Søgning på: respiration formel. Resultater: 17101 til 17120 af 21820
-
Mat. opg. let. 2.g.
Forumindlæg"I en redegørelse fra 1983 skriver skovstyrelsen til miljøministeriet, at arealet af de private bøgeskove er aftaget siden 1930erne. Styrelsen forventer, at dette areal i fremtiden vil blive reduceret med 0,9% pr. år, hvis udviklingen fra årene før 1983 fortsætter. I det følgende antages, at... -
aktuelle koncentrationer
ForumindlægHej jeg kan godt finde ud af A,B,C men det er D jeg søger hjælp til, håber i gider at hjælpe mig :) a) Beregn stofmængden af den afvejede mængde Mg(NO3)2. Stoffet opløses i demineraliseret vand i en 500 mL målekolbe, hvorefter der fyldes op til mærket deminiraliseret vand og omrystet. b) Beregn... -
Opdrift på legeme
ForumindlægHej kære studieportal-forum Jeg sidder fast i opg. c, på det vedhæftede dokument Jeg tænker på at bruge følgende formel: Fop = densitet*volumen*g I a'eren har jeg udregnet størrelserne af tyngdekraften og opdriften ved maksimal belastning - det er nemt at udregne tyngdekraften, når skibet... -
Bevis for loaritmiske formler
ForumindlægUd fra additonsmlerne. Først har man cos(u+v)=cos(u) cos(v)- sin(u) sin(v) Under der står der Cos(u-v)=cos(u) cos(v) +sin(u) sin(v) Så er det så lagt sammen eller noget til cos(u+v)=cos(u-v)= -2sin(u) sin(v) Spørgsmålet er så, hvordan kommer det resultat frem? Når man kører den videre skal man ... -
gnidningskoefficient
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport omhandlende gnidnigskrafter. det forsøg jeg har lavet i forbindelse med denne rapport, indeholder brugen af tempograf, timerstrimmel, kobber underlag på både klodsen og overfladen samt et lod der trækker klodsen hen over kobber fladen, hvor snoren går gennen en triss... -
Fysikspørgsmål
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave og er kommet i tvivl om nogle spørgsmål omkring opdrift. Opgaven er: en varmluftsballon består af en dug, der udspændes tilnærmelsesvist til en kugle med diameteren 24 m af varm luft. Dugen samt torvværk, mandskabskruv, brænder og passager vejer tilsammen 350 k... -
KEMI OG IDRÆT - SRP - spørgsmål om AAS
ForumindlægGoddag til jer gutter og gutinder derude.. Jeg er sådan halvt om halvt gået i stå i min srp, da jeg har lidt svært ved at finde noget materiale og indforståelse af et af emner, under min problemstilling. - Spørgsmålet går ud på at jeg trin for trin skal fortælle forskellen mellem Testos... -
hjælp til kemi højtniveau
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med op 1d, 1e, 2a og 2d fra eksamenshæftet i 2004.i 1d, kan jeg godt se at kan ske en addition omkring dobbeltbindingen, Desuden eventuelt reduktion af COOH til COO-, derudover kan der ske en esterdannelse hvis THC-syren går i forbindelse med en alk... -
Nogle hurtige matspørgsmål
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og regner nogle gamle eksamensopgaver, som jeg har hentet inde på undervisningsministeriet.Jeg skal til terminsprøve på fredag og vil lige læse lidt om.Jeg har 2 spørgsmål, som jeg vil forklarer med eksempler.1) I et koordinatsystem er der opgivet to punkter A(0,4) og B(8,0)d... -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Jordens Magnetfelt i dag / Matematik krydsprodukt.
ForumindlægHey!.. Er der nogen der ved hvor man kan finde eller kender allerede til, den formel hvor man kan regne magnetfeltet ud over tid... Dataværdien i Danmark som ligger på ca. 1.7*10^-5T stemmer nemlig langt fra overens med mine udregninger i SRP, og gad godt at vide hvornår den dataværdi er målt o... -
Udregning af en radius
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at udregne radius på en given bue, f.eks. i forkanten af en skrivebordsplade. Buen er imidlertid mindre end halvdelen af en cirkel, hvorfor det ikke lader sig gøre at tage et fysiske mål for radius. Selvfølgeligt kan man prøve sig frem, til man rammer den ønskede r... -
Problemer med fysik!!!
ForumindlægHej alle sammen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber der er nogen der gider at hjælpe mig med. Jeg har en studieretningsopgave, hvor jeg har lavet et batterie af salte, og dermed skulle måle nogle forskellige ting på det. Mit første spørgsmål er, jeg skal måle kortslutningsformlen, og hved at man ... -
Længde- og rumvidelse opg 2.28
ForumindlægJeg har problemer med den her opg. Jeg skal have 2 resultater. Jeg er kommet til den ene men ikke den anden. resultater 0.479 117 Men jeg ved selvfølgelig ikke om det er rigtigt. Hvor meget vil en 700 m lang stålbro udvide sig fra den koldeste vinterdag med -20 grader til de... -
"skrå kast"
ForumindlægJeg har en formel der lyder således: Xmax = V02 * sin(2 * x)/g (det er Xmax jeg skal regne) V02 har jeg regnet til: 4,541 m/s Sin(2 * x) skal man sætte følgende tal ind på "x"'s plads: 25°, 35°, 40°, 45°, 50°, 55° og 65° og g er: 9,82 .. Og jeg er sikker... -
Sfærisk geometri. Breddegrader.
ForumindlægHej. Jeg har problemmer med en opgave jeg er igang med: Bestem breddegraden, når solhøjden over horisonten ved middagstid er 65 grader og deklinationen er 20 grader. Jeg har fundet ud af hvilken formel jeg skal bruge: For solens højde over horisonten gælder sin(h) = sin(φ)sin(δ)+... -
Organisk kemi
ForumindlægHej "En vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 3,056 g CO2 og 1,502 g H2O a) Beregn stoffets empiriske formel I en lufttom beholder med rumfanget 500 mL placeres 2,177 g af stoffet. Beholderen lukkes, hvorefter der opvarmes til 100 grader. Stoffet fordamper fuldstænd... -
Finde ekstrema i funktion
ForumindlægHey. Jeg er 1.g'er så forklar venligst på det niveau Jeg har følgende funktion som jeg skal finde ekstrema til... f(x)=sin(x)+cos(x) Jeg tastede det ind i graphmatica og fik en dejlig flot graf frem... Ved godt hvad ekstrema er men har besvær med at beskrive dem her... er det alle sammen lok... -
SRP - Epidemimodeller
ForumindlægHej Venner. Jeg er i øjeblikket ved at skrive SRP i matematik A og biologi B om epidemologi og kolera. Lige nu er jeg kørt fast i min matematik del, da jeg skal skrive om epidemimodeller, jeg har så valg SIR modellen, jeg ville høre om der var nogle er jer der kender til denne model og k... -
Hardy-Weinberg loven
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at udregne "hvordan forekomsten af cystisk fibrose i den danske befolkning påvirkes ved genselektion, ved forskellige selektionskoefficienter (for eksempel 0,9; 0,5 og 0,1)" Og så er jeg lidt tabt. Jeg har forstået hvad Hardy-Weinberg loven går u...
