Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17741 til 17760 af 19042
-
dumpe stx?
ForumindlægJeg er igang med mine sidste par eksamener i 3g, hvad kan jeg gør hvis jeg dumper? er det noget med at jeg skal lade være med at gå op til sidste eksamen? skal jeg tag hele året om, findes der ikke andre muligheder? er nemlige lidt nervør for at dume mine eksamener.. -
har virkelig stor problemer
ForumindlægJeg fik i fagene 5 + 6 + 5 i karakter og nu er det tysk og dansk der mangler på 10 ende klasses miveau og nu er jeg tvunget til at tage optagelsesprøven. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan ikke ingen gang kan få 9 eller 8 for den sags skyld. Hvad meningen med de her mundtlige prøver ?? Jeg fatte... -
Potensfunktioner - a og b
ForumindlægHvad er betydningen af a og b i potensfunktioner, og hvad kaldes de?heeelp! -
Muligheder i militæret
ForumindlægJeg overvejer mulighederne for en udnyttelse af de mulige måneder man muligvis risikerer at komme ind og springe efter gymnasiet.Er der nogen der ved hvorvidt man kan udnytte tiden til at lære nogle brugbare redskaber? Her tænker jeg især på fx brandmandsuddannelse, ambulancefører eller andre for... -
Polynomiums brøker
ForumindlægHejsa,Jeg har 2 opgaver, som driller noget.a) x-(x-3/x+1). Her trækker jeg nævneren op og ganger med 2(x(x+1)-(x-3))/(x+1) = (x^2+x-x+3)/(x+1) = (x^2+3)/(x+1).Min bog får dette til (x^3+3)/(x+1). Hvorfor?b) (1/x-1)+(x/x+3). Hvordan kommer jeg i gang med denne?På forhånd tak. -
2. grads ligning
ForumindlægBliver det dobbelte produkt altid et negativt tal, når man har at gøre med en ligning af formen (x - y)2 + (x - y)2 ? -
disko-dronning
Forumindlægnogen som kender digtet : "disko-dronning" af troels trier??? -
Implikation
ForumindlægInden for matematikken findes der implikationssymbolet ?, hvilket betyder noget i stil med "hvis... så...". Jeg har haft læst om det, men ikke mange steder på nettet gives eksemplet på brugen af dette, men lidt er jeg da kommet frem til: A ? B betyder "hvis A er sand, så er B også... -
Virkelig stort problem
ForumindlægHej.. Jeg er lige blevet Hf student og det er gået rigtig dårligt til eksamen og jeg ved ikke helt hvorfor det er gået som det er.. I årskarakter ligger jeg omkring 10 ved næsten alle fag, jeg har arbejdet hårdt og afleveret mange opgaver til tiden og har prøvet alt mit bedste men selvom jeg har... -
Mi familia
ForumindlægMi familia La familia obra sobre amor. Sin familia ni amigos, no amor. Por eso es la familia muy importante. Algunos tienen muchos miembros de la familia. Algunos no nienen. Por ejemplo yo. Tengo mi madre y mi hermana. Pero vivo solo con mi madre. Mi hermana vive en Copenhague. Ella estudia en l... -
Finde X og Y værdien v.hj.a to ligninger
ForumindlægFørst må ejg sige at det er hundrede år siden at jeg for alvor har beskæftiget mig med matematik - så bær over med mig - hvis jeg vrøvler lidt Til er regneark har jeg brug for følgende: En funktion som relativt langsomt vokser i forhold til nogle fremskrivningsværdier - rent faktisk skal "vo... -
Hjælp til at løse en ligning
ForumindlægJeg er igang med at løse en hel masse ligninger, men, hvis nogle kunne forklare mig nedenstående ligning med mellemregninger, så vil det være en stor hjælp, da jeg på den måde vil have lettere ved at løse de andre ligninger. Jeg har især svært ved at løse flere af dem pga. parantesen og minus-t... -
Poesibog og den poetiske tekst
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til digtet : "Vinterglæder". (Jeg vedhæfter et link hvor i kan læse digtet som er knap 3 sider lang). Mit spørgsmål går som min overskrift afslører ud på det poetiske i teksten. Hvor ser vi i digtet forbindelsen til den traditionelle poesibog, som pi... -
Uni i USA
ForumindlægHej!!! Hvis man har et middelmådigt gennemsnit fra gymnasiet (7,9 uden bonus) men får MEGA GODE og jeg mener VIRKELIG gode karaktere på ens bachelor i Danmark, tror I så at man har en chance for at læse 1-2 semester/(eller at have mulighed for at læse hele kandidaten) på et anerkendt universi... -
Ligning
ForumindlægHej venner ;) Jeg har i over en time prøvet at løse følgende ligning: 2 + x(x-4)=3+x(x-4)-2x Indtil videre har jeg opnået resultater, der på forskellige måder afviger fra facitlisten. Er der nogen, der gider løse ligningen trin for trin, så jeg kan se, hvad jeg gør galt? Jeg gør ... -
DeT HASTER LIIIIDTTTT
ForumindlægKUNNE JEG FÅ NOGET HJÆLP, FORDI DET HASTER EN DEL! https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1701059#answer -
Skæring mellem parabel og linje
ForumindlægDer er givet en parabel med ligningen y = 2x^2- 3x + 5 og en linje med ligningen y = 2x + a, hvor a er konstant. Opgaven er så: Bestem a, så parabel og linje har et skæringspunkt. Ved at tegne grafen kan jeg selvfølgelig finde ud af svaret, men jeg syntes det er en meget umatematisk måde at gør... -
Basesekvens
ForumindlægHej er der nogen der har et par minutter hvor de kan hjælpe mig med at besvare det vedhæftede spørgsmål? Tak på forhånd! -
Forskrift ud for potensfunktion
ForumindlægHej Studie hjælpere, Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg har en følgende opgave med: Et større firma har en detaljeret lønpolitik. De fastlægger medarbejdernes timeløn i forhold til antal af år, de har været ansat, således at alle medarbejders løn stiger med samme procentsats hvert år. Ef... -
Integralet af e^x * sinx
ForumindlægHej, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med atløse §e^x * cosx dx, jeg bliver ved med at køre i ring og det er ret irriterende.
