Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16601 til 16620 af 21415
-
isolering af x
ForumindlægIsolér x i følgende opgaver. a) 7 – 5x = 6x – 3 b) 3x + 1 = 7x + 15 c) X + 3 = 2 – (1 – x) d) 2x + 13 = 2x + 9 -
Jeg har brug for hjælp til en ligning
Forumindlæg(x+1)+(x-2)^2((x-2)(x+2))=0 Jeg kan ikke gennemskue denne ligning, kunne godt tænke mig en løsning og en forklaring så jeg kan få noget forståelse hvis i kan hjælpe mig :) tak på forhånd venner -
Løse ligning
ForumindlægJeg har denne ligning, som jeg skal løse med hensyn til x: A*e^(r*x)=B*e^(s*x) Jeg tager ln på begge sider: ln(A)+r*x=ln(B)+s*x Men, jeg får, at x'erne går ud med hinanden :S Nogle, der kan hjælpe? -
Hvor meget betyder bachelor karaktererne som økonom/jurist?
ForumindlægSagen er den at jeg nu er i gang med at afslutte 2. år på HA(jur.) og gennem de første 2 år har jeg desværre fået ret dårlige karakterer. Dvs. for at være helt konkret 2 x 7-taller. Hvorimod resten af mine karakterer består af 5 x 02-taller og et 4-tal. Dvs. mit snit er 3,5 indtilvidere. Jeg sk... -
Differentialkvotienten for funktionen for en harmonisk svingning
ForumindlægJeg sidder og forbereder de sidste ting på eksamenspørgsmålene til eksamen. Jeg er kommet til hvor jeg skal definere begrebet differentialkvotient, og finde differentialkvotienten for ovenstående funktion som er grafen for en harmonisk svingning, men jeg kan simpelthen ikke lige konkludere, hvord... -
Svingninger...
ForumindlægHej allesammen.. Håber I kan hjælpe mig. 2) Hvad forstår man ved svingningstid? Mit svar: Hvor lang tid en svingning tager. Vil gerne have flere ord, men kan ikke byde på mere... Håber I kan hjælpe mig.............. TAK PÅ FORHÅND -
Hjælp til lille opgave om procent?
ForumindlægHej alle Jeg mangler kun en sidste opgave, før jeg er helt færdig med min store ugeopgave. Og uheldigvis kan jeg ikke helt forstå den sidste opgave c) Jeg håber nogen lige kan hjælpe :( Svarene til de øvrige opgaver, hvis i skulle få brug for det er: a) I (A)=5,8007969 ·0,71412225^A b) 9,33852 ti... -
Strandstol opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med a, b og c? Er helt væk. -
Statsobligationer i stedet for
ForumindlægDer er i øjeblikket to synspunkter m.h.t. forbedring af landets økonomi. Jeg tror ikke på nogen af dem. Jeg vil i stedet låne penge af borgerne i form af statsobligationer f.eks 5 årig 4% alternativt 5% og bruge pengene til forbedring af landets "formue" som er uddannelse, infrastruktu... -
Dampmaskinen
Forumindlæghttp://www.nakskov-gym.dk/fysik/la/fysik_billeder/mechanics_logos/corwatt.gif Nogen som ville forklare mig hvor dampen som skubber stemplet ned, forsvinder hen ? -
Konvergent, uendelige rækker
ForumindlægHvordan kan man vise, at en uendelig række konvergerer på et defineret interval? På forhånd tak -
Hvorfor går h ud i nævneren?
ForumindlægHej, jeg sidder med nogle noter, hvor jeg ikke kan huske hvorfor 4h går ud i nævneren(se den hvide pil). Hvordan går 4h ud i nævneren? -
Har brug for jeres hjælp :( Er det ikke derfor jeg har en bruger i studieportalen.dk
Forumindlæg- Kom og hjælp med min fysikrapport. -
omstødelse
ForumindlægHejsa, En der kunne skære begrebet omstødelse ud i pap, så jeg kan forstå hvad det gør? Det er det med konkurs, så der er separatistkrav og omstødelse. på forhånd tak.. :) -
14-pKb?
ForumindlægHej, Hvad angiver pKb helt præcis? Jeg har læst i en gammel kemiopgave, at hvis man har en given syre, S, hvis korresponderende base, B, har pKb-værdien 4. f.eks - så vil 14-pKb = 14-4 = 10 betyde, at for en pH-værdi på 10 vil syren afgive sin hydron og blive til en base? Kan man definere... -
Stamtavle og DNA molekyle
ForumindlægStamtavle: Ingen af forældrene er syge men 1 ud af de 3 børn får en muskelsygdom. Hvad er chancen for at barn 1,2 og 3 får børn med en muskelsygdom hvis man antager at kæresten er rask? Hvilke egenskaber ved DNA-molekylet gør det muligt at adskille genstykkerne i elektroforese? -
Er du sød at hjælpe mig?
ForumindlægJeg kan bare ikke finde ud af, hvordan man siger "Jeg synes at emnet er meget vigtigt, der bør tages op til en diskussion" M.v.h. :-) -
Spændingsforskel
ForumindlægEn almindelig stikkontakt har en spændingsforskel på 230 V. Er det så ikke det samme som styrken? Har lidt svært ved at forstå det, så hvis I kan forklare mig det, ville det være perfekt :) -
Formel for spiraltrappe
ForumindlægHej Vi skal fremlægge en tilbygning som vi skal lave til vores skole. Vi skal derfor også have noget matematik med. jeg vil bare høre om der er nogen der kender formlen for en vindel/ eller spiraltrappe. Eller hvordan man laver sådan en med de rigtige mål og udregninger? På forhånd tak! - Malene -
Hjælp til arealberegning..
ForumindlægHej :-) er der nogle der vil kaste et blik og hjælpe med vedlagte opgave, da jeg virkelig ikke forstår hvordan jeg skal gribe den an? Håber der er nogle der kan hjælpe!!
