var til eksamen den anden dag i biologi B (STX, VUC) og fik 7 - hvilket som sådan er ok. Mit problem er bare at censor siger: alt hvad du gjorde og sagde var det rigtige, men du var nervøs, så derfor får du 7 Er det ok?? jeg mener, de sidder og argumenterer for at jeg skal have 10 - a...
