Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16561 til 16580 af 18649
-
Hvad er induktion det haster!!
ForumindlægHej jeg skal til at lave en rapport om induktion, men kan slet ikke finde ud af hvad det er for noget... Please hjælp mig. -
Er det mon en gode ide?
ForumindlægHej alle SP'er. Jeg går netop nu i 9.klasse og er ved at færdiggøre mine eksaminer, som iøvrigt ikke kan bruges til noget og min tid på skolen.Jeg skal starte på HTX efter sommerferien, hvilket jeg ser frem til. Men når det så er sagt, har jeg gået rundt og spekuleret om en ide her på det si... -
Eksempeler på andengradspolynomier i virkeligheden
ForumindlægHej Studieportalen Jeg undrer mig over hvornår man bruger andengradspolynomier i hverdagen. Jeg har svært ved at se hvordan jeg kan lave en virkelighedsorinteret opgave, altså lave en andengradspolynomie ud fra virkelige ''tal'' håber at der er nogle der kan hjælpe mig Tak ... -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Funktioner i to eller flere variabler
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man opstiller en matematisk model i to eller flere variabler. Jeg ved godt hvordan man opstiller en matematisk model i én variabel. Dette gøres ved enten at lave lineær, eksponetiel, potens, logaritmisk eller polynomisk regression. Men hvordan laver man en... -
Statisk tryk, dynamisk tryk, hydrostatisk tryk
Forumindlæger der nogle som kan forklare udtrykkene som beskrevet i overskriften til dette spørgsmål, på en enkel måde? jeg har svært ved at forstå det jeg kan læser om det i min lærebog samt google. -
stangtennis
ForumindlægHej. Jeg får (a) til 1.25m over jorden. Jeg er i tvivl om resten af opgaverne... Hvem kan hjælpe mig? -
Lysets Bølgelængde
ForumindlægJeg sidder og kan hverken regne gitterkonstant, afbøjningsvinkel eller selve bølgelængden ud i min rapport til på fredag i denne uge. Jeg kender til disse formler: (hvor er bølgelængden, ved i dette tilfælde ikke hvad v er eller hvad det står for, og n er orden). fx: S1 er i dette tilfæ... -
Kan man sælge mere end forskellen mellem produceret og forbrugt energi ?
ForumindlægEr der en fejl i logikken? ....hvis man regner med at kunne sælge mere end den overskyddende energi på (7776 - 7000) som kun har til rådighed til salg ? Hvordan kan det ellers løses/tænkes ? -
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
Bevis Efoton = (h*c)/lambda
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at bevise nedenstående? "Bevis at energien af en foton kan skrives: Efoton=h·c ved at benytte at Efoton=h·f og at c=λ·f" Jeg ved, at Efoton=(h*c)/lambda = Em - En Men skal der skrives mere end dette? Skal man her komme ind på Rydbergform... -
svingningstid
ForumindlægHej, alle der nogen der kan kan fortælle mig hvordan kan man se at svningestid er konstant -
Valg af samfundsvidenskabelig videregående uddannelse
ForumindlægHej allesamen. Jeg dimmiterede fra STX i 2018, og har bestemt at jeg vil læse videre fra efteråret 2019. Problemet er bare, at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil studere. Jeg er generelt meget samfundsvidenskabeligt interesseret, og jeg kommer fra en gymnasial linje med Samf A, Engelsk A og Mat A... -
Projektopgave Global Opvarmning (8klasse)
ForumindlægHej! Mig og min ven skal lave en projekt opgave i uge 4. om global opvarmning. Vores øverste tema er Konflikter og vi har så valgt at tage global opvarmning. Vi kan sagtens skrive siderne om selve emnet men det er mere at gøre fremlæggelsen spændende der kan blive svært... Vi har heller ikke nogl... -
Beregn opdrift.
ForumindlægBeregn opdriften på en heliumbaloon med rumfanget 250 L, når temperaturen er 22 C og trykket 1 atm. Pluft = M * p / R * T = 0,029kg/mol * 101,3*10^3Pa / 8,31pa*m^3/mol*K * 295K = 1,19Kg/m^3 Phelium = M * p / R * T = 0,004kg/mol * 101,3*10^3Pa / 8,31pa*m^3/mol*k * 295K =0,165kg/m^3 Fop = Pluft ... -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
naturfags opgaver
Forumindlæghey hey jeg sider her og fatter virkelig ikke en brik af mine opgaver. det drejer sig om "106,107,116,122 og 123" i vejledende opgaver for naturfag 2002. så tænkte på hvis der er nogen der ligger inde med en løsning eller to... ville jeg sådan set gerne se dem... på forhånd tak. -
tryk:-(
ForumindlægHej...Er der nogen der kan forklare mig Hvad under- og overtryk er? især trykket på jorden og vandtryk.. fx hvor findes det henne omkring os..............Tak -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
efter gymnasiet????
Forumindlæghvad skal I efter gymnasiet?jeg har selv overvejet HH, men ved ikke rigtigt endnu? har I nogle foreslag til hVILKEN UDDANNELSE man skal vælge?selvfølgelig afhænger det af hvad man interesserer sig for, men alligevel. er man helt fortabt, hvis man går ud med et snit på omkring de 7,5? kom gerne me...
