Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17621 til 17640 af 26896
-
ligning
ForumindlægLigning her er der nogle opgaver jeg ikke kan lave... 3 (2x -1 ) = 7x reducer 9a - (5a-3b) = 2(3a + b) -4b = 2x - 3 ( 1 - x ) = -
diskokuglen..
Forumindlægrumfanget af en diskokugle kan bestemmes ved formlen y = 0,52*x^3 x = diameter og y = rumgang Der er så både en stor og en lille. Diameteren af den store er 23% større end diameteren af den lille. hvor mange procent er rumfanget af den større diskokugle større end rumfanget af den lille? hvordan ... -
blodtyper?
ForumindlægHej! Lige et spørgsmål: Hvis jeg har blodtype 0, hvem kan jeg så modtage blod fra? Håber I vil svare. -
Isolér m i formlen
ForumindlægIsolér m i formlen ½ mv2 + mgh = E . -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder eksamenstermin? -
Opstilling af Ligning?
ForumindlægHej, nogle der kan gennemskue den her: I gymnasiets kantine blev der mandag solgt for 1225 kr. Muffins koster 10 kr. Boller koster 5 kr. Der blev solgt 160 boller og Muffins. Hvor mange boller blev der solgt? (Der skal opstilles en ligning) TAK -
Monotoniforhold
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave. Jeg har grafen for den afledte men ikke for f, hvordan bestemmer jeg så monotoniforholdene? Tak på forhånd -
Funktioner
ForumindlægHej allesammen Jeg har et lille spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om Hvordan løser man ligningen f(x)=3? PÅ forhånd tak for hjælpen -
Definitionsmængde
ForumindlægEr definitionsmængden korrekt for denne funktion f(x,y) = √5xy - 3y^2 -
Hvilken er kemiske forbindelser?
ForumindlægHvilken af det vedhæftet er kemiske forbindelser? Jeg ved H20 er et kemisk forbindelse, men hvorfor er er NaCl ikke et kemisk forbindelse, når de indgår med hinanden så opnår de jo også oktektreglen -
f'(-4) ud fra grafen..
Forumindlæga) Bestem f’(-4) ud fra grafen Jeg forestiller mig der er tegnet en tangent i punktet -4. Her er hældningen negativ. -4 er funktionen af f’ og f’ må derfor have en tilsvarende x-værdi. Den tilsvarende x-værdi til -4 er 1,25. .. Og hvad søren gør jeg så? :( -
El og Varme lære
ForumindlægHej jeg har fået en opagve omkring en radiator.. Den lyder således: I et lille værelse er der en termostatstyret elektrisk radiator, der afgiver effekten P=800W når den er tændt. Termostaten sørger for at holde temperaturen i værelset på en konstant værdi. Værelset afgiver varme til omgivelserne ... -
Integrale
ForumindlægHJÆLP Er gået i stå, og kan simpelthen ikke gå videre. Hvordan integrerer man dette???? Bestem integralet fra 1 til 2 (e^3/x)/(x^2)dx På forhånd tak!!!! -
Faradays eksperiment i 1831
ForumindlægEr der nogle som lige gider formidle det eksperiment, for jeg er ikke helt sikker på om jeg har fattet det rigitigt. I 1831 lavede Faraday et eksperiment som omhandlede induktionen. Han opstillede et kredsløb, som jeg har vedhæftet. Den tekst som jeg læste sagde at: "Den ene spole var i for... -
Kogepunkter!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Hvilket stof af de to har højest kogepunkt og hvorfor? a) HF og HCl b) HBr og HI c) CH3CH2CH2CH3 og CH3CH2CH2CH2OH d) CH3CHOHCH2CH2OH og CH3CH2CH2CH2OH -
Færdighedsprøve
ForumindlægJeg skal til terminsprøve om et par uger, prøverne plejer og være fra FSA 2010 maj. Da færdighedsprøven ikke er min stærkeste side, plejer og få 7, ville jeg gerne bede om noget hjælp. Hvad skal jeg have styrer på inden jeg går til terminsprøve i mat færdighedsprøve? Geomatri er nok mit svageste... -
Tegne tangenter til parabel. hjælp? :-(
ForumindlægHej jeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af at løse: Gennem punktet (4,-6) tegner du tangenter til den parabel, som har forskriften: f(x)=x2-6x+5 Jeg skal altså opstille ligninger til tangenter til denne parabel. Er der nogen der kan hjælpe mig?? tusind tak på forhånd :-) -
Parabler..
ForumindlægEn person står på toppen af en skrænt og kaster en sten ud over vandet. Spørgsmålet er: Hvor højt kommer stenen over vandoverfladen? og parabel ligningen ser således ud: f(t)=−0.04⋅t^2 +0.8⋅t+10 t = tiden i sekunder Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme i gang med den opg... -
Fortælleren
Forumindlæghej. Hvad kigger man på når man skal analysere en fortæller? Altså udover at det f.eks. er en 1.personsfortæller osv. hvad kan man kigge på? -
lægge/ligge
Forumindlæghvornår bruger man hvad og er der nogen gode huske ragler tak
