Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 16641 til 16660 af 75430
-
Hvad betyder opgaveformuleringen
Forumindlæg? I min opgaveformulering står således, jeg tror godt jeg ved hvad det er jeg skal, men jeg vil gerne lige være helt sikker. Du skal aflevere En sammenhængende fortolkning af novellen på 200-300 ord - under en overskrift hvori ordet 9;power9; indgår. ? -
Rettelse af (lette) Tyske sætninger
ForumindlægHej....Håber der er nogle der gider at rette disse sætninger, jeg har gjordt det så godt jeg kan, så håber også i gør jeres bedste....Indsæt perfektumformer (førnutid) af sein, haben og werden i nedstående sætninger:1)(sein) Das Fahrrad ist kaputt gewesen.2)(haben)Ute hat einmal einen Freund geha... -
Bølger. Er der nogle der kan regne det ud?
ForumindlægHej jeg er gået i stå med en opgave. Den lyder sådan her: Pigen måler bølgelængden til 0,7 m og iagtager 9 bølgetoppe passere sine ben på 1 minut. Så skal jeg begrene vandbølgens frekvens? Jeg skal bruge denne formel f=1/T. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig!!! -
sammenhæng
Forumindlægy=3/x og (x+1,5)^2+(y+2)^2= 25 jeg skal reducer til en ligning, som x skal opfylde, svaret er :x^4+3x^3-18,75x^2+12x+9=0 hvordan kommer jeg dog frem til det :O:O? -
Omskriv til form
ForumindlægHej derude :) Ja undskyld jeg skriver igen, men har brug for hjælp til denne opgave: "Omskriv 4x^2+12x+9 til formen (ax+b)^2" Hvordan skal denne opgave forstås og laves ? Er ikke interesseret i løsningen men mere hjælp til at lave den, så jeg selv kan lære det. :) Håber i kan hjælpe... -
cos/sin
ForumindlægEt træ, der vokser 11,7 m fra det nærmeste punkt på en stald skal fældes. I afstanden 9 m fra træet måles vinklen mellem vandret og sigtelinjen til træets top til at være 52 grader. Kan træet risikere at ramme stalden, når det bliver fældet? Skal man bruge cosinus og sinus til at beregne dette? -
Lidt hjælp til retning:D
ForumindlægHejsa Nu har jeg siddet og hakket mig igennem min Spansk aflevering, men har brug for lidt hjælp til at rette den:P Dansk: Spanierne taler ikke ret mange fremmedesprog. Mange unge studere engelsk, men de taler ikke sproget særligt godt. Hvorfor? Er det fordi lærebøgerne er dårlige, eller er det ... -
SE HER!!! øvelsesstil til på onsdag
ForumindlægheeeJ folkens:) har min egen lille version af denne korte tekst men ville lige høre hva i ville skrive til denne tekst dansk: Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender til. Den består af folkeeventyr, som de har hørt. hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? eller s... -
Problemformulering/indledning respons please
ForumindlægHey. Jeg er lidt i tvivl om jeg behøver at skelle mellem min problemformulering og min indledning i min Dansk historieopgave (egentlig er det vel nogenlunde det samme?) Her er hvad jeg har skrevet og har herfra tænkt mig at gå direkte videre til opgaven. Giv mig noget respons og på forhånd tak: ... -
Projekt
ForumindlægIdet jeg i denne juleferie har tænkt mig at skrive hele min projektopgave har jeg oprettet dette fora, i den forhåbning, at folk der skulle være i stand til at hjælpe, vil gøre dette :~)Hvad jeg i dag beskæftiger mig med er mine kildekritiske overvejelser med hensyn til anvendte avisartikler, hvo... -
Gode råd - Matematik A-Niveau
ForumindlægHejsa igen igen (i må undskylde alle mine indlæg, jeg har bare et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.Jeg skal have matematik på A-niveau her efter sommerferien og jeg kan ikke lægge skjul på at matematik er et fag man skal bruge mange timer på, hver dag. Jeg har desværre set at mange folk &... -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg... -
multietnisk samfund
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan læse som henholdsvis Enhedslistens og Dansk Folkepartis holdning til udviklingen af det multietniske samfund i Danmark? -
Effektiv kronekurs
ForumindlægHej. jeg har lige et spørgsmål. Håber i kan besvare det. Hvad er den effektive kronekurs? (Har svært ved at forstå det) Og hvordan påvirker den, den danske konkurrenceevne? TAK :) -
HASTER! Virksomheder flytter til udlandet, HJÆLP!
ForumindlægHej! Hvorfor flytter danske virksomheder til udlandet? Nogen der kan nævne nogle konkrete danske virksomheder som har flyttet deres produktion fra DK til udlandet? Mange Tak for hjælpen på forhånd! -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægVanddybden y m i en havn varierer pga. tidevandet, og kan beskrives ved f(t)= 1,50 cos((pi/6)* t) + 1,55 hvor t er tiden målt i timer efter midnat. tegn grafen. Beregn og tolk f9;(9). - Jeg har tegnet grafen på cas, men kan ikke komme videre med det næste. Skal jeg bare sætte 9 ind på t... -
Matematik
ForumindlægHej, jeg går i 10 klasse på vuc, og skal i gang med mit selvvalgt matematik projekt, jeg har valgt ægypten. Mit emne er: Rejsen til Ægypten Og mit problemstillinger er: Hvad koster rejsen? Penge på rejsen: Valuta Landet: Målestoksforhold Befolkningen og befolkningstilvækst Pyramiderne Overflade o... -
Andre 3.g9;ere der skrev den tirsdag? :)
ForumindlægHej 3.g9;ere Var ligesom så mange andre til skriftlig dansk i tirsdags, og valgte at skrive den litterære artikel om novellen "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen.. Jeg syntes den var utrolig svær at analysere og fortolke, og jeg er derfor slet ikke sikker på, at jeg har forstået ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej! Denne danske sætning skal oversættes til tysk: Han er vred på Julia, fordi hun ikke har hentet ham. Julia forklarer Manni, hvorfor hun ikke kom: en mand havde stjålet knallerten fra hende, mens hun var i en forretning. Min oversættese lyder: Er ist zornig auf Julia, weil sie nicht ihn abholt... -
Kvote 2
ForumindlægDer er planer om, at optagelsessystemet til de videregående uddannelser skal ændres. Det bliver formentlige mere besværligt at komme ind via kvote 2 i fremtiden, men er det en ønskelig udvikling?Personligt mener jeg ikke, man skal ændre på antallet af personer, der bliver optaget gennem kvote 2, ...
