Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17021 til 17040 af 19441
-
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Nulregning for ligninger.
ForumindlægHey gutterne. Jeg er helt lost og ved ikke hvad jeg skal stille op med denne opgave. Er der muligvis en der kan hjælpe mig. Super mange gange tak på forhånd, <3. - Opgaven er vedhæftet, og indeholder ligningerne: a, b og c :) -
Folketingets værste partier
ForumindlægHvis I skulle liste Folketingets partier efter hvor slemme, dumme, uintelligente eller hvad I ønsker at kalde det med dette som nummer et - hvordan ville jeres liste så se ud? -
Terminsprøve i uge 11
ForumindlægHej. jeg skal til 3g terminsprøve i næste uge i dansk (A), engelsk (A) og samfundsfag (A). Vil gerne forberede mig grundigt. Så ville høre om nogle ved hvilke emner man kan komme op i år 2010? -
Emner?
ForumindlægHej (: Jeg er så småt begyndt at tænke på det skræmmende studieretningsprojekt :O og er nået frem til, at jeg gerne vil skrive i biologi og historie (: Med de to fag, er der så nogen der har nogel gode emner man kunne skrive om? :D -
Parallelogrammet
ForumindlægKan slet ikke komme finde ud af denne opgave. En som vil hjælpe mig -
En opgave!
ForumindlægHeej allesammen. nogen der vil hjælpe mig med denne opgave? - Går cirklen med centrum i (7,-4) og radius 53 gennem punktet P (35,42)? Går den gennem Q(52,-32)? Skriv ligningen for cirklen op. p.f tak -
lejretur som fravære
ForumindlægHej. Hvis man ikke deltager i en lejretur, tælles det så som fravære ? -
Trigonometri
ForumindlægHej! Jeg har regnet både opgave a og b Jeg ved ikke om jeg har regnet opgaven rigtigt ud. Det undrer mig at siden DB giver et kommatal Mange tak på forhånd! -
Cirklens ligning; to cirkler med samme punkt
ForumindlægJeg får i opgaven at vide, at der er to cirkler; C1 og C2. C1 har en linging, der hedder: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Ud fra det har jeg fundet radius til at være: r(C1)=8 Og centrum til: C(C1)(-11;2) Så får jeg at vide, at C2 har centrum A(-1;3) og r=5 Så lyder opgaven så: "Gør rede for, at de t... -
Trekant
ForumindlægFor en trekant er givet: a= 6,2 b= 6,9 A=40 a) Beregn trekantens øvrige stykker. b)Beregn arealet af løsningen. -
Pjojekt opgave idéer . Hjælp (:
ForumindlægHej ;D Håber i kan hjælpe mig med nogle idéer om hvad min projekt opgave kan handle om . Håber i lige vil skrive nogle idéer, for er virkelig blank (: -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
kompliceret linje-regning
ForumindlægOPGAVEN: En linje m går gennem P (2,5) og har en retningsvektor med koordinaterne (vektor r) = (4 over 2). Skriv en ligning for linjen. Samme spørgsmål for den linje n, der går gennem (-2,-3) med retningsvektoren (vektor r) = (3 over -1). Er vektoren (vektor v) = (31 over 43) normanvektor for lin... -
Mærkelig opg! Vinkelspidser + højder
ForumindlægJeg har aldrig haft en opgave af denne slags før, så hvis en kan hjælpe mig lidt på vej og forklare mig, fremgangsmåden til udregningen, ville det være mig yderst behjælpeligt. OPGAVEN: (trekant)ABC har vinkelspidserne A(1,3), B(6,9), C(9,1). Bestem en ligningfor hver af trekantens højder. -
beregn nulpunkter
ForumindlægHej :) Er der nogle som kan hjælpe mig med at udregne denne opgave? Bestem funktionens nulpunkter f(x)=2*sin(x-pi/2)+2 , hvor 0 < x <4pi Gør rede for at funktionen har et maksimum og bestem x-værdien hørende til dette. Håber der er nogle som kan hjæpe mig :) -
Reduktion af bogstavudtryk
Forumindlæg___2___ + ___2__ - ___4__ ab - b2 a2 + ab a2-b2 Hvordan ville i reducere den? Gerne med mellemregninger :) -
Vis at -3 er en egenværdi for 3x3 matrice A
ForumindlægHej folkens. Jeg har lidt problemer med en opgave. Skal vise at -3 er en egenværdi for matricen A. Ved at jeg skal løse A-(-3)*E=0, men er ikke så sikker på hvordan det bliver vist. Matricen A ser således ud! ( 17 4 18) (30 3 27) (-10 -2 -12) Sætter tallet -3... -
Synopsis?
ForumindlægSkriver AT-synopsis. Og vil gerne vide flg.: - Ved citater i sin AT-synopsis skal de så refereres til en fodnote?? eller hvordan?? -
2. ordensdiff-ligning
Forumindlæghttp://peecee.dk/uploads/092008/Screenshot5.png Det rigtige svar er angivet med et hak. Jeg forstår ikke, hvordan man kan regne opgaven ud. Hvis den generelle ligning løses fås y = C*e^-2x + D*e^2x, hvor C og D er to vilkårlige konstanter. I stedet prøvede jeg så at differentiere svarmulighed...
