Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17361 til 17380 af 106471
-
Hjælp til en maple fejlmeddelse
ForumindlægHej Hvad vil dette sige?: "Error, (in dsolve) invalid input: PropRange uses a 2nd argument, b, which is missing" Jeg har prøvet at dsolve dette -
Trapezoidal rule: Integral i python
ForumindlægHej derude. Jeg skal bestemme arealet under grafen fra a =0 til b= 9, der beskrives ved funktionen: f(x) = cos(x/9) * sin2(x): Integralformlen er; Jeg har lavet en kode, der ser ud sådan: import math import numpy as np def f(x): return math.cos(x/9)*math.s... -
cirklens paramterfremstilling
ForumindlægHej. spørgsmålet er vedhæftet. jeg kan godt beviset for cirklens paramaterfremstilling. men opstillingen af vektorfunktionen c(t) i spørgsmålet, forstår jeg ikke. At begge koordinater står samlet og at der står cos og sinus to gange. Er der en venlig sjæl, som kan forklare mig dette ;) -
Differentialligning
ForumindlægHej. Er der nogen, der vil se om det her er rigtigt? -
Rettelse
ForumindlægDanskere er uopdragne Lyder historien som en parodi? Det er den naturligvis også. Men virkeligheden ligner faktisk ofte, når danske eksportfolk skal føre sig fem i udlandet. Og så er det i øvrigt komplet ligegyldigt, om virksomheden hører hjemme i Herning eller i Helsingør. Man går rimelig pænt k... -
Utrolig kort oversættelse
ForumindlægSelvom Parlamentet ikke har kendt til blodige revolutioner, har institutionen dog gennemlevet usikre perioder. I striden mellem katolikker og protestanter forsøgte en gruppe katolikker i 1605 at sprænge parlamentet i luften. Guy Fawkes var leder af dette "krudtkomplot" og den dag idag f... -
Oversættelse til fremlæggelse.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en fransk fremlæggelse kommende og fået en lille del som jeg skal oversætte. Efter at have oversat det hele får jeg så at vide at jeg har gjort det hele forkert. Men da opgaven ligger på min anden computer så vil jeg spørge om der er en der kan oversætte efter... -
Oversættelse
ForumindlægHej hvis der er nogen der kan kigge på den her oversættelse så ville jeg være super :) Dansk: Og det er, hvad der bliver tilbage efter mennesker. Robotterne bliver vores efterkommere. Det er maskinerne, der skal arve Jorden. Fantaster og dommedagsprofeter er ikke nogen ny opfindelse. Det ny... -
rettelse af artikel om anbefallinger af film
Forumindlægkan i godt rette denne tekst. Engelsk er et af mine dårlige sider vil blive lidt glad vis i gad her er den: Film you must see The movie I will recommend to you it’s the movie I am a Legend. The main character in this movie are named Robert Neville who are been played by Will smith. He live... -
Engelsk formulering
ForumindlægJeg har lidt svært ved at formulerer det jeg gerne vil sige herunder. Er der mon nogle som er dygtig til engelsk som vil se på om sætningen ikke lidt for langt og evt. komme med et forslag på hvordan jeg kan omformulerer det. One among numerous persons who want to make up with the stereotypical ... -
Laves som polynomium, men hvordan??
ForumindlægHej allesammen.. jeg har fået den her opgave som jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig med.. man har et tov som er 20m langt, det skæres så over i to dele og den ene del foldes som en cirkel, den anden som et kvadrat a) bestem den mindste værdi af det samlede areal af cirklen og kvadra... -
Eksamensforsøg, ny uddannelse, samme fag.
ForumindlægJeg har på en tidligere uddannelse brugt 2. eksamensforsøg på et fag. Nu går jeg på en anden uddannelse, men som har præcis det samme fag som obligatorisk fag. Er mine forsøg blevet "nulstillet" i dette fag, på trods af min tidligere historik med faget (på en anden uddannelse, men samme... -
Fission
ForumindlægJeg må lige have det på det rene. Indtil nu har jeg læst om kernereaktion, spaltning og fission, og for mig ser det ud til at være det præcis samme. Er fission bare et andet ord for kernereaktion og spaltning? -
Problem med (differentialkvotienten for tangens)
Forumindlægden første ligning er fundet(cos(t))^2 + (sin(t))^2=1 men den anden ligning findes med at dele den op i to brøker?? der er jeg ikke helt med? -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
Studere Engelsk
ForumindlægEr det rigtigt at hvis man studerer engelsk på universitet, kam man for eksempel vælge at blive gymnasielærer eller kan man også uddanne sig til noget andet? Hvad med noget der hører til forretningsverden? -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej Kan i hjælpe mig med at løse den opgave, Reducer udtrykket : (x-y)2 - 18x - 72 = 0 og ligningen 2x 2(i anden) - 6x + 24 -
Skønlitteratur
ForumindlægJeg søger efter inspiration til diskussionsafsnit i en kronik. Jeg skal diskutere om, hvorfor der er så få forfattere med anden etnisk baggrund i Danmark, can u help me guys -
Andengradsligning - spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man opstiller en andengradsligning, f.eks. 1/2x^2+3/2x= 14, skal man flytte 14 over på den anden side, og hvorfor skal man egentlig det? Kan man sige at en andengradsligning altid er lig 0? -
for eller of - hurtigt spørgsmål
ForumindlægHey Nu blev jeg lige i tvivl.. Jeg sidder med en engelsk opgave og skal skrive 'and thereby lack the need for/of security' er det for eller of?
