Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 16581 til 16600 af 19198
-
Skråt kast med ludftmodstand
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP, og jeg sidder fast ved dette spørgsmål: Analysér hvilken betydning luftmodstand har for det skrå kast. Nogen der kan hjælpe mig med, at finde ud af, hvad jeg skal kigge på? -
Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen
ForumindlægJa. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte... -
Oversæt en linje
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at oversætte dette: Kann ich dir aber mit dem Fleiche meines dummen Gefährten dienen, so darfst du nur befehlen. Jeg forstår nogle af ordene, men sætningen i sig selv kan jeg ikke helt hitte ud af. -
oversættelse- gennemkig/rettelse
Forumindlæghej, er der én, der har lyst til at kigge min oversættelse igennem for fejl? så sig endelig til. det drejer sig om ca. 15 linier. :) -
Relative pronominer
ForumindlægSidder her med at par sætninger, som jeg er i gang med, at oversætte. 1) Snart kommer sommeren, som vi alle glæder os til. Har jeg oversat til: Bald kommt der Sommer, der wir alle uns auf freuen. 2) Vi elsker de lyse nætter, som man kan grille i. Har jeg oversat til: Wir lieben die hellen Näcte,... -
maj 98 stil
Forumindlæghej. har skrevet en stil men da jeg ikke er forstrolig med grammatiken vil jeg så lige høre om du evt. kan kigge på min stil :) på forhånd tak.!! Opernball 1. Der Opernball in Wien ist ein großes Erlebnis, wie in Februar jedes Jahr stattfindet. Unter den vornehmen Gästen gibt es sowohl ausländ... -
Jeg eller mig?
ForumindlægPå dansk hedder det så ikke: Jeg om min familie. På fransk burde det hedde det samme: Je et ma familie. Hvis man skriver moi et ma familie, er det forkert, for der er heller ikke noget på dansk der hedder mig og min famile. Er det ikke også rigtigt? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej :) Jeg har fåget besked om, at jeg skal til en optagelsesprøve til stx. Jeg har et gennemsnit på 10 og 7, men problemmer med dansk, så jeg ville spørge om hvad er en optagelsesprøve, og hvad skal jeg gøre for at komme vidre??? Hvad er chancen for at blive instillet i et gymnasie? -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
menneskerettigheder i Palæstina
ForumindlægHvem ved hvordan menneskerettigheder i Palæstina er? og hvordan situationen er i landet i dag?.. -
Projektuge: Den materielle lykke. Hjælp!
ForumindlægHej :-) Vi er fire piger fra 9. klasse, som i denne uge har projektuge, og vi vil meget gerne have jeres hjælp. :-) Vi har valgt et emne omkring 'den materielle lykke'. Altså, kan man være lykkelig uden materielle goder? Kan et TV, en mobil, et fedt musikanlæg osv. gøre en lykkelig? H... -
Tegnsætning
ForumindlægHej forum, På trods af at have set de forskellige videoer omkring tegnsætning her på siden, har jeg fortsat et par spørgsmål. 1. "Komma ved indskud": Det er jo meget let at se, der skal komma omkring indskudte sætninger, når der er et udsagnsled og et grundled, men når disse e... -
Nyplatonisme og universalromantik
ForumindlægHej allesammen Sidder og skal forberede mig til dansk eksamen, og har et enkelt spørgsmål (ikke nødvendigvist med tilhørende enkelt svar): Hvad er forskellen på nyplatonisme og universalromantik? Eller bare en redegørelse for hver af dem.. -
Hjælp -ja tak
ForumindlægHej skal skrive en opgave som skal aflever til imorgen lyder sådan her =hvor meget betyder vennerne, når man er ung? og skal skrive rimelig meget ca 1½ side håber i kannst hjælpe mig -
Resume
ForumindlægHej nogle der gider hjælpe mig med at rette dette resume? på forhånd mange tak :) Die Gescheite handelt von einer Frau. Sie hiess Elvira. Elvira was verheiratet aber sie die Hunde über ihre Man gewählt. Wann Elvira verheiratet was, ihr Mann sagt „ Ich oder die Hunde“ aber sie ... -
Markering af fejl i tyskstil
ForumindlægHej. Jeg har netop skrevet en tyskstil. Jeg søger en der vil markere mine grammatiske fejl, og muligvis smide en kommentar om hvilke område jeg skal fokusere på. (Den ligger også oploudet som dokument) 1. Lars Windhorst war ein Wunderkind. Er Wirtschaft als kleines Kind verstand und er war vi... -
Sicher - an / auf?
ForumindlægHejsa, Er lidt i tvivl om, om man bruger an eller auf når man er sikker på noget? Altså f.eks. "Ich war nicht sicher an / auf..." Mvh, Andreas -
2 gange oversættelse - valgfrit ;)
ForumindlægDen lille dreng, der leger der, er min søn. Kendte De den dame, der kom med brevet? Her er en blomst, som jeg lige har fundet i sneen. De herrer, som kommer i formiddag, er min mands venner. Lærerinden stillede tre spørsmål, som vi hurtigt besvarede. Det var en smuk have, der lå omkring huset. Hv... -
Sandsynlighedsregning
Forumindlæg1) Hvad er ufaldsrummet ved kast med en terning og udtrækning af et kort(spil kort) samtidig ? mit bud er 54, er det rigtigt? 2) hvad er forskellen på ordene : sandsynlighed, risiko og chance ? har ingen bud :S 3) hvor mange seksere kan forventes ved kast med en terning 1000 gange ? ingen bu... -
(Mat på G/E niveau) Hjælp til hurtige opgaver
ForumindlægHvor mange stykker slikpapir kan du få ud af et ark cellofan på 1 m2? Hvor mange gram sukker kan der være i glasset? Hjælp søges til at færdigøre de sidste opgaver i vedhæftet fil.. (Mat på G/E niveau)
