Søgning på: musik analyse. Resultater: 16821 til 16840 af 25891
-
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
SRP- Emnevalg i samfundsfag
ForumindlægHej.. Jeg skal i morgen vælge fag til min srp men jeg er kommet lidt i tvivl om jeg ønsker at skrive i samfundsfag - engelsk eller samfundsfag - dansk. Det afhænger jo lidt af hvilket emne jeg vil skrive om. Jeg vil gerne som emne skrive noget med politik. Jeg har forskellige ideér men jeg ... -
SRP om underernæring
ForumindlægHej SP. Er der nogen biologilærere eller andre fagligt stærke personer, der kan anbefale gode, faglige lærebøger om underernæring eller beslægtede emner på et niveau, der er passende til en SRP i Biologi A? Hvis der også findes forslag til relevante forsøg, som jeg kan inddrage, vil det være en... -
Bestem de b, hvor rækken er konvergent
ForumindlægHej. I a) er jeg kommet frem til, at rækken er konvergent for alle b i de reelle tal og i b) er jeg kommet frem til, at den er konvergent for alle a, b i de reelle tal. Jeg har en følelse af, at det ikke helt er rigtigt. Er der nogen, der kan komme med nogle hints eller en alternativ forklaring t... -
Hovedtemaer i Dansk - Hvilke Hovedtemaer Findes Der i Dansk?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal finde et hovedtema til kunstbillede "En såret arbejder" men ejg ved ikke hvilke slags hovedtemaer der findes. Jeg har prøvet at google mig frem til det, men der står simpelthen intet. Jeg håber i kan fortælle mig hvad for nogle typer der er som hovedtema. T... -
Induktiv eller deduktiv? Betydning
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklarer de to begreber ´índuktiv´´og ´´deduktiv''? jeg skal nemlig forklarer hvilke metoder, som jeg har brugt i en danskhistorie-opgave og jeg forstår virkelig ikke hvad disse to begreber betyder, når man sætte det under ordet ''metoder'... -
EU og USA
ForumindlægGoddag i kloge hoveder.Er der nogle, som tilfældigvis har skrevet en opgave om forholdet mellem USA og EU før, under og efter Irak-krigen??Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der var en sjæl, som kunne hjælpe mig!På forhånd tak! -
Dansk skrf. årsprøve
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der er nogle 2.g'ere, som har været op til årsprøve i dansk her for nylig,og evt hvilke emner det drejede sig om?! Titlerne på stilene ville være dejligt!Gerne svar hurtigst muligt!På forhånd tak!Mvh Jesper D. -
Hjælp mht. synopse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er gået i stå med min synopse, og kunne godt bruge en anden frisk mening. Jeg har fået det fordybselsområde som hedder Selviscenesættelse, og til mit prøveoplæg ville jeg ikke gå i dybden med reality-tv men hellere politisk iscenesættelse. Jeg har valgt, at tage GGGI skand... -
Abstract rettelse - afleveres i morgen
ForumindlægHvis der er nogle som er søde at kigge mit abstract i gennem, og sige hvad de synes ?? Mange tak, på forhånd! Abstract: The study examines the company Bestseller, with a focus on their brand Vero Moda. An analysis of the company Bestseller, with the focus on Vero Moda, shows that Bestseller is a ... -
Metaovervejelser
ForumindlægHej.. jeg er ved at skrive SRP og skal i den forbindelse redegøre for de metaovervejelser der er benyttet.. jeg er bare ikke sikker på hvad det dækker over? på forhånd tak.. vh Alberte -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
En der vil LÆRE mig dette?
ForumindlægJef fatter høstblomst af det min lærer siger, så nu må jeg spørge en af jer og jeg ønsker vejledning ikek SVAR! :-) Det drejer sig om følgende (vi er i øvrigt lige startet på afsnittet om onotoniforhold): Angiv definitionsmængde, nulpunkter, fortegn og monotoniforhold for f(x)=(1/4)x4-x2 Jeg er n... -
Hvad gør du, når du skal skrive en dansk stil?
ForumindlægHej Allesammen,Hvad gør I, når I skal skrive en dansk stil? Grunden til mit spørgsmål er, at jeg er ret så dårlig til at skrive dansk stil; jeg kan ikke få noget ned på papiret og jeg har svært ved at skabe "den røde tråd" i opgaven. Det er ikke fordi jeg er dårlig til dansk, da jeg ikk... -
samf-metode: Kvalitativ/kvantitativ?
ForumindlægJeg bruger i samfundsfag en hypotetisk deduktiv metode hvor jeg forsøger at påvise nogle teorier om identitetsdannelse ved at undersøge et værk omhandlende identitetsdannelse, og se om de pågældende teorier er at finde. Men er dette mere overordnet en kvalitativ metode? Kan nemlig ikke finde ud a... -
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
Hvorfor indføre Tobinskatten, som også kaldes Robin Hood-skatten?
ForumindlægHvorfor indføre Tobinskatten, som også kaldes Robin Hood-skatten? Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare beskatter kursgevinster i stedet for at beskatte handel med aktier, som der er lagt op til. -
nogen som ville tjekke 12 sætninger oversat fra da-Eng
Forumindlægnogen som ville tjekke 12 sætninger oversat fra da-Eng -
BILLEDANALYSE - HJÆLP?!
ForumindlægHej alle sammen! - Jeg skal til eksamen i dansk i morgen, og jeg skal lave billedeanalyse, af billedet "Mand og Kvinde", malet af Pierre Bonnard. Jeg er virkelig ikke særlig god til det med billedanalyse, så er der nogen der kan hjælpe mig med det, eller er der nogen, der allerede har l...
