Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16521 til 16540 af 60202
-
Beregning af delta(Hm) udfra bindingsentalpier
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med at finde det korrekte facit til følgende opgave, når den skal løses vha. bindingsentalpier og Hess' lov. Brug bindingsentalpier til at beregne delta(Hm) for reaktionen: CH2=CH-CH3(g) + H2(g) → CH3-CH2-CH3 (g) Facit er -124 kJ/mol På forhånd tak for ... -
Trekanter.
ForumindlægHej.. Nu er jeg kommet lidt videre. Er de to første opgaver korrekte? Og en som måske vil hjælpe med 2 to sidste, eller i hvert fald en forklaring? På forhånd tak! :-) -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
Navngivnin
ForumindlægHvad hedder stoffet: OH - CH2CH2CHC=O | OH - det sidste skal forestille en aldehydgruppe (: Navnet ikke butanal, da navnet mangler hydroxygruppen, men det er heller ikke But-1-ol, da det er en aldehyd?? ... -
parabel bro
Forumindlægvi har en parabel formet bro hvor toppunktet er 30 m.Og broens vej er 70 m og er en ret linje.broens bue fra siden af,er delt op i 8 ligestore stykker.så lyder opgaven:angiv forskriften for parablen, som dannes af det nederste af brobuen. Når koordinatsystemets 0 punkt ligger midt på broens vej.b... -
Tilstandsformer..
ForumindlægHej De tre tilstandsformer i vand er fast stof,væske og gas..men... Hvordan tegner jeg en opstilling at disse tre tilstandsformer? hvad er årsagen til disse tre tilstandsformer? takker;d -
Førstegradsligning?
ForumindlægHej allesammen er 2x2 – 6x = 0 førstegradsligning? hvad gør jeg for at finde diskriminanten af førstegradsligning, kan kun huske andengradsligning -
Alkohol og kulbrinte
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad forskellen er på Alkohol og kulbrinte. tak på forhånd :) -
Forkort brøken
ForumindlægHmm. Det er nyt og jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal stille på, er der nogle der kan hjælpe...Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort om muligt hver af brøkerne og angiv for hvilke x omskrivningen er gyldig:-x^2+4/2x^2+2x-12Jeg har facit men mangler en fremgangsmåde.Med venlig hilsen -
Normalvektor til plan
ForumindlægHvis man skal finde en normavektor til en plan, er det så ikke lettest, hvis man (1) finder en vektor Q i planen, sætter den ind i ligningen for skalarproduktet og den vej finde en anden vektor, der ganget sammen med vektor Q giver 0? -
EDTA-titrering
ForumindlægFor at bestemme indholdet af mangan(II)ioner i spildevandet fra et manganværk foretager man en EDTA-titrering. EDTA reagerer med Mn^2+ i forholdet 1:1. Reaktionen foregår ved pH = 10, og der benyttes en 0,0100 M EDTA-opløsning til titreringen. 20,0 mL spildevand overføres til en konisk kolbe, og... -
Har brug for hjælp til matematik
ForumindlægHåber der er nogle som kan hjælpe med opgaven -
Temperatur og tid..
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? 1. opgave: Opvarmning af vand 1,5 kg vand bringes i kog i en jerngryde, der vejer 1,2kg. Start temperaturen er 14grader og kogepladens effekt er 1100W. Hvor lang tid tager opvarmningen? på forhånd tak :) -
Linjler....
ForumindlægHej alle ;) En matematik opgave er formuleret således: "Bestem b så linjerne med ligninger l: y = 3bx + 8 og m: y = (b – 2) ??x – 11 er ortogonale." Har igen anelse hva man skal gøre... nogen der kan hjælpe..? På forehånd mange tak.. -
Ja eller nej..?
Forumindlæger det rigtigt at når ammoniak reagerer med vand sker følgdende reaktion: NH3 + H2O --> NH3+ + OH- er det her reaktionsskema rigtigt..? -
Bestem løsning der går gennem P(1,1)
ForumindlægHej alle. Sidder lidt fast med følgende opgave, og håber inderligt at der er en der kan hjælpe: y' + 1/x*y=2/x^3 x>0 Bestem den løsning til f(x) til differentialligningen, som går gennem P(1,1) Betyder det at jeg først skal finde f(x)? Hvordan gør jeg helt præcist det?... -
Phosphorsyres protolysereaktion med vand
Forumindlæg(a) er mere eller mindre gætværk, og (b) kan jeg slet ikke komme i gang med. Nogen der kan hjælpe? I et bægerglas har man 100 ml 0,15M H3PO4. Phosphorsyre er en triprot syre. Dens første protolysegrad a1 = 1,00 (100 %), dens anden protolysegrad a2 = 0,35 og dens 3. protolysegrad er a3 = 0,02. a... -
værdien 2 i 0?
ForumindlægHvad betyder det, når et 2.gradspolynomium antager værdien 2 i 0? at f(0) = 2 eller? -
Strukturer/zigzagformel
ForumindlægJeg har et problem med en zigzagformel håber i kan hjælpe. Jeg skal tegne zigzagformler for forskellige stoffer og kan ikke finde ud af følgende: 2-ethyl-4,4-dimethylhex-2-en -
Umættethed
ForumindlægGod aften alle sammen! Jeg har brug for hjælp her til denne opgave omkring umættethed. Jeg har prøvet mig frem men ingen fremskridt... På forhånd? mange tak!!! Denne opgave introducerer begrebet grad af umættethed. • Hvor mange hydrogenatomer mangler der i, at C6H8O kan have lutter e...
