Søgning på: antal eksamener. Resultater: 17581 til 17600 af 22257
-
Biologi
ForumindlægSammenhænge mellem gener/ genetik og evolution, herunder mutation, variation og selektion -
Fluxtæthed i hesteskomagnet
ForumindlægEr der nogen som har en formel for hvordan man beregner fluxtætheden i en hesteskomagnet? :) -
udledning af bølgeligningen
ForumindlægHejsa derude Jeg vil gerne forstå bølgeligningen, ved at sætte ord på trinene.. Håber I vil være behjælpelig.. Frekvensen beregnes via: f=1/T --> skal denne egentlig bruges når man udleder bølgeligningen, det synes jeg det ligner man gør, men kan ikke se hvordan? og udbredelses hastigheden... -
Løsning af ligning
ForumindlægHej Jeg har længe grublet over, hvordan man løser denne form for ligninger. Kan jeg få en let og hurtig metode til at få den løst? 141x+147=176x -
Opg. 5 i mat-B eksamen IKKE SF!!! (kan ikke finde svar nogen steder)!!
ForumindlægSom overskriften antyder, svaren til opg. 5 i mat-b eksamen i dag? Har ledt meget, men kan kun finde til opg.5 i standardforsøget!Mange tak -
kemi c- hjernebryder om fortegn
ForumindlægKan simpelhen ikke knække denne opgave ved at det rigtige svar er 4, men vil gerne vide hvordan man kommer frem til resultatet. Håber at i kan hjælpe Jern(II)chlorid indeholder krystalvan og kan være enten FeCl2*2H2O eller FeCl2*4H2O. Et givet pulver er et af de to stoffer. For at undresøge, hvil... -
A niveau
ForumindlægHejEr der nogen som ved hvordan det er at have følgene fag på højniveau: Dansk, Matematik, Fysik, kemi, Teknik???Er det fx hårdt??? Er der mange lektier???Hvad synes I? Jeg kan sandsynligvis godt klare fagene men er det hårdt at have 5 fag på A niveau???Med Venlig Hilsen:D ´Therackoo -
hvor meget skal man aflevere på fysik højt niveau
Forumindlægja spørgsmålet står foroven -
Hjælp til opstilling af ligning ud fra tekst.
ForumindlægHejsa. Jeg er en pige som lige er startet på gymnasiet. Jeg har fået lektier for i matematik, og sidder og kæmper lidt med noget med nogle ligninger, som jeg håber der er en venlig sjæld derude, som kan hjælpe mig med. Det handler om, at kunne opstille en ligning ud fra en tekst. Har aldrig prøve... -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
gennemsnit
Forumindlægheyjeg er oppe i fuld pensum, hvordan regner jeg mit snit ud??og bliver engelsk og biologi karaktere fra 1 og 2g regnet med selvom jeg har begge på højt niveau?ses -
r i Annuitetsopsparing (excel)
ForumindlægEr det muligt at beregne r i Annuitetsopsparingsformlen ved at bruge Excel. Ved annuitetslån kan jeg ved hjælp af følgende formel RENTE(n;-y;G) indtaste mine tal for at finde r, som jeg er rentefoden. Nogen der ved, om jeg kan gøre noget lignende, bare ved annuitetsopsparing?? -
Redoxtion
ForumindlægHeej jeg sidder og har "lidt" problemer med en opgave i kemi om redoxreaktioner... Jeg syntes ikke jeg på nogen måde kan få dette til at passe, så vil være en stor hjælp hvis i vil kigge lidt på det.. Gerne i punktform så jeg kan følge med hvad der sker, har nemlig kemibogen ved siden ... -
Hjælp til fysik - Kredsløb
ForumindlægHej,Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave:a) Bestem erstatningsmodstanden mellem A og B:Kredsløbet kan ses her:http://www.yuhuu.dk/ve2a.jpgDa udregningen fylder en del nøjes jeg med at fortælle, at jeg for erstatningsresistansen til 24 k*ohmEr dette korrekt?b) Hvor stor en strøm løber ... -
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
Differentiering, modeller
ForumindlægHej jeg har en opgave, som jeg har prøvet at løse men er i tvivl om opgaven er regnet rigtigt og om den skal regnes i radianer. I en model kan længden af Anchorage Alaska som funktion af tiden beskrives ved f(t)=6,61*sin(0,0167t-1,303)+12,2, o_< t_<365 , hvor f(t) e... -
Opstil en ligning
ForumindlægHejsa, jeg skal opstille en ligning til disse: En koncert skal vare 1½ time. Der skal være to pauser på 10 minutter, og der skal være 10 lige lange sange. Hvor lange skal sangene være? En bil på vej fra Vojens til Kolding kører 60 km/t. Der er 38,5 km fra Vojens til Kolding. Undervejs s... -
Universitets mat iflge lærern.
ForumindlægHej...Fik vide af vores lærer, at hvis nogen kunne integrer funktionen S (e^(-x^2), vil han give en kage... :D:D... sagde at kun folk på højt plan på universiteterne kunne integrere dette, og TI-89+ kunne hellere ikke klarer det...NOGEN AF JER DER KAN... TAK -
Terningeslag
ForumindlægLad os sige vi slår en terning og succes indebærer enten at slå 6 eller 1. Så er sandsynligheden for succes ved ét terningeslag netop 1/3. Lad os så sige, at vi i stedet vælger at slå en terning 2 gange, men nu er det kun 6, der betyder succes. Bliver vi ved med at slå terningerne uendeligt ... -
Kast
ForumindlægEn dreng kaster en bold nedad en bakke der helder 5 grader. Vinkelen på kastet i forhold til x-aksen er 45 grader, og bolden lander på 82m. g=9.8m/s^2a) Hvad er x,y koordinaterne til nedslagspunktet? - Der fant jeg x=cos5*82 og y=sin5*82b) Sett opp 2 udtrykk for disse koordinater, som inneholder ...
