Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 pædagog. Resultater: 16781 til 16800 af 178177
-
Eksponentiel vækst
ForumindlægHej. Er der nogle, som kan hjælpe med følgende problemtstilling til mundtlig eksamen: Hvis x vokser med 2, hvor mange procent større bliver så y? Løsning og grund ville være perfekt. På forhånd tak! -
differentiering simpel
Forumindlægjeg er svært ved at forstå hvorfor Y = 50/X + 10 er lig med Y'= -50/X^2 forstår ikke hvorfro det er sådan. -
Problemer med optimering
ForumindlægJeg skal bestemme minimum for f(x)=x^2+2/x, hvor x>0 Differentiere og sætte lig med nul, men får et underligt resultat.. nogen der kan hjælpe ?? -
2a?????
Forumindlægjeg har en opgave får hvor der står en masse regne stykke og nogen fatter jeg bare ikke som fx 2a??? og a og et lille 2 tal på siden af *A* a2 please skal bruge hjælp !!!!!!!!!!!!! -
Reducering
ForumindlægJeg har differentieret et udtryk og får det til følgende: 6x*(1/2(^x+3x^2*ln(1/2)*(1/2)^x.. Hvordan kan jeg lige reducere det? -
Integrate this
ForumindlægEr ved at få ondt i hovedet af det her :( Skal integrere den her: 1/(x(x^2+1)) Har prøvet at substituere og lave delvis integration men lige fedt hjælper det. Hjælp... :) -
Eksponetielle funktioner
ForumindlægDet oplyses at f(2) = 1 og f(4) = 9 Jeg ved at resultatet er 1/9 * 3^x men hvordan dukker det der 3^x op? -
monotoni forhold
ForumindlægHej jeg skal bestemme monotoniforhold for denne funktion : f(x) = -x* e2x + 2* e2x Er dette korrekt??? f(x)=0. Nulpunktet for funktionen -x* e2x + 2* e2x er 2. Så vil jeg se om den er aftagende eller voksende.. f’(x)=0. f’(x) = -x* e2x + 2* e2x = (3-2*x)*e2 *x Nu kan jeg finde... -
Gennemsnit
ForumindlægHej, Mit gennemsnit er på 9.6 nu. Det kan blive 10.4 hvis jeg søger uddannelse indenfor 2 år. Hvis jeg søger ind på medicin, vil det være 10.4 der vil tælle? -
differentialligning
Forumindlægdh/dt=(r^2/R^2)*√20h(t), t>=0 bestem et regneudtryk for h(t). nogen der kan hjælpe med dette? -
bestem de eksakte x-værdier (CAS)
ForumindlægHey Jeg har en opgave der lydder: Lad funktionen f være givet ved f(x) = x^2 +1 / x-1. Bestem de eksakte x-værdier for hvilke f har vandrette tangenter. HOW? EVT: hvordan laver man det på sin TI-NSPIRE CAS? 2. Løs derefter ligningen f ' (x) = 1/2 Sidst. Tangenten til grafen for f i (-1, f(-1... -
Hjæææælp !!
ForumindlægHeej .. Jeg vil bare lige spørger hvad dette betyder/hentyder til "man slår 2 fluer med en smæk" ?? Vil meget gerne have et hurtigt svar, da jeg er igang med at analysere et tekst og vil også inddrage det.. -
Dimensionering af keglestub
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. En keglestub skal have en volumen på V = 3,5 m3. Diameteren i den grundflade, der udgør bunden i beholderen er 1,5 m. Jeg skal bestemme arealet og forskellige mål på den, således at materialeforbruget skal være mindst muligt. Jeg ved at, A = π * s * (R+r) Jeg kender R ... -
ufuldstændig forbrænding?
ForumindlægEr det her en fuldstændig uforbrænding fordi vi får Na2CO3 på den anden side?? 2 NaHCO3 (s) --> Na2CO3 (s) + H2O (g) + CO2 (g) på forhånd tak :) -
Hvad er arealet af det grå område?
ForumindlægNogle der kan hjælpe med øvelse nummer 3? :D Jeg har fundet frem til at det er B -> pi - 2, Men ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det. På forhånd tak. -
mat...-bekræftelse!
Forumindlæghej...f(x)=2cos^2x - 1 <=>f'(x)=-2*sin(x)*cos(x)....er ovenstående korrekt? -
isolér k
ForumindlægHvordan isolerer jeg k i denne ligning? 4+k = 0.5 * kvardratrod(17 * (1+k)^2)Tror den er rimelig simpelt kan bare ikke helt komme videre...på forhånd tak for hjælpen! -
13-3*4+3=4 men hvordan kommer man frem til 4...
Forumindlæg13-3*4+3=4 men hvordan kommer man frem til 4... Er der nogen der kan give en kort og forståelig forklaring? -2*(5-7)+3= 7 Eller denne her? På forhånd tak -
Integral
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til at bestemme integraletS[t(at^2+b)^(1/2)]dthvor a og b er reelle tal, der begge er forskellige fra nul. -
Integrale
ForumindlægHej,Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man bestemmer integralet af følgende?integraletegn 2cos(x) / 2+sin(x) *dxJeg har ikke styr på hvordan man gør, uden brug af lommeregner?:)
