Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 17681 til 17700 af 21415
-
klemmen på velfærdsstaten
ForumindlægKom så alle i liberale hoveder...Hvad er det der er problemet med velfærdsstatens udformning som den ser ud idag?Er det simpelthen samfundsudviklingen, der har medfrt dette, eller er det noget større der ligger bag? -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
Dårligt snit ? Drop ud.
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i øjeblikekt på en stx uddanelsen og er i gang med mit 3 år, jeg er indstilelt til eksaminerne, osv. Mit problem er at jeg har fået nogle meget dårlige årskarrakterer, blandt andet nogle -3 og et par 00 og 02. Jeg valgte så at søge ind på et studenterkursus, hvor... -
Profil-oplysninger på Studieportalen.dk
ForumindlægKan du forklare, hvorfor der er nogen af Studieportalens brugere, der 'digter', når de i deres profil oplyser navn, fødselsdato, køn og uddannelse? Hvad mener du om det? -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
ingeniør - anerkendt?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre, hvor anerkendt og respektiv en ingeniøruddannelse er blandt unge. Hvad er jeres opfattelse af en ingeniør?Er det bare toppen af poppen eller er det bare det værste i kan forestille jer... -
Stoffer
ForumindlægHvordan har I det med stoffer?Et bredt spørgsmål, men lægger også op til en bred diskussion... -
Studietur
ForumindlægJa, så nærmer tiden sig, hvor vi skal på studietur, men hvorhen? Jeg har fået til opgave at planlægge vores tur her i 2.g, som allerede er i uge 40. Derfor søger jeg gode ideer. For med mindre end to måneder til afgang, et budget på max 3100 kr. pr. næse inc. ALT og klassens ønske om ikke at komm... -
Bevis kuglens rumfang
ForumindlægJeg har skrevet en bevis til kuglens rumfang vha omdrejnings legeme om x-aksen, og det forstod jeg 100% (tjaa) godt. Har også prøvet med en kegle, kasse osv. Men nu vil jeg prøve at gøre noget med omdrejnings legeme om y-aksen istedet for x-aksen. Kan i forklare mig en bevis til omdrejningslege... -
minispørgesmål, diff bevis
ForumindlægHejza, jeg skal bevise at f(x)=1/(x^2) er differentiabel i x-->x0 og finde f'(x)vi har tidligere i klassen bevist for f(x)=x^2Er det ikk fuldstændig det på samme måde, bare man ender med resultat f'(x)=1/(2x0)? -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
Er det ytringsfrihed?
ForumindlægEfter de kontroversielle tegninger af profeten Muhammed i jyllandsposten, har en grupper ægyptere i frustration officielt brændt dannebro ned. Er det iorden vi gensidigt krænker hinanden? Er det, det vi kalder ytringsfrihed? Når millioner af muslimers forkærlighed til deres religion krænkes og nå... -
Dommedag
ForumindlægHvad forstår i ved dette begreb? Jeg har selv tænkt lidt på naturvidenskab kontra religion. for kan man snakke om menneskets eksistens den dag solens udbrænding finder sted? Da lyset, som er grundlaget for al liv, som vi kender det, ikke længere eksistere, må vi vel erkende at vi ikke længere vil... -
Transformation og induktion
ForumindlægEr en lille smule lost, så hvis nogen af de pt. 583 online mennesker, har nogen som helst forstand på det, vil det være utrolig rart med lidt hjælp!! Skal til eksamen på tirsdag og kan jo ikke udskyde det for evigt. Helt præcist hvad jeg mangler: - FORKLARING på hvad det er, og hvad det er godt... -
Andet: Muslimsk-Privatskole søges!
ForumindlægHej derude,denne kategori religion (Muslim) fordi, jeg har fundet mig selv fremt til at,jeg gerne vil starte på en Muslimsk-privatskole. Det må helst være i omr (KBH) hvis i nu kender mange så skriv dem ned :) -
hvis jeg bliver optaget på gymnasium
Forumindlæghvordan siger an det på englesk -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
Rettelse af min eksmansopg. mhp. klage
ForumindlægEr der en, gerne med gode engelskkundskaber, der vil rette min eksamensopgave fra 2.g obl. niveau for mig og give feedback, med henblik på eventuel klage over bedømmelse, idet jeg synes jeg karakteren er for lav? -
Studie-cykel
ForumindlægHej...Jeg er så heldig, at være blevet optaget på design og innovation på DTU.Ligeledes har jeg fået en lejlighed på det nye Bikuben Kollegie på Amager.Jeg bor pt. i Jylland og ved derfor ikke hvordan situationen er med cykler i Kbh. og omegn. Kan det betale sig at købe en ordentlig cykel, eller ... -
Det naturlige hieraki
ForumindlægFørste skoledag. For mit vedkommende var det starten på mit sidste gymnasieår, for 1.g’erne var det starten på det første. Som den ældste, som den øverst placerede i skolehierarkiet, som den evigt privilegerede og som den der bare må, var det en fornøjelse at byde de nye ’puttere’ velkommen til s...
