Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17881 til 17900 af 18758
-
Hjælp til en lille fysik opgave - gør jeg det rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har lidt brug for hjælp til nedenstående opgave. Opgave: Et flaske campinggas vejes til 539,0 g. Gassen består af lige dele propan og butan, der har brændværdierne 46,2 MJ/kg og 45,8 MJ/kg henholdsvis. Igen anvendes en gryde med 0,50 kg vand med starttemperaturen . Vandet opvarmes i 3... -
Hvilke lyde er svære at udtale?
ForumindlægHej alle, Hvilke lyde er svære for nogle mennesker at udtale? Jeg har hørt at nogle mennesker har problemer med R, L og F, men hvilke andre er der? Jeg skal bruge det til min projektuge, hvor jeg skal udvikle et sprog, der ville være utroligt nemt at lære for alle mennesker. -
løsning af 2 eksponentielle funktioner
ForumindlægHej! Jeg sidder og bøvler med en matematik aflevering hvor jeg bl.a. skal løse disse to ligninger: A1) Tegn i samme almindelige koordinatsystem graferne for følgende funktioner: f(x) = 3*1,06^x og g(x)=8*0,8^x DEN HAR JEG LAVET SOM DEN ENESTE A2) Alle eksponentielle funktioner har forskrift af fo... -
Mat differientering
ForumindlægKan nogen hjælpe med dette tak. Har vedhæftet billede af opgaven -
Hvordan skal jeg sige noget mere i timerne?
ForumindlægHej Jeg synes selv jeg har det problem, at når der er noget jeg vil sige i timen, så ønsker jeg ikke at sige det alligevel, altså, jeg har ikke modet til det. Nogle gange er det nok fordi: "Hvad nu, hvis det er forkert" . Hvad skal jeg gøre? -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHej. Der er opgivet en tabel, som beskrives ved (eksponentiel vækst). Opgaven lyder: "Benyt modellen til at bestemme det tidspunkt, hvor væksthastigheden for udviklingen i befolkningstallet i Australien overstiger 0,38 mio. pr. år." Jeg tænker man skal finde x, derfor skal man bruge... -
rapporthjælp til blodtype..
ForumindlægHej jeg har lavet en rapport om blodtypebestemmelse.. Det vi skulle skrive om var antigener,antistoffer,blod,blodtransfusion og selve bestemmelsen.. jeg ved ikke om jeg har uddybet mig godt nok og om der er fejl. Kig lige på det og se om rapporten er god. her er linket til rapporten, i trykker... -
Oversættelse
ForumindlægHej er den nogen, der er så sød og oversætte følgende uddrag til engelsk?Stadig flere unge i de rige lande dyrker livsfarlige, vilde sportsgrene. Måske skyldes det, at disse "lege" nu er blevet etableret, kommercialiseret og stærkt omtalt i medierne. Men ekstremsport kan også være de un... -
ligevægt
ForumindlægOpgave c og d giver mig problemer. Hvis nogle vil hjælpe vil det betyde en del. -
2 spørgsmål til aflevering
ForumindlægHar 2 spørgsmål jeg bare ikke kan komme videre med... håber i kan hjælpe! a) en angivelse af a og b's betydning i den eksponentielle udvikling f(x)=b*ax Forklar også hvad der menes med vækstrate og angiv sammenhængen mellem a og vækstraten r. B) forklar hvad der menes med fordoblings- og h... -
please..rettelse til en kort engelsk stil..
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette min engelsk stil..den skal rettes i nutid..tak på forhånd..Essay of " About a boy"Isn`t it strange to hear about a thirty-six year old man, who acts like a teenager and a twelvw-year old boy, who acts like a grown-up. will and marcus have a good relations... -
For dårligt.
ForumindlægHej alle SP'er. På det seneste har jeg oprettet indlæg, i håb om at få nogle relative gode besvarelser. Men det håb finder jeg svært at holde fast i, da responsen af mine indlæg har været = med 0. Jeg syntes det er absurd, og tarveligt når man har søgt om hjælp på noget så troværdigt som stud... -
Hjælp til integral
ForumindlægFor det første vil jeg lige spørge om hvordan det kan lade sig gøre at integralet af sinus er -cosinus. Det giver da ingen mening at integralet af et stykke af en sinuskurve er -cos da det i mange tilfælde vil være et negativt tal, og et negativt område leder vi vel ikke efter. Og så sidd... -
finanskrisen
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at skrive om finanskrisen. Men jeg er usikker på, hvad finanskrisen egentligt skyldes og hvad konsekvenserne for den har været og vil være? Altså betydningen af finanskrisen. Hvorfor er den opstået osv? Jeg skal blandet andet komme ind på TDC og hvordan det påvirk... -
rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægVil i være sød at se min oversættelse igennem, der er nogle grammatikfejl.En virkelig god ferieVi troede bestemt, at det ville blive en spændende ferie. Vi havde læst i avisen, at hotellet var smukt beliggende nær en dejlig sø. Og maden var usædvanlig lækker – ifølge annoncen. Men vi opdagede sna... -
Hjælp til sso i historie, overemnet er globalisering
ForumindlægHej allesammen!Jeg har valgt, at jeg skal skrive sso i historie. Jeg valgte "overemnet" til at være globalisering, da jeg har samfundsfag på højniveau og jeg har lige skrevet en stor aflevering i samfundsfag omhandlende globaliseringen med multinationale. Jeg har snakket med min samf og... -
mat?? hilfe
Forumindlæghttp://www.mat.dtu.dk/education/01905/Ugesedler/ugeseddel12.pdfopgave 4, startende nederst side 3! nogen der kan greje den?...jeg får et resultat der hedder ca. 0.6, men syntes det virker lidt lidt!Mvh Jimmy -
Eksponentiel funktion - bestem forskrift
ForumindlægHej alle i kloge mennesker :) Jeg har et lille problem med at bestemme forskriften på en eksponentiel aftagende funktion. Det oplyses at grafen for funktionen går gennem punktet P(3,100) og at halveringskonstanten er 47. How to do? Og i må meget gerne skrive hvad det er i gør, for er ikke så ... -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak...
