Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17381 til 17400 af 26896
-
Mein, meine osv...
ForumindlægSkal jeg skrive mein, meine osv, hvis sætningen lyder.. - Ich liebe zu bewegen mich und Sport Treiben, zusammen mit ....... Freunde und Freundinnen -
Differential kvotient og grænseværdi.
ForumindlægJeg sidder med dette spørgsmål : Forklar hvorfor en differentialkvotient er defineret som en grænseværdi, nemlig: f '(x0) = lim ( f (x) / f (x0)) Er der en der kan hjælpe mig med at forklare spørgsmålet, og forklare mig hvad en grænseværdi er.. -
matematik B opgaver
Forumindlæghåber at nogen kan hjælpe -
Timer, minutter, sekunder på et år!
ForumindlægHej alle. Jeg skal finde ud af hvordan man regner ud hvor mange timer, minutter og sekunder der er på et år. Udregningerne er ligeså vigtige som facit. Jeg er desværre helt blank i forhold til at regne det ud, og håbede at nogen kunne hjælpe. tak på forhånd -
emission go absorptionsspektre
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan, eller hvornår man får absorptionsspektre? Vi har lavet et forsøg med emissionspektre, hvor vi havde en lampe, og et goniometer, og ud fra det ku' vi se forskellige liniespektre på et emissionspektre. Jeg vil så nu gerne vide hvordan absorptionspektra opstår? Ud... -
Hjælp til brøker (F niveau)
ForumindlægJeg har nogle regnestykker hvor jeg skal forlænge og forkorte brøker. eks: her skal jeg forlænge brøkerne så de får den samme nævner. Er ikke helt med på hvordan jeg gør det? nogle som kan hjælpe mig. Hilsen Anders -
Faldskærmsudspring/kræfter
ForumindlægJeg har en opgave, der skal afleveres i morgen, som jeg har lidt problemer med. Den lyder således. En faldskærmsspringer, hvis faldskærm endnu ikke er foldet ud, falder lodret ned gennem luften. De tre figurer viser graferne(vedlagt fil) for henholdsvis faldvejen s, farten v og accelerationen a s... -
ædel-gas struktur
ForumindlægJeg skal noter om disse ioner har ædelgas-struktur er der nogen der kender svarene eller hvordan jeg gør? K+ = Argon mg2+ O2 P3- F- Fe3+ CU+ -
meiose
ForumindlægJeg vil gerne se om der er en som evt har lyst til at se på det jeg har skrevet meiose ? og hjælpe mig med at forstå det helt korrekt, og mange tak for det. Meiose er en kønscelledelingstype (kaldes også reduktionsdelingen) som danner gameterne(f.eks) kønscellerne. Kønscelledelingen resulterer... -
Kvadratrod / kvadratrod 2
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om kvadratrod Regnestykke= √5 + 1 : 2 Det er fordi at på min lommeregner er der ikke noget hvor der bare er en √, der er derimod noget hvor der står √2 og √3.. Jeg ville lige vide om det ville give nogen forskel hvis jeg for at løse mit regnestykk... -
angående karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
Erfi
ForumindlægNogen der kan fortælle mig om funktionen erfi? Har lidt svært ved at forstå hvad den omhandler. -
Bauman begreber
ForumindlægHej alle, er der nogle der kan hjælpe med at forklare begreberne "flydende kærlighed" og "flydende modernitet". Jeg skal anvende dem i srp og er på bar bund -
Bevis for bevarelse cykellængder ved konjugering af permutationer - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal lave et bevis for bevarelse af cykellængder ved konjugering af permutationer, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet et billede med, og ellers kan det findes på side 5 (opgave 4) i denne PDF: https://matematiksider.dk/enigma/enigma_matem... -
Er punktum og komma sat rigtigt i disse sætninger?
Forumindlæg“Han har også hele tiden et mareridt, et mareridt han ikke kan fortælle nogen om.” “Et monster opsøger ham. Et monster der er lavet af takstræet fra hans baghave.” “Han har også et mærkeligt mareridt. Et mareridt han ikke kan fortælle nogen om.” “En... -
Boyle-Mariottes' Lov
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan forklare mig hvad Boyle-Mariottes' lov går ud på? Altså sammenhængen mellem tryk og temperatur.. Vi har fået lavet forsøget i klasse, men ved faktisk ikke helt hvad pointen med forsøget er, altså hvad den skal vise. Er der nogen der kan forklare mig dette? -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P.
Forumindlægdy/dx - x^3+1/y se vedhæftet billede. tak for hjælpen på forhånd. -
Korrekt citation
ForumindlægNu står jeg som mange andre og skal skrive studieretningsprojekt og for mit vedkommende er det meste af mit litteratur på engelsk. Studieretningsprojektet skal imidertid være på dansk, som de fleste nok ved, og dertil kommer mit spørgsmål i relation til citation: Hvordan skal man citere en passag... -
Andengradspolynomiet
ForumindlægHjælp en stakkels sproglig!!! - For en bold, der kastes lodret i vejret, gælder, at den befinder sig h(t) meter over jordoverfladen t sekunder efter, at den er kastet. Her er: h(t) = 18t - 4,91 t^2- Bestem boldens højde.En trinvis udregning vil være alle tiders, bare så jeg forstår størstedelen a... -
Koncentreret saltsyre
ForumindlægKoncentreret saltsyre er en vandig opløsning af hydrogenchlorid, som indeholder 36 masse% hydrogenchlorid. Densiteten er 1,18 g/mL. a) Hvad er massen af 1 liter konc. saltsyre? Her har jeg selv svaret: Mængden af g HCl i opløsningen. b) Beregn massen af HCl i 1 liter konc. saltsyre. Her sva...
