Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16661 til 16680 af 156338
-
parameterfremstillingen....
ForumindlægEr der virkelig nogle der kan hjælpe mig, er stået helt af??? I et koordinatsystem i planen er en linje l og en linje m bestemt ved l: 5x + 8 y+3 =0 m: (x y) = (3 -1) +t (-6 5) det skal forestille en parameterfremstilling Linjerne l og m skærer hinanden i punktet A. a) Beregn koordi... -
Faktorisering af brøker
ForumindlægHej! Jeg sidder og kæmper med en opgave i en aflevering. Der står at jeg skal faktorisere brøken og derefter forkorte den. Jeg prøvede først at finde rødderne for hver af andengradspolynomierne, men de gav begge to et negativt tal, hvilket jo vil sige at jeg ikke kan faktorisere dem, ikke? Jeg... -
Komplekse tal
ForumindlægHvis jeg gør følgende med det komplekse tal: √((-√3)^2+i^2) hvorfor bliver det så 2 når i^2 er -1 -
crossing the line
Forumindlæghej hvordan kan man i engelsk forklar hvad crossing the line er og forklar hvornår man går over grænsen tak -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l... -
Fremskrivning med eksponentiel vækst
ForumindlægHej alle :-) Nogle der ved, hvad der menes med at skulle forklare fremskrivning med eksponentiel vækst? -
Linjens Ligning, HJÆÆLP!
Forumindlæghej alle kære mennesker! jeg har matematik på A niveau, så denne her mundfuld er lidt svært at tykke. min opgave lyder således: bevis eksperiment 1!: "du kender to punkter på en linje (x1,y1) og (x2,y2). Vis at linjens ligning kan skrives sådan: y-y1/x-x1 = y2-y1/x2-x1 , indsæt (x1,y1) = ... -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg er 1.g'er og går på HTX. Jeg har valgt matematik på A-niveau. I slutning af dette skole år, skal vi op i skriftlig matematik som årsprøve. Jeg undrer mig over, hvordan sådan en skriftlig prøve vil se ud. Jeg har søgt på uvm, men kan ikke finde nogle eksempler af prøven der inde. Er... -
Use the K-T conditions to find the optimal solution to the following nonlinear programming
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg er i Kina på et udlandsophold, hvor jeg er tvunget til at tage et par fag på kandidatniveau. Min baggrund er i business og ikke matematik, så jeg er ikke så skarp til dette fag. Jeg håber, at jeg derfor kan få noget hjælp - det ville være meget værdsat! PS. Nive... -
Enhedsvektor
ForumindlægHii :).. jeg håber at der en der gider at hjælpe , fordi jeg sidder lidt fast. der står i bogen: for en egentlige vektor a får vi vektoren (a /|a|) er en vektor der er ensrettet med vektor a , og længden bliver (1/|a|) gange længden af vektor a, altså 1. På den måde kan vi altså finde en ... -
vektorer og koordinater
ForumindlægDe nedenstående opgaver er virkelig vrøvl på højt niveau for mig, så jeg ville bliver rigtig glad for detaljeret hjælp dertil. 1) I et koordinatsystem er givet punkterne A(-3,2) B(1,-4) og C(5,3) - Bestemt vinklerne. Vi har om emnet "vektorer", og har fået formel at vinklen kan finde... -
Reaktionsskema
ForumindlægOPG.1.21 i den lyserøde kemiopgavebog (A-niveau)En fortyndet saltsyre har densiteten 1,07 g/mL og indeholder 14,5 masseprocent HCl.a)Beregn saltsyrens formelle koncentration.c(HCl)=n(HCl)/V1,07 g/mL * 0,145 = 0,15515g/mLM(HCl)= 36,4609 g/moln=m/M <=> n= (0,15515 g/mL)/(36,4609g/mL) = 4,26 *... -
10.009 Lineær funktion
ForumindlægHej hej Jeg sidder med opgave 10.009 i bogen "vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i matematik STX A-niveau 2008" I nedenstående tabel ses den forventede levealder for nyfødte i henholdsvis 1900 og 1975: Årstal ... -
Matematik supplering mens man studerer bachelor?
ForumindlægHej. Jeg skal til september læse Økonomi (bachelor), hvilket kræver man er skarp til matematik, i hvert fald i første semester. Jeg har dog nogle huller i matematik og har ikke lyst til at føle mig bagud i undervisningen, derfor har jeg besluttet mig for, at supplere matematik B-A om aftenen m... -
Differentialregning og modellering med f'
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp, da jeg sidder med en opgave, som jeg skal aflevere på mandag. Det er fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik b-niveau. Opgave 6.002 lyder: En bestemt type af beholdere, der skal rumme 20 dm^3, er sammensat af en cylinder med bund og... -
Lektiehjælp!
ForumindlægHej. Jeg kan tilbyde, at hjælpe netop dig med, at skrive og formulere dig på korrekt dansk. Hvis du fx. har problemer med, at skrive stil eller, at anvende de rigtige bøjninger i det danske sprog, så er du velkommen til at skrive. Jeg har haft Dansk på A-niveau. Derudover skriver jeg selv rigtig ... -
Polynomiumsregression
ForumindlægHej guys. Givet punkterne (-2,15), (-1,6) og (3,10). Benyt kvadratisk regression (QuadReg) til at bestemme det 2.gradspolynomium, f(x) = ax^2 + bx + c, der bedst tilnærmer punkterne. Resultatet er: a = 2, b = -3 og c = 1 Hvad er løsningsmetoden? Tak på forhånd -
Opstil en formel....?
ForumindlægHej med jer Jeg har en opgave jeg er blevet stillet i matematik C-niveau STX, men jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvordan man opstiller en formel der beskriver sammenhængen, som den skal i opgaven forneden. Nogen der kan hjælpe, det ville være rigtig dejligt. :) Opgave 5 I 20... -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
M.Sc. Economics ved UCPH
ForumindlægHej alle, Er der nogen, der skulle side og vide, hvor svært det er at blive optaget ved KU's "Master of Science in Economics", CBS's "Advanced Economics and Finance", og ved SDU's "M.Sc. Economics - Health Economics and Health Care Management", hvis man ...
