Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17161 til 17180 af 70316
-
Betydning/formulering
ForumindlægHej. I en opgave skal jeg bestemme; lim f(x), hvor der står x gående mod uendelig nedenunder lim. Jeg ved ikke hvad lim betyder, men jeg tror at det er det samme som: f(x) gående mod k, for x gående mod uendelig. Hvor det selvfølgelig så er k jeg skal bestemme. Er det rigtig? -
linjers skæring
Forumindlægm:-2x+y=-4 l:x-3y=-3 jeg skal beregne koordinatsættet til skæringspunktet mellem linjerne m og l. Jeg benytter "ligestore koefficientersmetode og får at: m:-2x+y=-4 2*l:-2x+6y=6 jeg trækker ligningerne fra hinanden og får: (-2x+y)-(-2x+6y)=-4-6 -> y=-2 er der nogen der kan sige mig h... -
Beregning af Enthalpi
ForumindlægHej er meget usikker på Thermodynamik... Jeg har følgende opgave: 2NO(g) + O2 (g) ----> 2NO2(g) jeg skal så beregne standardtilstanden ved 25 grader Hm NO(g)=96,4 NO2(g)= 41,3 O2(g)= 6,1 Hvordan griber jeg den ad? -
Logaritme
Forumindlæghvordan løser man følgende ligning via logaritme Log x = 3 -
Sandsynlighed
ForumindlægHej! Dette er "just for fun", men jeg kan ikke lige finde et andet egnet forum. Henvis gerne til andre fora. Jeg har en uvane med at lave regnestykker ud af nummerplader - jeg søger efter 5-cifrede tal, som 9 går op i. I dag er jeg stødt på tallet 56826 Dette tal finder jeg in... -
Koncentrationer
ForumindlægEn 1,0 M HCl opløsning mættes med H2S hvilket giver en koncentration af hydrogensulfid på 0,1 M. Hvor stor bliver koncentrationen af S(2-)? Jeg starter med at opskrive reaktionsskemaet: H2S --> HS- + H+ HS- --> S(2-) + H+ H2S --> 2 H+ + S(2-) Er dette rigtigt? Jeg ved bare ikke, hv... -
Andengradsligning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en opgave for der volder mig lidt problemer. Jeg skal løse denne ligning (log(x))^2+3*log(x)-4=0. Jeg ville umiddelbart sige at det jeg skal gøre bare er at løse den som en andengradsligning, men kan det passe når der forekommer log i ligningen? Jeg kan slet ikke l... -
H3O+ i rent vand? (syre/base)
ForumindlægHej spørgsmålet er omkring syre/baser Hvad er koncentrationen af H3O+ i rent vand? -
Temperatur for spontan reaktion
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber nogen kan forklare, hvordan jeg skal bære mig ad med medenstående opgave. Har beregnet Gibbs energi og enthalpi ved 25 oC, men har fået af vide at reaktionen i praksis forløber ved en anden temperatur, hvor ligevægtskonstanten er K = 5,69*108 bar14. Jeg skal bestemme t... -
Svær opgave
ForumindlægHej derude jeg har nu i 2 dage bøvlet med en opgave som jeg ikke er kommet ret langt med. Kan nogle hjælpe mig igang? Opgaven ligger på dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAB2%20V_vejl1.pdf Det er opagve 7. -
ligning
Forumindlæghvordan løses denne ligning egentlig? Kan ikke rigtig se hvad man skal gøre. Løs ligningen: log(2x+3)-log(x)=1 -
Dl
Forumindlæghvor mange dl er der på en liter? -
hjælp det haster virkeligt meget
Forumindlægkan ikke finde ud af. emne er: effekt. her kommer opgaven. Et køleskab med en effekt på 400 W er tændt 7 timer i løbet af et døgn. Beregn energiforbruget pr. døgn. facit er: 1,0 MJ = 1,0 • 106 J. men beregning tak. på forhånd tak. :D -
Ph beregning
ForumindlægJeg kan ikke lige gennemskue den her opgave Husholdningseddike er en 4,8 masse % opløsning af eddikesyre i vand. Beregn pH (densiteten sættes til 1g/mL) -
Konc. af H30+ ioner
Forumindlægnår CN- ioner er i en 0.05moldm-3 vandig opløsning af HCN (pKa=9.31). Hvordan er koncentrationen af H30+ relateret d´til det af CN- ? Er det bare at udregne Ks af HCN? eller skl jeg gøre mere end det? -
Rektangel
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opgave? http://peecee.dk/upload/view/111604 På forhånd tak -
Nyttevirkning
ForumindlægJeg har store problemer med følgende opgave. Øvelse 1.2: Sudstrupværket Strudstrupværket oplyser følgende tekniske date: Kulforbrug ved fuldlast: 256 ton/time Max. elproduktion u. fjernvarme: 700 MW Max. ydeevne fjernvarme: 910 MW samtidig med max. ellast: 500 MW De sidste to tal betyder, ... -
TI 89 Titanium KØBES
ForumindlægHej , Jeg vil gerne køb en TI 89 lommeregner til min studie. Skal virker perfekt og være i god stand. Kontakt mig på 38101610 Med venlig hilsen LiQing -
gange
Forumindlæghvordan ganger man 0,7x12 ? -
Hvad er E?
ForumindlægHej Jeg har en funktionsforskrift som excel har beregnet til: y=8E-7x^2 Mit spørgsmål er: Hvad er E? Jeg ved at lille e er cirka 2,71, men hvad med store E?
