Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17021 til 17040 af 19441
  • 2. ÅR! (hhx helst)

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak.
  • Nulregning for ligninger.

    Forumindlæg
    Hey gutterne. Jeg er helt lost og ved ikke hvad jeg skal stille op med denne opgave. Er der muligvis en der kan hjælpe mig. Super mange gange tak på forhånd, <3. - Opgaven er vedhæftet, og indeholder ligningerne: a, b og c :)
  • Folketingets værste partier

    Forumindlæg
    Hvis I skulle liste Folketingets partier efter hvor slemme, dumme, uintelligente eller hvad I ønsker at kalde det med dette som nummer et - hvordan ville jeres liste så se ud?
  • Terminsprøve i uge 11

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal til 3g terminsprøve i næste uge i dansk (A), engelsk (A) og samfundsfag (A). Vil gerne forberede mig grundigt. Så ville høre om nogle ved hvilke emner man kan komme op i år 2010?
  • Emner?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg er så småt begyndt at tænke på det skræmmende studieretningsprojekt :O og er nået frem til, at jeg gerne vil skrive i biologi og historie (: Med de to fag, er der så nogen der har nogel gode emner man kunne skrive om? :D
  • Parallelogrammet

    Forumindlæg
    Kan slet ikke komme finde ud af denne opgave. En som vil hjælpe mig
  • En opgave!

    Forumindlæg
    Heej allesammen. nogen der vil hjælpe mig med denne opgave? - Går cirklen med centrum i (7,-4) og radius 53 gennem punktet P (35,42)? Går den gennem Q(52,-32)? Skriv ligningen for cirklen op. p.f tak
  • lejretur som fravære

    Forumindlæg
    Hej. Hvis man ikke deltager i en lejretur, tælles det så som fravære ?
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har regnet både opgave a og b Jeg ved ikke om jeg har regnet opgaven rigtigt ud. Det undrer mig at siden DB giver et kommatal Mange tak på forhånd!
  • Cirklens ligning; to cirkler med samme punkt

    Forumindlæg
    Jeg får i opgaven at vide, at der er to cirkler; C1 og C2. C1 har en linging, der hedder: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Ud fra det har jeg fundet radius til at være: r(C1)=8 Og centrum til: C(C1)(-11;2) Så får jeg at vide, at C2 har centrum A(-1;3) og r=5 Så lyder opgaven så: "Gør rede for, at de t...
  • Trekant

    Forumindlæg
    For en trekant er givet: a= 6,2 b= 6,9 A=40 a) Beregn trekantens øvrige stykker. b)Beregn arealet af løsningen.
  • Pjojekt opgave idéer . Hjælp (:

    Forumindlæg
    Hej ;D Håber i kan hjælpe mig med nogle idéer om hvad min projekt opgave kan handle om . Håber i lige vil skrive nogle idéer, for er virkelig blank (:
  • Huske matematik godt/læse op på det

    Forumindlæg
    Jeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors...
  • kompliceret linje-regning

    Forumindlæg
    OPGAVEN: En linje m går gennem P (2,5) og har en retningsvektor med koordinaterne (vektor r) = (4 over 2). Skriv en ligning for linjen. Samme spørgsmål for den linje n, der går gennem (-2,-3) med retningsvektoren (vektor r) = (3 over -1). Er vektoren (vektor v) = (31 over 43) normanvektor for lin...
  • Mærkelig opg! Vinkelspidser + højder

    Forumindlæg
    Jeg har aldrig haft en opgave af denne slags før, så hvis en kan hjælpe mig lidt på vej og forklare mig, fremgangsmåden til udregningen, ville det være mig yderst behjælpeligt. OPGAVEN: (trekant)ABC har vinkelspidserne A(1,3), B(6,9), C(9,1). Bestem en ligningfor hver af trekantens højder.
  • beregn nulpunkter

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle som kan hjælpe mig med at udregne denne opgave? Bestem funktionens nulpunkter f(x)=2*sin(x-pi/2)+2 , hvor 0 < x <4pi Gør rede for at funktionen har et maksimum og bestem x-værdien hørende til dette. Håber der er nogle som kan hjæpe mig :)
  • Reduktion af bogstavudtryk

    Forumindlæg
    ___2___ + ___2__ - ___4__ ab - b2 a2 + ab a2-b2 Hvordan ville i reducere den? Gerne med mellemregninger :)
  • Vis at -3 er en egenværdi for 3x3 matrice A

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har lidt problemer med en opgave. Skal vise at -3 er en egenværdi for matricen A. Ved at jeg skal løse A-(-3)*E=0, men er ikke så sikker på hvordan det bliver vist. Matricen A ser således ud! ( 17 4 18) (30 3 27) (-10 -2 -12) Sætter tallet -3...
  • Synopsis?

    Forumindlæg
    Skriver AT-synopsis. Og vil gerne vide flg.: - Ved citater i sin AT-synopsis skal de så refereres til en fodnote?? eller hvordan??
  • 2. ordensdiff-ligning

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/uploads/092008/Screenshot5.png Det rigtige svar er angivet med et hak. Jeg forstår ikke, hvordan man kan regne opgaven ud. Hvis den generelle ligning løses fås y = C*e^-2x + D*e^2x, hvor C og D er to vilkårlige konstanter. I stedet prøvede jeg så at differentiere svarmulighed...