Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16681 til 16700 af 60202
-
syre bare reaktioner
ForumindlægEn opgave som jeg ikke forstår så meget af? Husholdingseddike er en 4.8 masse % opløsning af eddikesyre i vand. Beregn pH (densiteten sættes til 1,0 g/mL -
find korde længde ?
Forumindlæghej, sidder med en aflevering, hvor der er et stykke jeg ikke kan beregne. >> Cirklen med centrum i (-1,-2) og radius 5 skæres af linien med ligningen x + 4y = 0 i to punkter. a) Opskriv cirklens ligning -> 5^2=(x+1)^2+(y+2)^2 b) Bestem længden af den korde, som cirklen afskærer af lin... -
bevis for differentialigning
ForumindlægHey gutter og gutinder er der nogen her der kan give mig beviset for differentialligningen f'(x)= k? på forhånd tak -
opgave om global opvarmning
Forumindlæghej Jeg har en opgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp til. I år 2001 forventer man, at 19 934 millioner tons kuldioxid ikke bliver optaget. Man forventer, at denne mængde af kuldioxid vil stige med 1% om året. - Hvis denne vækst fortsætter uændret, hvor mange millioner tons kuldioxid vil d... -
Hjælp til ligninger
ForumindlægJeg har to ligninger jeg ikke lige umiddelbart kan få til at give nogen mening overhovedet ! x^2 - x - 6 = 0 og x^2 - 20x + 51 = 0 Ligner hinanden, men fatter ingen af dem hehe. Håber i kan hjælpe -
Differentialregning, hjælp venligst?
ForumindlægEn funktion f er løsning til differentialligningen: (dy/dx)=0,05y(20-y) og f(1)=5 Bestem en forskrift for f. Bestem lim f(x) for x --> uendelig Bestem den værdi af x, for hvilken (dy/dx) antager sin størsteværdi Kunne godt bruge noget hjælp med denne opgave, har knoklet i lang tid, men kan sl... -
Løs ligning?
ForumindlægDenne ligning skal jeg lige hjælpes lidt med:) x^2-7x+12=0 Hvordan er det man gør? -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej hej, Jeg sidder og har lidt problemer med et par reaktionsskemaer, og håber der er en der kan hjælpe. C2H5OH + Cr2O7^2- --> CH3COOH + Cr^3+ Jeg tænkte på om man måske skulle skrive dem op med sumformler i stedet for? Altså C2H6O + Cr2O7^2- --> C2H4O2 + Cr^3+ Det andet ser sådan her ud... -
Hjælp til bevis af pH-formel (kemi)
ForumindlægHej. Jeg skal bevise formlen af pH for svage syre der lyder pH=½(pKs-log(Cs) Jeg er nået til pH=KVADR(pKs-log(Cs)). Nogle der ved, hvordan man kommer videre? -
morfin
ForumindlægHvor kan man finde smeltepunktet for morfin? Har søgt rundt omkring på nettet, men kan ikke finde det nogen steder. nogen der vil hjælpe? -
Afstand mellem to cirklers centre.
ForumindlægJeg har fået opgave: To cirkler er givet ved ligningerne: (x-3)^ 2+(y+4)^2 =16 (x-8)^ 2+(y-3)^2 =4 a) Beregn afstanden mellem de to cirklers centre Er det så noget med at jeg skal finde radius og centrum for de to cirkler, og så bruge dist formlen til at beregne afstanden fra punkt til punkt? -
hjælp til forklaring af sin og cos
ForumindlægEr der en der kan forklare hvorfor sinus er bedst til at regne en tekants sider ud og cosinus er bedst til at regne vinkler ud? 1000 tak.....:-)og go weekend. -
Phosphorsyre
ForumindlægJeg HAR en 0,15M H3PO4-opløsning... der antages at den opfører sig som en monohydron syre... Skal jeg så ikke bare sige pH=-log(0,15)???? -
opløsning
ForumindlægHej, hvad beytder opløsningen af et stof helt præcist? Vil det sige, at når stoffet har f.eks. reageret med vand - det man får ud af det (produktet). Eller ? -
Isoler
ForumindlægHey, jeg sidder med en opgave i matematik hvor jeg skal isolere en variabel. Er der et program der kan gøre dette for mig eller skal jeg have fat i blyanten? -
Redoxtitrering
Forumindlæg25,0 mL Jern(II) opløsning forbruger ved titrering 16,5 mL 0,0200 M KMnO4. Beregn koncentrationen af Fe(+2) i jern(II) opløsningen. -
FYSIK HJÆLP!!!
ForumindlægHej, kan i hjælpe? 1. Hvad er negativ ion og hvilke grundstoffer danner negative ioner? 2. Skriv ethan-molekylet på 3 forskellige måder. HJÆLP! ;S -
Kugle på skråplan
ForumindlægHej, Jeg har endnu en fysik opgave, som jeg ikke kan finde rundt i! http://peecee.dk/upload/view/110223 Først tænkte jeg at, hvis man plottede det hele ind som en ret linje, og så fandt hældningstallet, så fik man accelerationen. Men det duer ikke. Jeg er også lidt forvirret mht begyndelses... -
Mekanisk energisændring
ForumindlægHej alle søde folke Jeg skal aflerver den opgave i morgen men ved faktisk, hvordan den sku løses. Det bliver stor hjælp, hvis du forkarer metoden til løsning. -
2-dimensional bevægelse
ForumindlægHvilken formel kan jeg bruge til at beregne starthastigheden af en genstand der bliver kastet? Det er noget med at genstanden har en hastighed i både vandret og lodret retning. Kan ikke komme videre derfra. På forhånd tak.
