Søgning på: international økonomi b. Resultater: 16581 til 16600 af 91518
-
længden af vektor
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: a(vektor) = (2 / 6) , b(vektor) = (4 / 5) Beregn længden af a(vektor) + 2b(vektor) -
Potensfunktioner
ForumindlægHej, nogen der kunne hjælpe mig med denne opgave: "Begrund, at der her er tale om en potensfunktion f(x)= b*x^a og bestem konstanterne a og b" -
Find ligning
ForumindlægKoordinatsættet er A ( 1,5) B (-2.-3 ) C (0,2) Find ligning af længden AB BC AC Nogle der kan hjælpe? -
Kosmologi - Haster pga terminsprøve
ForumindlægHej, Nogle der kunne være søde at forklare mig, hvordan jeg skal løse opgave b og c i denne her eksamensopgave: http://tinypic.com/view.php?pic=adkdj7&s=3 På forhånd mange tusind tak, Malfoy -
Ligning
ForumindlægBestem ligningen for den linie 1, der går gennem P(2,-3) og som er parallel med linien gennem punkterne A(17,-3) og B(-9,-22) -
Areal af vilkårlig trekant
ForumindlægHej nogen som kan hjælpe med at beregne arealet og forklare hvordan, filen er vedhæftet. Det er en firkant abcd, hvor a=9,6 b=12,4 c=13,7 d=14,5 -
et lille spørgsmål --> linjens ligning!
ForumindlægJeg har to punkter: A=(4,-6) og B=(7,9) Jeg ved hvordan man bestemmer en ligning for den rette linje gennem de to punkter, men jeg vil gerne bestemme ligningen på en anden form end y=ax+b. Jeg vil gerne skrive ligningen på formen a(x-x0)+b(y-y0)=0 Problemet er at jeg simpelthen ikke kan huske... -
hjælp matematik mundtlig
ForumindlægHej, jeg sidder med en ven som skal op i matematik b mundtlig, og er lige nogle ting vi er i tvivl om. Spørgsmålet lyder som følgende: Du skal forklare, hvad man forstår med eksponentiel vækst, idet du undersøger eksponentialfunktionen f(x) = b*ax. Hvordan bestemmes a og b udfra 2 givne punk... -
længden af vektor
ForumindlægHej! Jeg har en opgave hvor jeg skal beregne længden af vektor. Ser det rigtigt ud? Fordi jeg syntes at længden af vektor -b ser lidt mærkeligt ud Mange tak på forhånd! -
Reduktion af udtryk
ForumindlægOpgaven lyder: (a + b)2 - 2ab - a2 Jeg får det til: 2a + 2b - 2ab - a2 Og så kan jeg ikke reducér den mere... Men det ser forkert ud.. HJÆLP! -
Hjælp :)
ForumindlægHej alle, jeg har fået denne opgave stillet, jeg kan ikke rigtigt finde ud af det? Nogle der kan hjælpe. Gør rede for sætningen til bestemmelse a og b for potensfunktioner. (bevis og eksempel) Tak på forhånd :) -
Haster..
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave, som lyder: For hvilker værdier af k er vektorerne a= (k+1 og 2k+1) og b=(k-1 og 1) Når de er parallelle? Hvordan regner jeg det ud? -
isolering af positive tal
Forumindlægopgaven lyder: De tre positive størrelser U, R og I er knyttet sammen af formlen: U= R*I a) Isoler R i formlen b) Isoler I i formlen -
Andengradspolymnomier!
ForumindlægHjælp! a) f(x) = 3^2 + 2x - 4 b) f(x) = x^2 - 7x + 10 Hvad opskriver jeg koeffienterne og bestemmer diskriminaten d ? -
Trekant
ForumindlægJeg ville lige spørge om man altid skal angive a,b,c i en trekant? Eks: Konstruer en trekant med siderne 6 cm, 8 cm og 4.5 cm. -
24-timers mdt. eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart op i en 24-timers mundtlig fysik B (STX) eksamen. Er der nogen der kan forklare hvordan det foregår, eller evt. sende et link til hjælp? Kan simpelthen ikke finde ud af det. På Forhånd Tak :) -
Fysik eksamessæt 2009?!
ForumindlægHey tænkte på om der er nogen der har fysik B eksamessæt fra 2009 og svar, da jeg skal op i eksamen imorgen, virl jeg kigge lidt på dem, håber nogen kan hjælpe -
Vektorregning
ForumindlægI et koordinatsystem er der givet punkterne A(-7,2), B(4,10), C(0,-6) og D(-3,-4). Bestem koordinaterne til samtlige vektorer imellem de fire punkter. -
Trekant ABC
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? I en trekant ABC er: A(vinkel)= 35o, B(vinkel)= 20o |AB|= 4,75 Beregne længden af højden fra C på siden AB? -
Rapport eller journaløvese til eksamen?
ForumindlægHvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :)
