Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16521 til 16540 af 31547
-
Rettelse
Forumindlæglyder dette rigtigt , håber lige i vil se om det giver mening, og rette for den sags skyld ,, ¿Qué edad tienen tus padres? Mi madre tiene 45 años y mi padre tiene 46 años. ¿Están contentos cuando tus amigos vienen a casa? Sí, mi madre contenta m&... -
Optimering af areal
ForumindlægHi, jeg oensker at opstille et udtryk for antallet af firkanter (F1) som kan placeres i en stoerre firkant (F2). Lad os antage at F1 har laengden L1 og bredden B1, ligeledes har F2 laengden L2 og bredden B2. Altsaa oensker jeg at X*(L1*B1) <= L2*B2 Hvor foelgende maa gaelde X*L1 <= L2 og X*... -
stamfunktion. har jeg regnet rigtigt???
Forumindlægser dette rigtigt ud? bestem en stamfunktion til f(x)=x^3-3x^2+x-11 =3x^2-6+1 ser det rigtigt ud??? -
Kongruens hjælp!!
ForumindlægJeg er igang med en tysk aflevering. Den er egentlig simpel, da jeg bare skal oversætte, men jeg bliver pludselig i tvivl. En sætning lyder således: Min søster kan ikke lide musik Når der er 2 verballed i en hovedsætning ved jeg at den ubøjede skal stå til sidst, men hvordan ved man h... -
Hjælp enkeltlogaritmisk koordinatsystem.
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe?? Forklar hvorfor en eksponentiel udviklings graf bliver en ret linie i et lodret enkeltlogaritmisk koordinatsystem. -
Cellesignalering
ForumindlægHva vil det sige, at et signal amplificeres (inde i cellen)? -
Hurtig spørgsmål ang Sandsynligheds formel
ForumindlægHejsa hurtig spørgsmål: Eksempel: Hver fjerde dansker lider af allergi. Bestem sandsynligheden for, at der blandt 80 tilfældigt valgte danskere er. c) Mindst 17 og højst 23 med allergi 80 - 17 = 63 (80!) / (17!*63!) = 101489773667796800 Disse mega tal kan vi bruge til at beregne sandsyn... -
Fordele/Ulemper ved socialismen
ForumindlægNogen der har mulighed for at forklare mig nogle grundlæggende fordele, samt ulemper ved den socialistiske ideologi? -
zu, zur eller zum ?
Forumindlæghej jeg er meget i tvivl om hvornår man skal bruge det ene eller det andet ord: zu, zur eller zum? an eller am ? im eller in ? in eller ins ? -
Hvilken type sammenhæng
ForumindlægVil mene det er eksponentiel regression eftersom R^2 værdien ligger tættest på 1 (0,98), men hvordan bestemmer man helt bestemt hvilken type sammenhænge der kan være tale om -
SU-lån
ForumindlægHej..! Kan det betale sig at tage et SU-lån, hvis man ikke har noget at bruge det til? Bor i forvejen billig, har sparet lidt op så SU'en er i forvejen rimelig nok for mit vedkommende. Men jeg tænker lidt på fremtidsudsigterne, kan det da godt betale sig at tage et SU-lån - uden at bruge af d... -
Rentesregning
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal svare på hvornår man er gældsfri. Jeg har regnet mig frem til at den sidste ydelse betales 1. december 2014 Skriver man så at man er gældsfri 1. december 2014 eller skriver man 1. Januar 2015 eller skriver man noget helt andet ??? Det skal lige ... -
hjælp til tysk (tekst kort)
Forumindlæghej :) Er der nogen der gider at rette denne tekst for grammatiske fejl? på forhånd tak ;D Kommentiere die Namen, die der Sohn seinem Heimatort Himmelsheim (Zeile 29–31 und Zeile 135–136) gibt. Die Namen „Heimatort Himmelsheim“ sind nicht nur geläufige Reime, sondern beze... -
HJÆLP! matematik..
Forumindlægåber virkelig nogen kan løse det her for mig. :) på forhånd tak. Opgave 3. Forskriften for f-1 = f(x) f-1 To funktioner f og g er bestemt ved f(x) = 1/(x-2) g(x) = x2 Bestem forskriften for f-1 Angiv definitionsmængde og værdimængde for både f, g og f-1. Bestem forskrifterne for funktionerne f&d... -
sammenligning - men hvordan?
ForumindlægHej, jeg ahr fået til opgave at sammenligne et digt og en artikel. Artiklen handler om den økoonomiske krise i dag og digtet hedder "Når et rødt flag smælder" af Oskar Hansen. Men jeg kan bare ikke se, hvad de sku have med hinande at gøre? Nogle bud?? tak -
Reduktion
ForumindlægJeg øver opstilling af reduktionsopgaver. Burde jeg have opskrevet det anderledes? Her er nogle eksempler: 1. 2. 3. 4. 5. TAK! -
Er dette brev ironisk eller mener hun det?
ForumindlægJeg er så småt gået i gang med at læse tekster til min DHO opgave. Jeg har om kønsrollerne i det Moderne Gennembrud, og jeg har fundet dette brev kaldet "Brev paa Sølvbryllupsdagen fra en taknemlig Hustru til sin Ægteherre" på kvinfo.dk: http://www.kvinfo.dk/side/444/?action=4&itemi... -
kant erkendelsesteori
ForumindlægNogle der med få ord kan forklare emanuel kants erkendelse teori for forstår det simpelthen ikke -
haster
Forumindlæghej jeg er lidt i tvivl om en opgave. en tynd stang kan svinge som et pendul, når den ophænges i et punkt af stangen. stangen er 1,0 meter lang. afstanden fra ophængspunktet til stangens midtpunkt M betegnes X og måles i meter. svingtiden T for denne stang måles i sekunder og er givet ved formlen... -
Balmerserien og heisenberg
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysikopgave om diverse atommodeller, men jeg er nu kommet til nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af. Det første er: Benyt Bohrs model for hydrogenatomet til at forklare begreberne balmerserien og rydbergs lighning. Det andet er: Bohrs atommodel viste sig at være m...
