Søgning på: fransk noter. Resultater: 17001 til 17020 af 19217
-
Vil nogen være så søde at hjælpe?
ForumindlægJeg skulle oversætte denne tekst fra dansk til spansk, og dette blev resultatet. Jeg ville blive beæret hvis en ga og rette denne korte tekst. Tak på forhånd :) __________________________________________________________ Hej Manuel! Jeg er i Andalusien med min søster Carmen og hendes kæreste. i d... -
Gymnasiet og 2 g
ForumindlægHej alle sammen! har et spørgsmål som jeg er forvirret over!! jeg har idag fået mine stanspunktskaraktere: Skriftligt og mundtligt dansk 7-4 mat- 7-4 religion 7 kemi 7-7 fysik 00-02 physkologi 7 engelsk 7-4 historie 4 idræt 4 tysk 4-4 Jeg vil gerne læse til medicin i fremtiden og gå... -
Taylorrække
ForumindlægHvordan finder jeg taylorrækken i a)? Kan I give et hint? Jeg er kommet frem til, at f^(n)(x) = ln(2)^(n)*2^(x). Kan det så passe, at taylorrækken er summen fra n = 0 til uendelig af ln(2)^(n)*2^(x)/n! -
Bionomialforsøg!!!
ForumindlægHej allesammen, Jeg har terminsprøve på tirsdag og jeg læser op på en opgave om binomialtest og sidder fast den opgave der er vedhæftet. Jeg forstår ikke binomialtest ud fra en tabel med hvordan jeg skal opstille det, og især i spørgsmål b). Kan I hjælpe mig? -
Ordet eksistens
ForumindlægHvad betyder ordet "eksistens"? Ifølge ordnet står der "det at eksistere". Fortæller det noget om, den måde en eksisterer på? Ifølge den store danske står der "om det faktum, at noget er til". Vil det sige, at jeg - som en person, der skriver et opslag herinde - er... -
Differentialligning
ForumindlægGod aften! Er i gang med at lave eksamensspørgsmål til mundtlig matematik A, og sidder fast i denne her bevis. "Bevis at den fuldstændige løsning til differentialligningen y'=ky er en eksponentiel sammenhæng" Her set at der er en del videoer, der minder om det, men er usikker om ... -
Pyramus og Thisbe
ForumindlægHej med jer. vil høre om nogen af jer, der har læst pyramus og thisbe, ved hvad henholdsvis byen, landet, løven og muren er et symbol på, samt hvad der menes med "symbol på" i oldtidskundskab -
Differentialregning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med den? Definer sekanthældning og anvend 3-trinsreglen til at udlede differentialkvotienten for funktionen , x≠0. f(x)=1/x. -
differentiere en funktion
ForumindlægHvordan er det man differentiere en funktion der hedder f(x)=√x-1 ? Help Jeg skal finde tangenthældningen når x værdien er 2? Har lært når man differentiere f(x)=√x så bliver det til f'(x) = 1/2√x, men spørgsmålet er hvad gør jeg når der står -1? Jeg har søgt men uden held.... -
Varmefyld- hvilket metal er loddet lavet af?
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i fysik, som jeg aldrig nåede at blive færdig med, da der gik lidt kludder i det. Håber på, at der er nogle, som kan hjælpe mig! Jeg skulle ved hjælp af forsøget finde ud af, hvilket metal der var tale om, mit lod var lavet af. Jeg har en kop med 199,2 g vand med en t... -
SSO omsorgssvigt- hjælp
ForumindlægHej! Jeg har valgt at min SSO skal handle om omsorgssvigt. Min vejleder har bedt mig om at læse en bog der havde fuldstændige irrelevante informationer (+ min vejleder mente at Jürgen Habermas snakkede om noget helt andet end hvad han i virkeligheden gjorde). Dermed har jeg spildt 3 uger og da... -
Engelsk hjælp- uregelmæssige....
Forumindlæghej :) er der nogel der har en "huskeregel" på, hvordan man kan huske ureglmæssige verbers bøjning? Eller hvordan man kan finde ud af det, uden brug af ordbog el.lign. Håber der nogle, der kan hjælp. (bare lige lidt info, jeg kan det godt nogenlunde, men har problemer med ... -
Hjælp til forståelse af kongruens sætning: a ≡ b ( mod n)
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRP om kryptering og er igang med at skrive om modulær aritmetik kongruenser. Jeg har lige læst at følgende sætning a ≡ b ( mod n), betyder at a/n og b/n vil have den samme rest. Jeg forstår det ikke helt, når jeg prøver at replikere dette, kan jeg ikke altid få d... -
metode - hypotetisk-deduktiv og perspektivisme
ForumindlægHej alle Ville høre om man selvom man arbejdede hypotetisk deduktiv, kunne være perspektivistisk i sin epistemologi? Dvs. Kan man søge at verificerer en sandhed, når man arbejdet ud fra en antagelse om, at der ikke er én endegyldig sandhed, men kun perspektiver af den? Det må kunne lade sig gøre... -
Min lommeregner er død :(
ForumindlægJeg skal tegne en titrerkurve (kolometrisk titrering) og min lommeregner er gået kold :((( Kender i nogle steder på nettet man kan regne det ud evt?? min windows calc kan ikke lige klare den hehe -
"Mein Onkel Fred" - Hjælp til forståelse
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en 24 timers forberedelse til Tysk A eksamen, og jeg har trukket teksten "Mein Onkel Fred" af Heinrich Böll, som er skrevet i 1951, og som hører under temaet "De 50er Jahre". Jeg forstår godt teksten og hvad den går ud på, men jeg har svært ved at s... -
Ligninger og integralregning
ForumindlægKære Alle Sammen Jeg skal vise hvordan jeg løser følgende ligning: 5e(5x+10) - 2 = 3. I vedhæftet fil har jeg beskrevet hvordan jeg løser ligningen. Det jeg ønsker hjælp til er, om jeg har beskrevet det godt nok? Eller mangler min forklaring noget mere "fagsprog" og bedre forklaring på... -
Mange bøger på STX?
ForumindlægHej. skal starte på STX næste skoleår, vil bare spørger om man får mange bøger på gym, og skal man købe ting selv på gym - altså bøger? Tak på forhånd -
reducere
Forumindlæg((x+h)3 - x3)/(h) jeg ved at når parentesen står 2, skal man finde det dobbelte produkt. men hvad hvis parentesen står i 3. ?? -
komplekse tal
Forumindlæghvorfor får jeg det forkerte svar , jeg har jo ganget dem sammen.
