Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16541 til 16560 af 84813
-
Transport energi
ForumindlægVi har lavet et forsøg, for at finde ud af hvor meget energitab vi får ved at varme vand i en termokande. Nu skal jeg bare skrive en del tekst for at understøtte mine udregninger.. nogen der kan hjælpe med det? Eksperimental undersøgelse af energitab ved transport Udregning Termokande vægt = 6... -
opgave..
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen.. og sider derfor og over på nogle opgaver fra en bog vi aldrig rørte.. Jeg har besvaret A og B, og kan ikke helt gennemlure hvordan man skulle løse C, tror jeg har fundet ud hvad hvilken tilstand den går fra, men eller andet kan jeg ikke se.. Et Radioteleskop r... -
Elektricitet :)
ForumindlægHej allesammen. Er der plz nogle der vil være søde og se om jeg har lavet nedenstående opgaver i fysik rigtige? :) Opgave 150: En brødrister tilsluttes 230 volt. Strømstyrken gennem den er 2,5 ampere a. Hvor stor effekt optager brødristeren? Jeg har lavet den på følgende måde: p = U * I p =... -
Elektrisk kraft, vinkler mellem to kugler og ligevægtssituationen
ForumindlægHej! Jeg er en dør til fysik og sidder med denne opgave: To små, identiske kugler hver med masse m er ophængt fra et fælles punkt i snore med længden l. Den ene kugle har ladningen Q og den anden kugle ladningen 2Q. Snorene danner vinkler med lodret på henholdsvis θ1 og θ2. ... -
Essay om Storby
ForumindlægHar lige skrevet en lille essay, ville høre om der er nogen som vil læse den igennem og rette eller foreslå noget andet?When I think of a ‘Big City’, I cannot help my self for associating it with two words, danger and the budding business opportunities, which occasionally grabs hold of a lucky pe... -
rettelse af tekst.......haster ...
ForumindlægHer er min tekst så (håber at i lige gider at kigge på den)\n\nMy group existed of 3 persons which were sebastian, Robert and of course my self. \nI will first of all like to start to tell that I have worked with Nora in a project earlier in my other subjects, but I have never tried to work with ... -
en bétte rettelse
ForumindlægSkyd mig hvis der er felj:-)But not more talking I’m busy, because now am going to Rise stadium playing football. On incomprehensible sure, The little club from series 4 named Rise, has gained get to the cup final, in the nationwide cup for clubs, where the opponents is the top team in the best D... -
Engelsk rettelse.
ForumindlægHej er der nogen kloge "englændere" der kan rette min stil, for fejl? tror ikke der er så mange, men vil gerne have en rettelsem og i må meget gerne sætte rettelserne i parantes, eller med streg under. Mange tak :) Immigration in England is not a new phenomenon. In the last century fo... -
Oversættelse.
ForumindlægJeg ved, at samme oversættelse er postet i en anden tråd, men den er efterhånden begravet, så jeg smider den her - den skal afleveres i morgen. I forhold til den anden tråd er der rettet i den, men jeg vil gerne bede de, der har mulighed for det, om at tjekke den igennem. På forhånd tusinde tak!E... -
Hjælp til oversætning fra dansk til engelsk! (8 linjer)
ForumindlægKære Studieportalen, jeg sidder her med en tekst der skal oversættes, jeg har lavet oversættelsen så godt jeg end nu kunne, men det kunne jo være der sad nogle kongruens-hajer derude, og kunne spotte en fejl, eller blot finde et andet svar eller anden løsning. På forhånd tak ;) Danske tekst der... -
aggression
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min SRP, og skal redegøre for forskellige aggressionsterier. Jeg har lånt 15 bøger og ledt på nettet i 2 dage, og kan ikke finde de teorier. Er der nogle der kender en side hvor teorierne står beskrevet? -
oversættelse
ForumindlægHejJeg bor i øjeblikket et sted der ikke ejer en eng-dk ordbog.Ville derfor være lykkelig hvis nogen kunne oversætte disse ord:liaisona tannercountsvassalsfealtyreluctantlyvowbeleagueredTobbe -
Kemi - Maj 1997 opg. d
ForumindlægHejsa...Er der mon nogen derude der kan hjælpe mig med en kemiopgave fra den blå eksamensbog Det er fra maj 1997 opgave 2 d...Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal gøre, og skal aflevere imorgen... Har prøvet, men kan ikke gennemskye den!Den er lidt svært at skrive op, men vil prøve så godt jeg ... -
bestem formel til regressionslinje
ForumindlægHvordan er det nu, man finder a og b værdi, Som jeg skal lave om til en formel. altså f (X)=ax + b, når: Tid (min) 5 10 15 20 25 30 km-tæller 112,1 113,9 116,0 118,2 120 121,9 På forhånd tak! -
F-M elimination problem
ForumindlægHej My problem is the following: Give the complete sets of solutions to P belonging to R^3 for the inequalities: −1x −1 y − 1z ≤ −1 −5x + y +1 z ≤ 1 −1x + 2y − 1z ≤ 2 1x − 2y + 1z ≤ 1 4x + 4y − 5z ≤ 4. I tried to solve... -
Flydekor m. Omvendiger ; thank you for the music, Abba
ForumindlægHej (: Jeg har fået en aflevering hvor jeg skal indskrive: flydekor m. omvendinger - ej højere end "h" bastoner i halvnoder eller helnoder, i thank you for the music af Abba. mit problem er, at jeg ikke rigtigt ved hvad flydekor m. omvendiger er? Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg har... -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
HJÆLP - Redegør for to be
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig om hvordan man redegør for anvendelsen af "to be"? Altså rent grammatik mæssig ligesom man ville skulle forklare det til en skriftlig eksamen (hhx) På forhånd tak Kirstine :) -
Eksponentiel graf
Forumindlægheysa håber i kan hjælpe mig jeg har fået oplyst at en graf har ligningen f(t)=3,0-3,0*e^-0,0116t og har så fået opgaven at beskrive grafen men jeg er lidt tabt da jeg får halveringstiden til at blive ca 59,75 sekund men når jeg tegner den på lommeregneren er det en stigende graf :S -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-)
