Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16581 til 16600 af 70316
-
Løsning af ligning??
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at løse denne ligning? 10=200*x^-0,8 -
2. gradsligning
Forumindlæghvordan er det en ligning som: x^2/(0,1-x)=10^-2 løses? uden brug af lommeregner. -
diagonaler
Forumindlæget rektangel har siderne a = 10 og b = 32. - beregn længden af rektanglets diagonaler? Hvordan? -
Ligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne ligning, 7x+2=5x+10? Tak på forhånd. -
odyseen
Forumindlæghej. Er der her nogle med gode noter eller andet til den 10 sang i odyseen? Eller noget om odysseus på aiaia? :) -
Diff. ligning
ForumindlægHvordan løser man denne diff. ligning: y'= 0,084*y y(0)=10 -
logaritme ligning
Forumindlægjeg håber nogen kan forklare mig hvordan den opg. skal løses: 23x/4x = 10 -
Omvendt proportionale
ForumindlægSkal jeg sige 4*10=40 og skrive 40 under y se billede -
Differentialegning
ForumindlægHej Hvordan vil differentiere denne her funktion? N(t)= 4200/1+10*e^-0,1*t -
haster, stjernedannelse
ForumindlægHej :) jeg har virkelig prøvet at løse opgaven, men kan virkelig ikke forstå den... nogen som vil hjælpe mig? en gassky som den ser ud efter kontraktion i 60000 år. stjerner dannes ud fra sådanne enorme gasskyer, der primært indeholder hydrogen og helium. en gassky er kugleformet med radius 1... -
Logaritmisk ligning
ForumindlægJeg skal løse ligningen log(x+3) - log(x) = 1 Jeg kender i hvert fald følgende regel: log(a)-log(b) = log(a)/log(b) Har set et andet sted nogen gøre brug af log(a/b), men ved ikke om den reelt er en gyldig regel :S Men fra log(x+3)/log(x) = 1 er jeg gået i stå...ved ikke hvordan jeg skal løs... -
Kan jeg komme ind på et teknisk gymnasium?
ForumindlægHej jeg vil gerne stille et relativt dumt spørgsmål. Sidste år fik jeg et ti-tal, tre syv-taller, to 4-taller og et 00. I de sidste fire fag har jeg fået 02. I år tror jeg nok jeg nok jeg vil få to ti-taller, fire syv-taller og jeg har ændret alle 02'er til mindst 4. Jeg vil spørge om hvad ... -
Rettelse
ForumindlægHej derude... :) Jeg er blevet bedt om at skrive en stil hvor jeg forestiller mig som lille da jeg gik i børnehave. (7 klasse niveu) Hallo mein Name ist Anders Lund. Ich bin fünf Jahre alt. Mein Kindergarten ist sehr lustig. Mein liblingslehrer heisst Mark. Wir spielen oft zusammen Fussba... -
Enhedsomregning
Forumindlæg6.06 mg i 10 ml er 0.606 mg/ml Det skal jeg have om i g/100g Det er creatinin opløst i vand 0.606g/l -> 606 g/ml som er det samme som 606g/g ? -
Kviksølv i urin
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med nogle få opgaver. Jeg er fulstændig gået i stå.Jeg kan ikke finde ud af at afstemme denne redoxligning:Hg2(2+) + MNO4- --> Hg2+ + Mn2+en urinprøve analyseres herefter på følgende måde:Der afmåles 1,00 mL af urinprøven, hvorefter der tilsættes 1,50 mL KMNO4-opløsn... -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
Gamle eksames opg.
Forumindlæger der en side, som man kan se nogen gamle eksames opg til 9. klasse, især i engelsk??? -
Eksamen.
ForumindlægNogen der ved hvornår 9. klasserne skal til eksamen til sommer? Altså datoerne? -
Koncentrationsfælden Klumme
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet en klumme omkring "Koncentrationsfælden"? Det var en eksamensopgave i 9/10 klasse, 2014? -
Hvad hedder det, når man er færdig med 9
ForumindlægHvad hedder det når man er færdig med 9 klasse? Kan huske vores skoleinspektør kaldte det et eller andet?
