Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17041 til 17060 af 23735
-
dansk/samf "Pelle Eroberen"
ForumindlægHej. Jeg har tænkt på i min AT-synopsis måske at skrive om Pelle Eroberen af Martin Andersen Nexø. Jeg har allereed valgt fagene dansk (A) og samfundsfag (B). Jeg tænker at der er ret meget samfundsfag i den så det ikke vil blive så svært at inddrage samf. Tror i det kunne være et godt emne? Er d... -
Skal finde tema(et) i J.R.R Tolkiens Hobbiten
ForumindlægJeg har en opgave i dansk som lyder: Hvad er tema(et) i hobbiten? Skal avlevere opgaven inden mandag... -
Japan og USA
ForumindlægGLÆDELIG JUL! Er der nogen der evt. har nogle links eller forslag til bøger hvor der står noget om forholdet mellem Japan og USA INDEN angrebet på Pearl Harbor? Jeg har nogle tekster, men ingen af dem giver et konkret svar på hvordan det var inden. Og af den ene eller anden grund kan jeg hell... -
Er det snyd?
ForumindlægHar på det sidste forberedt mig til dansktimerne ved at læse andres opgaver om teksten.Det gør at jeg kan være utrolig aktiv i timerne. Jeg har "resultaterne", som gør at jeg kan sige alt det kloge. Men til en eksame vil jeg ikke have mulighed for det.Men på den anden side, har der jo h... -
skær det ud i pap tak :)
ForumindlægHejsa jeg skal skrive et essay, jeg har engang skrevet et, men der tog det mig to hele uger bare at få skrevet et essay på en sidde. Hvad er det man skal husk når man skriver essay og hvordan starter man? Håber der er nogen der kan skære det ud i pap for mig ;) Hilsen Louise -
numerisk løsning -af det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej Jeg skal beregne hastigheden, og derefter stedet, for det skrå kast med luftmodstand. Jeg bruger følgende formler x’(t+d) = x’(t) + d · x’’(t) y’(t+d) = y’(t) + d · y’’(t) Accelerationen, y''(t) og x''(t), beregner jeg ... -
Nulpunkter
ForumindlægHey, er der lige en der kan hjælpe mig med at finde nulpunkter til disse:F(x)=3cos(x)-4sin(x)=0ogF(x)=2sin(x)+cos(x)=0hvis i lige gider skrive hele fremgangsmåden, tak :) -
De sortes rejse statistikker
ForumindlægHej jeg skriver om de sortes rejse fra afrika til amerika med særligt fokus på sørejsen. Men jeg mangler nogle statistikker til det samfundsfaglige? Hvis du kender til et sted med statistikker eller en anden måde at få det samfundsfaglige med på? Håber du kan hjælpe:) -
Investeringsteori - Mangler hjælp
ForumindlægHej. Vi har fået til opgave at lave en rapport baseret på investeringsteori, og min gruppe og jeg har lidt problemer med hvordan vi skal angribe det. OPGAVENS BAGGRUND (Oplysninger):Virksomheden DAN-MUSIC har udviklet en ny Mp-3 afspiller, og nu overvejes det, hvordan det nye produkt skal sættes ... -
DATASTUDIO
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg med opladning og afladning af kapacitorer på datastudio og som I nok ved så er grafen en eksponentiel voksende funktion når man oplader, men ved I hvordan jeg kan få dens ligning? -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
Pensum og noter
ForumindlægHej jeg skal til eksamen her om en lille uge og jeg kunne godt bruge noget hjælp. Jeg skal op i Odyseen:I, 1-105VI, IXIX, 1-38 & 1,5-565XXII, 142-200XXIIIEuripides MedeaSofokles ØdipusHerodot "Kong Kroisos 7-27Platon: Symposion, Sokrates forsvarstale"Og så skal jeg selvfølgelig op i en ... -
lær selv
Forumindlæghejsada jeg syntes latin virker som et kanon godt og nyttigt sprog ville jeg høre om det i teorien ville være muligt at lære det selv?overvejede at læse på det samtidig med mit 3 år på htx. så burde man vel bare kunne tage den lille latinprøve et sted når man føler sig klar...?er der nogle der ha... -
Symposion og sokrates forsvars tale
ForumindlægHey alle hårdt læsene eksamens folksidder her ligesom mange andre og kæmper med at få oldtidskundskaben til at sidde.. det køre nu egentlig ret godt, men har to emner som jeg simpelthen ikke forstår.Symposion:Jeg er ikke den store filosof og forstår derfor ikke at knække koden i disse taler.jeg k... -
USA før borgerkrigen.
ForumindlægHey :)Der skulle vel ikke være en som lå inde med noget så genialt som en liste over vigtige årstal op til den amerikanske borgerkrig???Har da en idé om hvad den skulle indeholde.. men den er måske lidt mangelfuld?? -->Uafhængighedserklæringen 1776Forfatningen træder i kraft 1789Opfindelsen af... -
Tekster og gennemgang ved religionseksamen
ForumindlægHej,Forud for min eksamen i religion på mandag, har jeg et par spg. Flere vil eventuelt følge i tråden.1) Vi opgiver kristendom, buddhisme, islam og etik, og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke tekster, man kan støde på inden for disse emner.- Kristendom: lignelser mm. fra NT. Kan man forest... -
Bedre til samfundsfag?
ForumindlægJeg har samfundsfag på A og jeg skal efter sommer starte i 3.g. Jeg vil rigtig gerne forbedre min samfundsfag karakter fordi jeg får konstant 02 for mine afleveringer og i timerne har jeg ikke rigtig noget at sige. Min lærer siger jeg skal se nyheder osv, men ærligt jeg får intet ud af at se nyhe... -
Stoffer
ForumindlægHvordan har I det med stoffer?Et bredt spørgsmål, men lægger også op til en bred diskussion... -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
Eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har det problem at jeg går meget op i fagene og hvis jeg skriver noget lort som jeg selv synes så går jeg psykisk meget ned.. Der må være en opskrift på de skriftlige dansk og engelsk det er samme opgavetype, hver gang ! Så kender jeg også mange der henter fra studienet og ser på struktu...
