Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17161 til 17180 af 63056
-
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
nogen som kan bruge tunspire?
Forumindlæghar denne opgave Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.2. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.1. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.01. Find gen... -
krydsprodukt
ForumindlægJeg har svært ved at forstå resultat af et forholdvis enkelt spørgsmål Vedhæftet er både spg og svar. Krydsprodukt af (3i+j) x 12i N*m = -12k N*m En der kan hjælpe med mellem regningen? -
farve-forskel
ForumindlægI en af mine indlæg skrev jeg følgende: Hvad er rød? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Hvad er blå? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Jamen hvad er forskellen? Og lidt efter slå det mig! Hvis man nu skulle forklare forskellen mellem de to farver, hvad ... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
MAT/FYS
ForumindlægHej imorgen skal jeg aflevere mine ideer til SRP så har brug for lidt inspiration jeg skal som overskriften antyder skrive i mat(A) og fys(A) indtil videre har jeg set følgende ideer radioaktivitet planeters bane regnbuer (er der nok i dette emne?) keplers love aerodynamik nogle der har andre ell... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Balmerserien
ForumindlægKære alle jer kloge mennesker herinde, Er denne opgave regnet rigtigt? Balmerserien: Et hydrogenatom falder fra anden exciterede tilstand (n=3) til første exciterede tilstand (n=2) under udsendelse af en foton. Beregn bølgelængden af fotonen. Hvor i det elektromagnetiske spektrum (vi vedtag... -
Protoner
ForumindlægJeg skal angive atomnummeret (Z) og neutrontal (N) for nedenstående atom: 12C 126C --> her har jeg angivet atomnummeret Og jeg har fundet ud af, at man finder neutrontallet ved at trække atomnummeret fra atomets massetal. I overstående er der 6 neutroner, hvordan finder jeg ud af, hvor mange p... -
HJÆLP - Jeg har brug for hjælp til disse spørgsmål
ForumindlægJeg har brug for forklaring på disse spørgsmål: -
Rettelse
Forumindlæghej alle samen.. Jeg sidder meed en tysk stil, som jeg virkelig tigger og beér om hjælp til at få den skrevet færdig. J stinker til tysk og ikk mindst dens grammatik.. Så har valgt at skrive den herinde. Og håber fra hele hjertet at der er nogle af jer som gider rette den igennem og oversætte de... -
Please. Hjælp til rettelse
Forumindlæghej alle samen.. Jeg sidder meed en tysk stil, som jeg virkelig tigger og beér om hjælp til at få den skrevet færdig. J stinker til tysk og ikk mindst dens grammatik.. Så har valgt at skrive den herinde. Og håber fra hele hjertet at der er nogle af jer som gider rette den igennem og oversætte de... -
lyn hurtligt engelsk rettelse.
ForumindlægDa engelsk ikke min stærk side, vil jeg vil mega meget glad for hvis der er nogen der gider at rette det. jeg har gjort mit bedste . håber virkelig der er nogen der vil brg 2 min, for at kig dem i gennem. opgaven går ud på at jeg skal finde ud hvilket ord jeg skal skrive. detsom står i (). 1. H... -
Hjælp til Matricer,,,
ForumindlægHej til allle derude. Jeg har en opgave, som jeg ikke kan forstå. Jeg håber, at nogen vil hjælpe med opgaven, OPGAVEN: For hvert n ∈ N betragtes n × n-matricen Fn givet på formen: (her er metricen med en antigonal med nuller) så at fx. og og og (a) Beregn ved hjælp af ... -
Atomer og Stråling.. En lille hjælp
ForumindlægGodaften derude... Jeg sidder med en fysikopgave som jeg er lidt i tvivl om.. den lyder: Solen udstråler effekten 3,9*10^26 W a) Hvor stort er Solens massetab pr. sekund. - Jeg har brugt formlen : m = E / C^2, og indsat m =(3,9*10^26 J/s) /((2,99793m/s)^2) og får deraf : m =4,339*10^9 kg/J Man re... -
areal udregning
ForumindlægHejsa (: Jeg har her lavet nogle opgaver omhandlende arealer. - er mit svar / løsning. Jeg har benyttet mig af lommeregner (fnInt -metode) samt grafer. 7) find (2 og 1) ? 1/x^2 dx - 0.5 eller ½ 8) Udregn arealet af y= e^-x når x-aksen er imellem a) x = 0 og x = 1 - 0.63 b) x = 1 og x = ...
