Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 17221 til 17240 af 132250
-
vinklen mellem vektor a og vektor b
Forumindlægvektor a = 3 vektor b = 8 vinklen mellem vektor a og b = 110 grader Betem gradtal for vinklen imellem vektorerne (vektor a) + (vektor b) og (vektor a) - (vektor b) Har ingen ide hvordan man gør -
Bestem a og b for følgende lineære funktion.
Forumindlægf(x) = 4x - 3 lige lidt starthjælp, hvordan finder Jeg a og b for denne funktion ? -
SRP om Rent (Musik A og Engelsk A)
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i fagene Engelsk og Musik, begge på A-niveau. Jeg vil rigtig gerne skrive om Rent, men har svært ved at finde et emne dertil, og en evt novelle/roman til. Er der nogen, der har nogle gode idéer? -
Eksamen Samfundsfag.. C
ForumindlægHey.. jeg skal til samf eksamen næste uge, og jeg har kigget over alt (inkl. i bogen) om ideologier og velfærdsstater/samfund. Ideologier forstår jeg ikke, der må jo være noget bestemt de går ind forSocialismeKonservertismeLiberalismekan i hurtigt forklare hvad de enkelte går ind for?? og hvilken... -
Beregn konstanterne a, b og c i andengradspolynomie
ForumindlægHej, jeg har fået stillet følgende opgave: Parablen med ligningen y=ax^2+bx+c tangerer linien y=x i (0,0). Desuden er y=2x-3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a,b og c. Indtil videre har jeg fundet b ved at indsætte differentialkvotienten 1 for punktet (0,0): f'(x)=2ax+b f&... -
Hjælp til engelsk sætning - min ordbog virker ikke!
Forumindlæg<span lang="EN-US" style="font-size:12.0pt;line-height: 115%;font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family:"T... -
vil nogen ikke nok hjælpe mig med en lille engelsk oversættelse
Forumindlæg(Næppe havde han sagt det, før han blev skudt.) Hardly he had said it, before he was shot. (Engang var jeg svømmet for langt ud og blev reddet i sidste øjeblik.) One time i swam to fare away, and was been saved at the last moment. (Ikke før søndag ville det være muligt at kontakte dem.) Not until... -
oversættelse fra dansk til engelsk (-få spørgesmål)
ForumindlægHey.. Jeg har lavet nogle få oversættelser.. :) Men bare for en sikkerheds skyld vil jeg være utrolig taknemmelig for, hvis nogen gad og se på nogle få af dem og finde/rette småfejl :). 1: Efter frokost går jeg en tur i Central Park.1: After lunch I walk in the central park 2: Hvis jeg bes... -
Historie Eksamen Den Kolde Krig HJÆLP
ForumindlægHej jeg har trukket emnet Den kolde krig i min historie eksamen, jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal opstillige en problem formulering til emnet. mit udvalgte materiale er: "Verden i konflikt" v. Karl-Johann Hemmersam (s.28-29) "Den kolde krig" v. J.Hagel gyldendal 1977 (... -
Vedrørende fremgangsmåde til AT-eksamen
ForumindlægEr lidt i tvivl vedrørende fremgangsmåden til AT-eksamen: Når jeg kommer ind forklarer jeg min problemformulering samt problemstillinger, hvorefter jeg siger min hovedkonklussion til problemformuleringen. Hvad så derefter? Skal jeg så fortælle om det, jeg har skrevet i min s... -
Hvad giver summen af tallene fra sprøgsmål a,b,c
ForumindlægJeg har fået A) til 8/100 B) 4/100 og C) til 88/100 Hvad giver summen af tallene fra sprøgsmål a,b,c -
Beholde karakteren fra c istedet for b-niveau?
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg har et spørgsmål. Kan man beholde sin eksamskarakter fra C- niveau hvis man er dumpet på B-niveau ( Matematik)? Håber der er nogen af jer som kan svare... -
STX Historie eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg snart skal op til historie eksamen, og da det er et af de fag med dobbeltvægt, ønsker man selvfølgelig en karakter i den gode ende af skalaen. Jeg ville lige høre om der evt. var nogen, som havde lyst til at dele erfaringer fra sådan en eksamen. Hvo... -
b*a^x Opgave uden hjælpemidler.
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder: Opgave uden hjælpemidler En funktion med forskriften f(x) = b*ax går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a g b. Hvilke formler skal jeg bruge for at beregne både a og b? Det skal helst være formler man kan beregne uden hjælpemidler. Også vil jeg og... -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Spansk eksamen 2012 - vurdering?
ForumindlægHej studieportalen! Er der en der vil vurdere min eksamensstil til Spansk A? Den er vedhæftet. Tak!! Kirstine -
"1984" indgå i dansk/engelsk
ForumindlægHej. Vil en dansk udgave af George Orwells roman "1984" kunne bruges til danskdelen i emnet "ufrivillig overvågning"? Eller er en roman af en engelsk forfatter, uanset oversat sprog, forbeholdt faget engelsk? -
Toppunkt (-1,-8). Find b og c
ForumindlægHej folkens! Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg er fuldstændig lost. Opgaven lyder; "Grafen for f(x) = -2x2+bx+c har toppunkt i (-1,-8). Find b og c og tegn grafen for f." Hvordan finder jeg b og c? :S -
eksamens opg. 4.050 (asymptoter)
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 4.050 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt..En funktion f er bestemt vedf(x)=(2x^2+x+1)/(x^2-2x+1) Bestem en ligning for hver af de to asymptoter til grafen for f Håber der nogen ... -
Identitet - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for lidt hjælp her. Jeg har trukket det brede emne "identitet" og jeg skal så finde en tekst til det som jeg vil arbejde med men jeg kan simpelthen ikke finde en.. Jeg vil gerne at det er en tekst der omhandler dansk identitet som fx. en tidligere landsholdssa...
