Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17541 til 17560 af 23489
-
gennemsnit - Hvad skla jeg tage!
Forumindlægmit snit er på 8,3 cirka, fik aggangsbevis i gar, men i 10.klasse ved jeg ikke om jeg skal prøve til 10 klasse eller prøve for 9.klasse? hjælp -
La Petite Tonkinoise fra Les Terres Rouges
ForumindlægHej... Jeg ska op i La Petite Tonkinoise imorn i fransk, og skal fortælle om den på fransk, men har kun fattet den som helhed. er der nogen der har haft om den i skolen, eller kan fotælle mig hvad den handler om? -
Køb af bærbar - trådløst internet?
ForumindlægJeg er i gang med at kigge på bærbare og kom i tvivl om, om den har trådløst internet (jeg ved, at man kan købe netværkskort, hvis computeren ikke allerede har det). Der er tale om flg. computer: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382245 Betyder følgende, at den har: "Bluetooth... -
Vægten af et granit hjul
ForumindlægHeej jeg har virklelig brug for hjælp til den her opgave! /: Så der nogen der kan hjælpe mig med følgende: I Danfoss Universe er der et granit hjul, som drejer rundt i vand. Hjulet har en yfre diameter på 1,80 m og en indre på 1,50 m plus en bredde på 0,45 m Massefylden på granit hjulet er 2,7 g/... -
Spørgsmål til mat-freaks
ForumindlægHej alle mat-genier, Jeg kunne så godt tænke mig at vide hvordan det kan lade sig gøre at se logikken i matematik. Hvordan kan man træne sin hjerne eller systematisere sin tankegang til at kunne se fx hvad en parameter er (rent visuelt) eller hvordan man fx (uden nogen bøger eller lærere) kan ud... -
Haster! Hjælp! Prinsessen på glasbjerget
ForumindlægFørst og fremmest er der nogle her der kan hjælpe mig med folkeeventyret, nogle der har læst den? Jeg skal bruge det til et spørgsmål der bliver stillet til mig i en bog. -
Jeg vil gerne skrive, men hvordan?
ForumindlægJa, jeg er i øjeblikket igang med et sabbat år, og det fungerer glimrende! Jeg arbejder og er kommet lidt væk fra skolelivet, så det nyder jeg til fulde! Og så er jeg selvfølgelig også begyndt at overveje, hvad pokker jeg skal bedrive resten af livet! Jeg har før haft en ide om at blive grafisk ... -
Matematik opgave mod betaling
ForumindlægNogen der har lyst til at lave en 9 klasse - matematik opgave mod betaling? -
Tysk - bare lidt hjælp
ForumindlægHey allesammen i øjeblikket styrer jeg får vildt i tysk timerne men, jeg har følelsen af at jeg er lidt bagud i det grammmatiske, og vil ikke have tysk læreren stirrer ned på mig, nu hvor det bare køre så godt for mig... her er en opgave vi har fået for... jeg har self. prøvet mit bedste... ... -
Eng/Mat The curious incident of the dog in the night time
ForumindlægHej Alle. Jeg har til SRP valgt at skrive om novellen "The curious incident of the dog in the night time" af Mark Haddon. Er der andre der har valgt denne novelle med fagkombinationen Eng/Mat? Jeg har forestillet mig at mit fokus skal være Aspergere og RSA-kryptering, da en stor del af... -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
Kronik - Hvaaaad?!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en kronik om Morten Sabroe: En luder steg af toget (kap. 6). Jeg har aldrig skrevet en kronik før (og jeg er 2.g'er :( ), så jeg skal lige have nogle ting på det rene. Må man gerne starte kronikken med at skrive et referat af den tekst man skal skrive sin kronik ud fra? ... -
Bestemmelse af koord. til omskreven cirkel i rummet.
ForumindlægHvis jeg har givet tre punkter, A, B og C i rummet som udgør en trekant, hvordan kan jeg så bestemme koordinatsættet til centrum af den omskrevne cirkel, som indeholder de tre punkter??? A = (0;0;0), B = (-4;0;2) og C = (-6;-6;4) -
Planintegraler
ForumindlægHejsa. Jeg har to opgaver nedenfor: Spørgsmål til nr. 9.1: Hvordan skal jeg tegne en skitse over det? 9.2 forstår jeg ikke så meget af. Jeg ved hvad kartesiske koordinater og polære koordinater er, men hvordan jeg skal anvende dem ved jeg ikke. NB: Formen i bogen på side 154 (5.1) og (5.2) s... -
Formelle & uformelle normer!
ForumindlægHvad er forskellen på formelle og uformelle normer? Sådan lyder spørgsmålet jeg skal til at besvare i markedskommunikation, men har ikke rigtigt noget svar på det. Nogen der har et svar?.. Tak -
Basis for nulrummet??
ForumindlægOpgaven lyder på følgende måde: Der er givet en matrice A: http://peecee.dk/?id=72236 a)Find en basis for nulrummet for A. Angiv nulrummets dimension. -Mit bud: Først starter jeg med at beregne Ax=0: Som jeg får til: x1+2x2+x4+x5=0 x2-5x3+4x4-3x5=0 x4=0 dvs: x1=-10x3-7x5 x2=5x3+3x5 x3=x3... -
Rektanglets areal
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse opgave B? -
Løsninger til ligningssystemer
ForumindlægJeg skal bestemme ved grafisk aflæsning og beregning eventuelle løsninger til nedenstående ligningssystemer: a) y = 1/2x - 2^y = x b) y = 5/3x + 4^y = x - 4 -
Fra lav til høj indkomster
ForumindlægHej folkens... Jeg er ved at skrive en samfunds opgave, hvor der er en tabel over forskellige indkomstgrupper, og hvor meget de stiger. Grupperne med lav indkomst stiger mere i indkomst end grupperne med høj indkomst.. Jeg skal selvfølgelig forklare hvordan det kan være, og er helt lost? Er der n... -
Varmefylde opg.
ForumindlægHej! Jeg har den her opg: En metalblok vejer 2,5 kg. Blokken får tilført 62,2 kJ dens temperatur stiger fra 15 - 70 grader (55 grader). Beregn metalblokkens varmefylde? Ved jo at enheden for varmefylde er kJ / kg*grad Og jeg ved jo alle oplysningerne, men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal...
