Søgning på: amish folket. Resultater: 17441 til 17460 af 19974
-
klage over afsluttende årskarakter
ForumindlægHej Hvornår kan man senest klage over årskarakter? det drejer sig om afsluttende (3g) årskarakter. parisa -
Differentialligninger
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave? -
optimering
ForumindlægHej, er der nogle der har lavet denne opgave før? Mangler hjælp :-) Rensningsanlægget Kommunen skal have placeret et nyt rensningsanlæg. Et af kommunens krav til placeringen er, at det skal ligge et sted langs åen. Der skal lægges en rørledning fra hver af de 3 byer til rensningsanlægget. For ... -
Skr. Eks. Mat A - Facitliste
ForumindlægHer kommer et ydmygt forsøg på en facitliste til dagens eksamen i matematik på A-niveau, stx. Hvis i ikke er enige, må i meget gerne rette det. Uden Hjælp (har dem ikke på papir, skrevet fra hukommelsen. Kan desværre ikke huske opgaven med monotoniundersøgelsen) 1: t=7 2: Brøken forkortes med 1... -
Vurdering af min danske eksamen
ForumindlægHey .. Sku spørge om jeg kunne poste min stil, og få en vurdering af den?? Altså karaktereren .. om den er til et 10 tal, 12 tal eller -3 tal.. Hvis ja; hvor ka jeg gøre d henne? -
skr. engelsk a stx imorgen
Forumindlæghvad er vigtig at få læst op til prøven udenhjælpemidler på stx a niveau skriftligt. på forhånd tak. -
Hindbærsnitter - Søren Ryge Petersen
ForumindlægEfter at have læst Søren Ryge Petersens esay, "Hindbærsnitter.", er jeg gået en del kold mht. genre. Havde jeg fået den til eksamen, er jeg 100% sikker på, at jeg var mere i stand til at argumentere for, at det er en novelle frem for et essay. Det er korrekt, at den er subjekt, men en n... -
Kan jeg klare et universitetsstudie?
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse videre på universitetet. Jeg havde 8,6 i gennemsnit fra gymnasiet, og havde forholdsvis gode karakterer i matematik.(9-10) Jeg er lidt usikker på om universitetet er for svært for mig. Hvis jeg nu ville læse f.eks. Matematik-økonomi som er et af de studier jeg har ... -
Fast rytme rap uni
ForumindlægHej... Jeg sidder her med to rap sange og vil så gerne finde ud af hvad man kan sige om formen, rytmen og syntaks... Det er vel kndt at rappere ikke bruger fuldstændig fast syntaks?? Jeg sidder med nik og jay: kan du høre hende synge: Jeg kan godt høre at der er en fast rytme, men hvordan besk... -
Den græskegælds krise ?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave en fremlæggelse omkring hvorfor Grækenlands ringe økonomi ikke blev opdaget ved medlemskabet af EU ? Jeg har før lavet en tysk fremlæggelse omkring det, men kan simpelthen ikke finde de daværende brugte hjemmesider :/ Mener det handler om at Grækenland ... -
G LO B A L Opvarming, Er mine metoder korrekte?
ForumindlægHej, jeg skal op mandag 26/5 og er igang med at udarbejde mit talepapir. Mit emne er Al Gores film "En ubekvem sandhed" Og sådan ser mit Manus ud(ik færdig): Tit og ofte, hører vi medierne berette om fremtidig klima, man hører tit om den såkaldte ”globale opvarmning”. Som et produkt h... -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
Reducer uden brug af lommeregner (log)
Forumindlæga=log(3)+log(10)-log(5)= log (6) den er jeg med på.. men hvorfor er: c=log(5)+log(6)-log(3) = log(1) og ikke log(10)??? i begge tilfælde skal man jo gange de to første led og derefter dividere med det sidste.. Facit i den sidste siger 1 og det siger lommeregneren også :/ -
Design af cykler - Færdige opgaver
ForumindlægHej, I denne tråd vil jeg smide de forskellige opgaver op, der hører til eksamens sættet "Design af Cykler". Da jeg stadig er igang med at løse dem, vil de komme op løbendene. a) Bestem vinklerne i de to trekanter samt?AB? Trekant 1, BCD Først finder vi vinklerne BCD. Vi har fåe... -
oversættelse
ForumindlægJeg har forsøgt i timevis, men kan ikke finde en korrekt oversættelse af: Jeg skriver det hele, så giver det bedre mening. Arbeitslos hab Ich zu meinem Vater gesagt. Es steht nämlich im Keller. Hat er so rumgebrummt: Jetzt nicht, Morgen. Und dabei ist es dann geblieben. Weisst du, was der mac... -
Afrikas fattigdom
ForumindlægD E B A T Hvis Afrikas fattigdom ændrer sig, hvorledes vil det påvirke os? -
Jeres fodbold klub Int.
Forumindlæghej alle. jeg er igang med en undersøgelse, om hvilke internationale klubber i fodbold der trækker mest. jeg vil gerne have et svar og en begrundelse. jeg kan selv sige jeg er Liverpool fan.. Scouser forever. :D fordi jeg altid godt har kunnet lide deres spillestil og deres historie. plus at de... -
Kan scientology kaldes en sekt eller nyreligiøs bevægelse
ForumindlægJeg ville bare høre jeg holdning/mening omkring... - Kan scientology kaldes en sekt eller en nyreligiøs bevægelse, Hvorfor/hvorfor ikke? -
Din frelser
ForumindlægHar du fundet Jesus, din frelser? -
SRP - Revurdering - Klage - Evt. nogle venlige sjæle, der vil læse min SRP og se om de er enige
ForumindlægHej, som nævnt ovenover er jeg utilfreds med min SRP-Karakter. Derfor tænkte, jeg om der er nogle venlige sjæle ville læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er et 7 tal. (Mener selv det burde være 10, samt gør min søster som har en bachelor i det emne jeg skriver i) Fagene er Enge...
