Søgning på: sso historie. Resultater: 16701 til 16720 af 17233
-
Simpel rettelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået til opgave at skrive en simpel tysk historie på omkring de 150 ord, i nutid, udfra en lille billedtekst. Det kunne være rigtig rart hvis der var nogen der kunne rette nogen af de fejl jeg måske måtte have; Ärger nach der Disco Es ist zehn Uhr. Heute Abend wollt Min... -
hjælp til oversæt der nogen der kab hjælpe med at
Forumindlæghej jeg har skrevet et dansk referat om en engelsk historie http://www.merlynspen.org/stuff/contentmgr/files/37c1093b2bf2c6bd28aa3906560bdf65/read/7.3.ss.1.pdf men spg. er. er der nogen der kan hjælpe med at oversætte det til engelsk Det handler om en 17-årig sort pige og hendes 7-årige bror. ... -
Eksamenssynopsis om "kriser"
ForumindlægHej folk! Jeg sidder og skal lave en synopsis til min kulturfagseksamen, og jeg er gået fuldstændig i stå. Jeg har fået uddelt 5 bilag, som jeg skal danne en problemformulering udfra. Hvis jeg nu skriver hvad de overordnede problemstillinger i bilagene er, så kunne det måske være at I kan hjælpe... -
hjæælp.
ForumindlægJeg har har skrevet denne historie men kan ikke finde fejlne. :/ Once upon a time in a magical place far from anywhere you know about lived a tyrant called Shahai. Shahai was a very brutal man and he was known to be one of the biggest battle hero. He conquered many countries but he dint watch ou... -
Vigtigt vigtigt!!!!!
ForumindlægHej derude, Nogen der kan rette engelsk historie for mig, det skal helst være snart. Karina was a young and beautiful girl who lived in Louisiana, one day took her parents to Canada to visit family, so Karina was home alone. It was a very dark and stormy night, and Karina had an appointme... -
Hjælp med analyse til digtet "Danmark 1941"
ForumindlægHej derude! Vi er to piger i 1g som er i gang med at skrive DHO (dansk-historie opgave). Vi har fået en kilde som er et digt skrevet af Halfdan Rasmussen, der hedder Danmark 1941. Vi synes at det er utroligt rodet, og kan ikke finde hoved og hale i at analysere den. Hvad er strukturen? Hvilket ... -
Er matematikken tung på Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHej allesammen Min plan er at læse erhvervsøkonomi i 2022, når jeg er færdig med HF. Jeg er bare nervøs for sværhedsgraden af matematikken. Jeg færdiggør mat B næste måned og fortsætter med mat A efter sommerferien. Det er ikke fordi, at jeg ikke har styr på matematikken, for det har jeg, men ... -
ANMELDELSE på bogen intet kan i hjelpe mig med at fortolke spørgsmålne
ForumindlægSKRIV EN ANMELDELSE At skrive en anmeldelse af en forestilling kan være en god måde at øve sig i at være opmærksom og reflekterende i sin måde at opleve teaterforestillingen på. Arbejd med genren og brug forløbet til både at opleve opmærksom, fordøje oplevelsen og øve sig i at præsentere sin ople... -
troens verden kristendom opgaver til kapitel 5 (hjælp hvis der er nogle der har lavet den her før så send den lige så vil jeg blive glad)
Forumindlægher er spørgsmålene Opgaver til Kapitel 5 Det er en central tanke i kristendommen, at et menneskes værdi ikke afhænger af ydre ting (udseende, evner, penge osv.). Da filminstruktøren Jon Bang Carlsen ville lave en film om Gud og begyndte at lede efter Gud, endte han hos kriminelle i et s... -
Wow, er jeg virkelig i Afrika?
ForumindlægDer er tre dage tilbage i hjemmeplejen, inden Stine Roswall fra Hellerup kan se frem mod det næste skridt i sit liv - studiestart på Jordemoruddannelsen i København. Det er uden tvivl tre hårde dage, kan jeg fornemme på Stine, da jeg ringer hende op en sen aften. Hendes hjerte og tanker ligger ne... -
Projekt
ForumindlægIdet jeg i denne juleferie har tænkt mig at skrive hele min projektopgave har jeg oprettet dette fora, i den forhåbning, at folk der skulle være i stand til at hjælpe, vil gøre dette :~)Hvad jeg i dag beskæftiger mig med er mine kildekritiske overvejelser med hensyn til anvendte avisartikler, hvo... -
Karakterer!!! Superstudent
ForumindlægHej, jeg læste sidst i avisen, at der på studenterbeviset, når man er færdig i gymnasiet, vil være 37 karakterer. Kan det passe?Fx, hvis jeg nu fik 9 i kemi i 1.g, men ikke kommer op til eksamen i det, gælder det så, at 9-tallet føres over som både eksamenskarakter og årskarakter. Altså, at man h... -
SU'en bør forsvinde
ForumindlægSU'en, som også bliver kaldt for "cafee-pengene" bør forsvinde...Jeg er ikke helt sikker på de nøjagtige årstal eller tal, men jeg mener at siden 70´erne er skatten steget til cirka det dobbelte. Dette er naturligvis fint nok, hvis bare servicen var blevet forbedret, men den viser s... -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud? -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
Venstre og Liberalismen
ForumindlægMan hører ofte at partiet Venstre har rykket sig væk fra deres udgangspunkt, liberalismen. Men på hvilke punkter udskiller Venstres nuværende politik sig egentlig fra liberalismen,? Ville være lækkert med et svar :) På forhånd, tak ! :D -
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Grundlag for irak krigen
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig, jeg skal analysere, Usa's(og dk's) grund(e) til at gå i krig mod irak, Og hvorfor kunne de ikke for andre lande (såsom frankrig tyskland osv.) til at gå meder der nogle som kan hjælpe mig med nogle svar, og/eller hjemmesider hvor det ovenstående er forklaret. -
Projektopgaven i 9.kl.
ForumindlægHey!Jeg er en elev på 9.klassetrin der ikke har altfor mange efaringer med projektopgaven pga. sygdomså jeg tænkte, de der har fået topscore i projektopgaven i 9.kl. kunne give råd og fortælle om sine efaringer her....Venter at høre mange kloge udtalelser, -
Blæk(stil) om f'(x)
ForumindlægHar en aflevering for, hvor jeg skal forklare istedet for at regne.Vi skal forklare- bestemmelse af monotoniforhold vha f'(x)-Bestemmelse af maks. - og minimumssteder – og værdier ved hjælp af f’Mit svar:Bestemmelse af monotoniforhold ved hjælp af f’(x):F’(x) fortæller os hvad tangenthældning...
