Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 16861 til 16880 af 179765
-
ligning
ForumindlægHar et lille problem med denne liging: X^2 = 64 Skal man så sige, to tal der ganges med hinanden og giver 64 ? --> 8 -
Forkort en brøk
Forumindlæg(x^2 + 2x) / (4x + 8) Det er en opgave uden hjælpemidler, løsningen er x/4 men jeg aner ikke hvordan man skal komme frem til det. På forhånd tak. -
Reducer
Forumindlægreducer (2x-5)*4+9 = 8x-11 8-2*(x+2) = 2x x er 1 her så. Er dette så korrekt gjort? -
Hey har brug for lidt hjælp...
Forumindlæg1) 2 gange (x - 10) = x?? hvad giver det 2) 1/6 - 0,16 -17% HVAD giver det?? 3) 2 - 1/4= 4) 58% - 4/7 - 0,57 = er det rigtit 5) 0,36 - 3/8 - 35% 6) omkreden O af et rektangel kan bergnens af formlen O=2 gange (a+b). beregn a når b = 3 og O =15.2. 7) PÅ får hånd tak -
1 stk mat. opgave HASTER
ForumindlægIsoler Q i ligningen y^2= Q×x-Q×a+k. kan i hjælpe? -
2.gradsligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe ? Er gået kold.. (2x^2-6x+16)/(x^2+5x-2) = (2x+4)/(x+4) -
simpel reduceringsopgave?
Forumindlægskal forkorte denne brøk: x^2+2x ------- 4x+8 og ja jeg laver fejl i den og får heller ikke det samme som når jeg regner ud på lommeregner -
hjælp
Forumindlægrumfang: 500=(1/3)*"pi"*r^2*h Overflade: A="pi"*r*kvadratroden af(r^2+h^2) Har regnet ud via solve at h=1500/("pi"*r^2) Så sætter jeg det nye udtryk for h ind i overflade sætningen, men jeg kan ikke finde ud af at finde r ud fra det. Gør jeg det forkert eller har j... -
Isolér
Forumindlæghej... kan i hjælpe mig lidt med den her: Isolér r i formlen l*r^2+p=q på forhånd tak. -
VEKTORER - HJÆP HASTER - TAK !!
ForumindlægBestem retningsvinkler v og w for vektorerne vektor a = (-2 over -3)og vektor b = (10 over 7) på forhånd tak!! -
ligning
ForumindlægHej Løs ligningen x(x-2)-(x+1)^2=-6 Jeg får det til -3,5 -
4. gradspolynomium''s rødder
Forumindlæger der nogle der kan svare mig på hvor mange rødder fjerdegradspolynomiet p(x) = 0,01x^4 -5x^2, har ? -
Løs ulighed
Forumindlægx^4-5x^2+4 <0 Hvordan løser man denne ulighed. Er der nogle som kan hjælpe. På forhånd tak. -
opgaven driller.. haster
Forumindlægnogen der kan fortælle mig hvordan jeg indsætter x=2 og x=0 i f(x)..? -
hjælp
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe mig med, at forklare forskrifterne y=0,5x+2 og y=-2x-1 med ord? håber i kan hjælpe på forhånd tak! -
Reducer
Forumindlægopgaven lyder (a+b)^2-2ab-a^2 Jeg har fået den reduceret ned til b^2-2ab Kan den reduceres mere? -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg sidder med følgende opgave : Bestem en løsning til følgende ligninger og betingelser: a) y´ = 0 , y(2) =-5 b) y´´ = 0, y(2) = 0 ,y´(2)= -1 Jeg har selv løst opgaven a) på følgende måde : y = f(x) = 0+ k hvor jeg sætter x= 2 og y= -5 så -5 = 0 +k => k = -5 og derfor har en best... -
Reaktioner
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med følgense 2 reaktioner: H2O+CO3→ H2O+PO4→ På forhånd tak -
uligheder.
ForumindlægHejsa.... Jeg skal finde løsningsmængden. Hvordan og hvad er det?? √X > 0 og x² > 4 Hjælp.... -
kompleks løsning
ForumindlægHej Har en opgave som går ud på at jeg skal finde alle komplekse løsninger til ligningen ez^2 =1 Jeg ved at en eksponentiel funktion er 2*Pi*i periodisk og at z^2 må være på formen 2*Pi*i*N.Hvis N=0 bliver z=0 Men hvordan kan jeg finde løsningen for N større end 0 og N mindre end 0?
