Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17201 til 17220 af 19441
-
Opbygning og dannelse af kollagen
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til eksamen i AT eksamen om nogle få dage, og har emnet skørbug på sørejser. Jeg kan ikke helt finde ud af opbygningen af kollagen, samt hvordan kollagen dannes og dertil c-vitamins funktion. Har ledt overalt på nettet, men synes ikke jeg kan finde noget som beskriver... -
Hvorfor optages alkohol bedre rektalt?
ForumindlægHvorfor optages alkohol bedre rektalt end oralt? Hvis man skal optage det rektalt, er det så ikke bedst at bruge en tragt med bøjet tud? -
genetisk variation og naturligselektion
ForumindlægGenetisk variation føre til gode egenskaber, som gøre en art mere ressourcedygtig Disse egenskaber hedder de fænotyper? det er hvad man kan se med øjet. Hvad nu hvis man klog, det kan man ikke se? Mit spørgsmål. er kort sagt, hedder de egenskaber vi får fra genetisk variation fænotyper? eller... -
El-lære
ForumindlægHej, jeg er gået i stå med denne opgave og håber at nogen kan hjælpe -
spritkørsel
ForumindlægDer er tale om opgave 5.5 som driller, som handler om spritbilister Tænker på denne opstilling 12000 = månedsløn * 2 × promille -
Samf eksamen
ForumindlægHej alle sammen^^ Jeg har idag fundet ud af, at jeg skal op i skriftlig samfundsfagseksamen, og vil derfor gerne hører om i kan skrive lidt om de forskellige ting der i samfundet/samfundsfag. Tak på forhånd^^ -
Vektorer
ForumindlægHej Allesammen, Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, har nemlig siddet med den i lang tid og ved ikke hvordan man skal løse den? -
Matematik: Trekanter
ForumindlægHeej Jeg har en opgave der lyder: Trekanten ABC har en areal på 30. Vinkel A = 39 grader Længden fra A til C = 12 Beregn længden AB . Kan det passe at linjestykket fra A til B giver 7,94508 ? -
Vektorer opgave
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave, var væk hele den uge vi lærte om vektore og forstår det derfor ikke -
arealberegning
ForumindlægHej med jer, jeg er pludselig kommet i tvivl om, hvordan man bør løse den opgave korrekt Hej! Hvad skal jeg først gøre for at løse denne opgave. Opgaven: funktionen f(x) er bestemt ved f(x)= x^3-4x. Grafen skærer 1. aksen i punkterne P(-2,0) O(0,0) og Q(2,0). Sammen med 1.aksen afgrænser gra... -
Gå 1.g om, eller hvad?
ForumindlægHej. Jeg har haft et noget ringe 1.g år på STX. Mine folkeskolekarakterer er blevet halveret i løbet af året, og jeg har lidt problemer med at følge med. Dette (må jeg erkende), skyldes egen uoplagthed, men jeg ved at jeg vil gøre det bedre næste år, uanset hvad der skal ske. Hvad tror I ville gi... -
Hvor mange kasser kan der højst være i traileren? (Flyttekasseri trailer)
ForumindlægHvor mange kasser kan der højst være i traileren? hvordan kan familien placere flyttekasserne i traileren. -
Harmonisk svingning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med, at forklare hvorfor funktionen f er graf for D? Hvordan skal jeg forklare det ud fra formlen af den harmoniske svingning? -
hjæææælp!!!!!!!!!!!
ForumindlægOpgave 1 Bestem den vinkelrette afstand fra hvert af punkterne P(-3,-4) og Q(-7,-10) til linjen l: y=3x+5 nogen der kn hjælpe med denne opgaver??? . -
skriftlig eksamen hf
Forumindlæggoddag der ude! jeg var oppe i skriftlig matematik hf b niveau i går og er lidt i tvivl om jeg regnede nogle af opgaverne korrekt 1) en trekant hvor A=63 grader a=6.8 c=4.3 regn vinkel c jeg har så først fundet længden b vha. cosinus relationerne cos(63)= ((b)^(2) + (4.3)^(2) - (6.8)^(2))/(2*b... -
1. verdenskrig
ForumindlægHej Jeg ved at 1.ww startede da Hitler besatte Polen, men hvorfor gjorde han det? -
Negativ eksponent og brøk
ForumindlægHvordan kan være lig med ? Hvad er sammenhængen mellem en negativ eksponent og en brøk? -
Differentialeregning og statistik
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen på mandag og jeg har svært ved at gennemskue differentiale regning. Er der nogen som kan give mig en kort forklaring på hvad differentiale regning generelt er og hvad differrentiale kvoitienten betyder? Deru... -
Divider med tal der ikke går op
ForumindlægHej. Jeg har glemt hvordan man divider med tal, der ikke går op, så nogle der vil hjælpe? :) -
MANGO - SPANSK?
ForumindlægNogen som har lavet noget om virksomheden Mango i spansk? Jeg er rigtig dårlig til spansk og vil derfor høre om der er nogen som har noget om dem. Alt materiale er velkommen! På forhånd tak :-)
