Søgning på: spansk noter. Resultater: 17961 til 17980 af 20423
-
ester syntese
ForumindlægHej, Jeg har 2 spørgsmål ang.ester syntese: a) Ved fremstilling anvendes konc. svovlsyre som katalysator, vi udnytter, udover den katalytiske virkning, også at svovlsyre siges at være vandsugende: forklar hvilken indflydelse det har på syntesen? b) Forklar hvilke indflydelse det har på sy... -
TanteOdas forunderlige verden
Forumindlæg1) Langt ude i ødemarken ligger en hytte, hvor alle hjørner vender mod syd. Pludselig går en bjørn forbi. Hvilken farve har bjørnen? 2) Ved 162435 er der 1 ciffer, der står rigtigt. Ved 162453 står 0 rigtigt. 426153 er der 1, der står rigtigt. 246531 er der 3 på sin rigtige plads. Og endelig ved... -
haster!
ForumindlægNogen der gider at rette en tekst, hvor der skulle sættes komma, semikolon og kolon? -
Vedhæftet fil
Forumindlæg1) Hvordan vedhæfter man en PNG-fil direkte ind i svarboksen, uden om SP's forside? 2) Kan en PNG-fil, som ér vedhæftet, trækkes tilbage indenfor de 10 min., man har til at redigere i? -
Integrealregning!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har et tilsyneladende enkelt spørgsmål: Beregn integralet af: 4 / (3x+2) får det indtil videre til: 4*integral af 1 / (3x+2) , men ved ikke hvad jeg skal gøre med 1 / (3x+2)? På forhånd mange tak :) -
Find x i ligningen
ForumindlægJeg har den her ligning 2/(2x+1)=5/(x-1) og skal forklare hvordan jeg kommer frem til x jeg ved at x= -0,875, da jeg har udregnet det i ti.inspire. Det nytter dog ikke noget, da jeg skal forklare hvordan jeg kom frem til det. Håber der er nogle derved hvordan man gør og kan hjælpe. -
Bliver han rig? problemregning
ForumindlægJohn H. får udbetalt pengene fra sin sponsorkontrakt en gang om året. Hvor stort er sponsorbeløbet efter skat? det er 95520. Dette beløb indsætter han hvert år på en opsparingskonto, der giver 4,5% p.a. (4,5% = 0,045) han spiller fodbold i 10 år. Beregn det beløb Jørn H. har opsparet efter 10. -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Prøver en sidste gang!
ForumindlægHar siddet siden klokken 4 i dag og knoklet med en forholdsvis simpel mataflevering bestående af 3 opgaver, men er nu så smadret, træt og sur at jeg ikke gider! Hvad mener i burde jeg ikke bare anderkende at jeg bare ikke duer til mat? Eller skal jeg knokle endnu? -
hjælp med integration
ForumindlægHej Jeg står med en opgave der lyder: om den kontinuerte funktion f oplyses at -1∫2 f(x) dx= 3 angiv -1∫3f(x) dx?? -
Hvad skal læreren gøre i denne situation?
ForumindlægHej I min klasse havde vi en diskussion i dag, som delte vandene meget. Scenarium: En elev sidder i dansk og surfer på internettet (ikke i forbindelse med undervisningen). Læreren ser at eleven ikke følger med i undervisningen og beder eleven om at slukke ned. Eleven indrømmer at han laver irre... -
Ein tag mit Florian (Søger hjælp til at rette min stil, inden i morgen.)
ForumindlægTak på Forhånd :) -
bestem rumfanget af omdrejningslegmet
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan få til at passe, jeg har vedhæftet min opgave. -
intelligentpeople.com
Forumindlæghttp://intelligentpeople.com/ intelligentpeople.com er en datingside for intelligente mennesker. Man skal bestå en iq-test for at være medlem. Hvad synes I om konceptet? Bør man date på baggrund af sin intelligens? -
Fysik C
ForumindlægLise og Anders skal begge varme vand til te. Lise benytter en elkedel, mens Anders varmer vand i en kasserolle på komfuret. a. I hvilken af opvarmningsmetoderne forventer du størst nyttevirkning? Argumenter for det. Anders beslutter sig for at bestemme nyttevirkningen. Han hælder 0,8 L vand m... -
Facit til HF Mat B eksamen 2012 August
ForumindlægJeg leder specielt efter svarene til opgave 1-6, da det er dem, som vi skal lave. Jeg håber virkelig, at nogle af jer har dem eller ved, hvor man kan finde dem. :) Jeg vil blive evig taknemmelig, hvis der var en, som kunne finde mig dem! :) Mange mange tusind tak på forhånd! :) -
ToC i memoir
ForumindlægJeg ville gerne lave en indholdfortegnelse i stil med den der ses et udsnit af i den vedhæftede fil (lånt fra James Gleicks Feynman biografi Genius). Men det vil på ingen måde lykkes, problemet er især at fjerne linjeskiftet mellem section navnene. Det bør nævnes at jeg (som det fremgår at oversk... -
Et enkelt ord
ForumindlægHvordan siger man racelære? Sammenhængen er nazismen, hvor racelære var vigtig. Altså, hvordan siger man "racelære"? -
Bestem h udtrykt ved r og areal
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med denne opgave?? Et stykke metal har form som et rektangel med sidelængderne h og 2r To halvcirkler med radius r skæres ud af metalstykket som vist på figuren. Det tilbageværende metalstykke har omkredsen 6. a) Bestem h udtrykt ved r og gør rede for at a... -
Triple Integral
ForumindlægHej, jeg har et problem. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal anvende domænet R. Udregningerne af selve integralet kan jeg godt finde ud af. Det drejer sig om:
