Søgning på: amish folket. Resultater: 16561 til 16580 af 19974
-
Erfaringer med SPRØK
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og er derfor godt i gang med overvejelserne omkring, hvad jeg skal viderehen. Jeg er stort set sikker på at tage et sabbatår i et halvt eller helt år i udlandet (sandsynligvis engelsktalende land). Herefter overvejer jeg at læse SPRØK, men jeg vil rigtig gerne hø... -
strukturpolitik
Forumindlæghvilke fordele og hvilke ulemper kan der være ved at sænke topskatten -
Engelsk Eksamen.
ForumindlægHej! Jeg vil gerne øve mig på den skriftlige englsk eksamen på B-niveau, derfor spørger jeg, om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde gamle eksamenssæt, som jeg kan øve mig på? Har søgt på google, men der kommer ikke rigtig noget frem. :-( Tak på forhånd -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
Økonomi eller HA almen?
ForumindlægHej. Kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der læser økonomi, især hvis de kommer fra hhx. Jeg synes HA almen linjen lyder utrolig spændende. Fagene kender man og det er alt sammen brugbart og den er bred. Men jeg synes ikke det virker til, at der er matematik nok. Jeg elsker mate... -
Hjææææææælp bioanalytiker og uddannelsen
ForumindlægJeg skal lave en opgave/rapport/fremlæggelse om en uddanne og da jeg ikke havde tid til at vælge valgte jeg bioanalytiker uddannelsen. men jeg ved ikke meget om det og det jeg indtil vidre har fundet på nettet er ret forvirrende. dette er min problemformulering: 1. Hvordan bliver man bioanalytike... -
Er det realistisk?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg vil meget gerne gå på universitet i udlandet mine primære tanker er Oxford og Cambridge, mit snit er på 10,7 og mine standpunkts karakterer har et gennemsnit på en ren 10'er. Det skal siges, at jeg som valgfag i skolen har fransk, så je... -
Nobelpris!
ForumindlægHej Hvordan kan man egentlig få en nobelpris? -
Kriminalitet blandt indvandrer unge
ForumindlægHvis nogle spurgte dig " Hvad synes du om kriminaliteten blandt de unge nydansker ( indvandrer ) ? " Hvad ville du så svare ? -
Integralregning
ForumindlægKære Alle, Jeg kan desværre ikke finde ud af denne opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)=(1/3)x3-4x+6 og g(x)=-x+6. Graferne for f og g afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a, Tegn graferne for f og g, og bestem arealet af M. b, Bestem de værdier af b, for hv... -
Cand. merc. og cand. oecon. opstart af firma
ForumindlægHej Alle Der er lang tid til min videregående uddannelse, - jeg går i syvende klasse - men jeg leger lidt med tanken om at tage cand. merc. eller cand. oecon. på universitetet. Hvis man er interesseret i at opstarte og lede en virksomhed, hvilken af disse retninger er da bedst? Jeg ved, at man k... -
Maple
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan man skitser en graf i maple? Fx sidder jeg med en opgave, hvor jeg skal skitser grafen for N i intervallet [0;100] Men jeg er ikke helt med på hvad man skriver i maple.. Når jeg skriver plot(g(t),t=0..10,y=0..100) kommer der kun et koordinatsystem frem, uden ... -
rettelse af grammatik
ForumindlægHej Jeg har en tysk tekst jeg gerne ville have rettet af jer der er så gode til tysk. teksten er på 349 ord... håber på at der er nogle seje, kloge mennesker der ude, der gerne ville rette den for mig, det ville betyde rigtig meget for mig. På forhånd tak :D -
Forskellige sociologer
ForumindlægErik Allardt Behovet for at have, behovet for at elske, behovet for at være At have/behovet for materielle goder:mad, tøj, bolig At elske /behovet for sociale sammenhænge:venskaber, fortrolighed At være/behovet for personlig udvikling:udfoldelse, social anseelse Ulrich Bech Risikosamfund:v... -
Forskellen mellem den moderne og den traditionelle novelle
ForumindlægJeg har brug for hjælp til, at skildre forskellen mellem den moderne og den traditionelle novelle. På forhånd tak :-) -
Hvilken computer skal jeg vælge?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på HHX efter sommerferien og overvejer at købe ny computer da min gamle snart godt kunne trænge til at blive skiftet ud, så jeg håber der er nogle kloge hoveder der har tjek på det der med computere. Jeg har overvejet en MacBook, men er ikke helt overbevist, da ... -
bedømmelse af skriftlig dansk eksamen..
Forumindlæghej er der en der vil læse min opgave igennem og bedømme med en karakter.. det vil være en stor hjælp.. på forhånd tak! opgave: skriv en argumenterende artikel til avisenom sproglig manipulation. som en del af besvarelsen skal du gøre rede for de centrale synspunkter i Jens Lenlers artikel. Deusu... -
Giv karakter til min stil! :-)
ForumindlægDet er en opgave, jeg fik for i skolen. Håber i kan give karakter! :-) Tak på forhånd. __________________________________________________________________________________________ Mod eller dumdristighed? Ved lige netop denne situation taler vi hovedsageligt om to forskellige begreber mod og du... -
ESSAY OM DIGITAL MOBNING- nogen der kan evaluere det?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har skulle lave det her essay om digital mobning det er til D. 25/1-2021. Jeg kunne rigtig godt bruge en evaluering. Er digital mobning et problem? Egentlig ligger jeg bare i min seng. Jeg burde have lagt mig til at sove for længst, min familie ligger allerede og sover.... -
Eksistere Gud?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil spørge om Guds eksistens, hvordan kan man bevise at gud eksister? og hvordan kan man modbevise guds eksistens? tak..
