Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16861 til 16880 af 70316
-
Beregning af antallet af nikkelatomer
ForumindlægHalløj. Jeg er gået død i denne her opgave. Håber i kan hjælpe mig :-) a) Beregn antallet af nikkelatomer i 1 g nikkel. Den gennemsnitlige atommasse af naturligt forekommende nikkel er 58,69 u. Jeg har gjort et forsøg via Det kan beregnes således via denne formel: N=N_A⋅n, hvor N_A=6... -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
High School
ForumindlægHej Jeg ville rigtig gerne til USA i 5 måneder på high school. Samtidig går jeg i gymnasiet og vil rigtig gerne beholde min nuværende klasse. Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre, at studere i USA og så studere videre i Danmark, så man undgår et helt spildår? Eller evt. kender... -
Peter Seeberg og hans 'isme'
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 'genre'?. Han står ho... -
Hjælp terminsprøve.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i ottene klasse, der er terminsprøve i den kommende uge. Jeg vil meget gerne forberede mig, men ved ikke hvordan. Jeg er fuldt ud styr på matematik delen, men ved ikke så meget om dansk og engelsk delen. Så er der nogen der kan hjælpe med at fortælle hvordan man kan forb... -
Jeg er så nervøs!!!!!
ForumindlægJeg er en muslimsk pige med tørklæde på, som forhåbentlig skal starte HTX næste år. Jeg er bange for at komme i en klasse uden andre indvandrer hvor jeg vil blive udelukket og blive outsider. det skete da jeg gik i offentlig folkeskole for tre år siden, og jeg er virkelig nervøs for at det ske... -
ligevægt
Forumindlæga. Er der ligevægt i en 0,010 M KSCN- opløsning når [FeSCN2+] er 1,0*10^-4 M, og koncentrationen af jern(III)ioner er 1,1*10^-4 M? Fe3+(aq) + SCN-(aq) ? FeSCN2+(aq) skal man i denne opgave ikke plusse koncentrationen af jern(lll) ionen og SCN^- og sammenligne det med koncentrationen af Fe... -
Hjælp til matematikopgaver
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse opgaver i min matematik. det ville være virkelig fantastisk hvis nogle ville fortælle hvordan man gør.... - Hvor stor er jordens omkreds, når jordens radius er 6.370? - Udregn omkredsen både for = 3 og for = 3,1415927 - Beregn jordens overflade... -
Frekvens
ForumindlægI en opgave får jeg at vide at hydrogen har bølgelængden 656 nanometer. Jeg skal bestemme dens frekvens. Derfor går jeg ud fra at jeg skal bruge formlen c = y * f Jeg ved godt at jeg kan isolere f. Spørgsmålet er bare, at c er givet ved 3.00 * 10^8 meter i sekundet. Jeg kan vel ikke dividere d... -
Aspartam
ForumindlægJeg har brug for hjælp til fire opgaver om aspartam: Aspartam bruges som sødemiddel i sukkerfri sodavand. Det smager 160 gange så sødt som almindeligt sukker (sucrose). Molekylets formel er C19H18N2O. a. Beregn aspartams molekylmasse. b. Hvor meget vejer 1 ,56 mol aspartam? c. Hvor stor en stof... -
Be-kerner
ForumindlægI et eksperiment undersøgte man aktiviteten af 1,03•10^9 kerner af 7Be. Halveringstiden for 7Be er normalt 53,3 døgn. Hvis den målte aktivitet afviger mere end 0,50 % fra den forventede aktivitet, så kan man inden for forsøgsnøjagtigheden konkludere, at halveringstiden er ændret. Bestem, hvo... -
Differentialligning
ForumindlægI en model for, hvordan en bestemt population udvikler sig i tidens løb, antages det, at populationens væksthastighe er proportional med populationens størrelse. Tiden t måles i døgn, proportionalitetskonstanten er 0,084. Det antages, at der til at begynde med er 10 individer i populationen. Jeg... -
Hjælp søges
ForumindlægEn rektangel med længden 1 og højden h. Hvis man gør længden 8 cm større og højden 10 cm større. bliver arealet 464cm2 større, end det oprindelige. Gør man derinmod længden 10 cm større og højden 8 cm større bliver arealet 452cm2 større end det oprindelige. Hvor var længden og højden i det oprind... -
Teknisk Matematik opgave 65
Forumindlæghej brugere Jeg har siddet i timevis med opgave 65, hovedet exploderer snart, i teknisk matematik : Givet er et rektangel med længde L og højde H Hvis du lægger 8 cm til L og 10 cm til H får du et areal der bliver 464 cm2 større end det oprindelige areal Hvis du lægger 10 cm til L og 8cm t... -
Hjælp til lommeregner
ForumindlægHej Jeg skal hjælpe min lille søster, men da det er en del år siden jeg selv har haft matematik, kan jeg simpelthen ikke finde ud af, at trykke det ind på hendes lommeregner (TI-30X Pro-multiview) -er også i tvivl om jeg forklare hende den rigtige måde. En af opgaverne lyder: Hvor stor bliver y... -
Kulturelle forhold | Købsadfærdsanalyse
KompendieSom forbruger er man generelt påvirket af samfundet omkring én samt hvilken kultur, man selv kommer fra. Hvis man er vokset op i et specielt nabolag med nogle specielle traditioner og værdier, så vil man have tendens til at have en anderledes købsadfærd end hvis man kommer fra den helt modsatte s... -
Diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal snart holde et oplæg i klassen om et emne vi i klassen skal diskutere I engelsk , Er der nogle der kan komme med ideer til nogle spændende emner?? :) -
Hjælp 😣
ForumindlægI slutningen af 6 klasse er der 14400 I klassekassen pengene bliver sat ind på en Ungdomskonto I banken Hvor mange penge står der ved slutningen af 7 klasse? Ungdomskonto 3,75% -
hjælp, sidder fast i en opgave
Forumindlægopgaven lyder: i en klasse skal der vælges 3 representanter, der er 21 elever i klassen. a) hvor mange forskellige mugligheder er der for at vælge de 3 representanter. -vi for det til 7, men det giver ikke mening -
HJÆLP NU NU NU NU......
Forumindlægopgaven lyder: i en klasse skal der vælges 3 representanter, der er 21 elever i klassen. a) hvor mange forskellige mugligheder er der for at vælge de 3 representanter. -vi for det til 7, men det giver ikke mening
