Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17981 til 18000 af 198015
-
liberalisme og socialisme historisk set
Forumindlæghej jeg er igang med en opgave om ideologierne socialisme og liberalisme, og jeg er nu endt i et problem spørgsmålet hedder.... sammelign ideologierne liberalisme og socialisme både historik og idag det er lykkedes mig at sammenligne dem "idag" men jeg har problemer med at sammenligne... -
Matematik A skriftlig eksamen
ForumindlægHej , jeg har lige et spørgsmål til eksamensættet til Matematik A skriftlig eksamen d. 24 / 5 - 2013, opgave 10 a). Jeg forstår ikke hvorfor : "Som normalvektor vælges en vektor, der er modsatrettet ovenstående og halvt så lang" : ? Eksamensættet ligger her: http://www.uvm.dk/Uddan... -
stofmængde
ForumindlægBeregn stofmængden af natriumcarbonat i 5,00 g heptahydrat. Beregn stofmængden af vand i heptahydratet. natriumcarbonat = Na2CO3 heptahydrat = 7H2O Molarmassen er for dem : M(Na2CO3) = 105,989 M(7H2O) = 126,106 Så vil jeg tro at jeg skal bruge denne formel til noget: n =... -
Diffrentialkvotient
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal beregne en opgave, som lyder: Bestem differentialkvotienten ved hjælp af lommeregneren TI-89 og derefter skal jeg angive difinationsmængden. Hvis jeg nu har funktionen f(x)=x2+4*x-5. Hvordan skal jeg så bærer mig ad med det? Skal jeg finde x-værdien med solve eller noget... -
Numerisk ligning
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en numerisk ligning som jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal gå i gang med. Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig ikke med at løse den, men at komme i gang med den. |13x+7|=5x Tak :) -
cykloide
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave. Jeg har scannet opgave ind og vedhæftet den som pdf. Jeg skal både bevise parameterfremstillingen og regne ud, hvor hastigheden er hhv lavest og højest, men jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skal gå igang med hverken den ene eller anden. Hints såvel som ... -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge, om forholdene til dette års eksamen er det samme for 1.g'er og 2.g'er,som det er for 3.g'erne, altså om vi også skulle til eksamen -
Parameterfremstilling :S
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder med en opgave som driller :S : En plan beta har ligning 4x - 3y - 2z = 10 Bestem en parameterfremstilling for den linje l som går gennem punktet P(-3 , 4 , 5) How do I do this :S ?? Nogen der kan hjælpe mig ? Hilsen Stina :) -
Kemi TNT Sprængstoffer
Forumindlæg5) Foreslå et reaktionsskema for detonationen af trinitrotoluen. Trinitrotoluen = C6H2(NO2)3CH3. er der nogen der kan hjælpe med det ?? -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
help mehh
ForumindlægHvor mange centimeter bevæger det røde punkt sig, når vindmåleren drejer en omgang? -
plane bølger
ForumindlægOkay, så vi skal se et demoforsøg, hvor man sender elektromagnetiske bølger mod en krystal, og så er der konstruktiv interferens i nogle vinkler. Jeg vil godt have teorien på plads. Idéen er, at man kigger på en plan bølge, der rammer en krystal, og så finder en betingelse, der sikrer, at alle at... -
Trekant/vektor opgave
ForumindlægHej alle. Nogle der vil hjælpe med nedenstående opgave? Trekant ABC har vinkelspidserne A = (1,1), B=(8,5) og C=(4,13) a) Tegn trekanten i et koordinatsystem og bestem vha vektorer sidelængderne i trekant ABC. (Har vedhæftet min tegnede trekant i Nspire) b) Beregn vha. skalarproduktet ... -
Felix Baumgartner og luftmodstanden
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med disse opgaveR? det ville være en kæmpe hjælp -
Trigonometri
ForumindlægHej jeg følgende opgave, hvor jeg simpelthen ikke kan gennemskue metoden. Opgavebeskrvielsen er som følger: Med et kamera med field-of-view på 15 grader har du taget et billede af en finger, der lige præcis passer i billedet når kameraet holdes i en afstand af 31.5 cm hvor lang er fingeren? U... -
Trekanter
ForumindlægHey nogen der kan huske hvordan man finder de resterende sider i en trekant, hvis man har 1 af dem? :) (retvinklet trekant) -
Opgaver til "keglen"!
ForumindlægHejsa, jeg mangler lidt hjælp til en opgave, som jeg ikke helt kan få hul på. Opgaven lyder som følgende: En kulbunke med form som en kegle er blevet opmålt. Med 100 meters afstand er vinklen mellem vandret og sigtelinien til kulbunkens top blevet bestemt til hhv. 19° og 37°. a) Vis ved ... -
Lineær algebra
ForumindlægHej har en opgave der driller, er helt på bar bund. Opgaven er vedhæftet:) -
hjælp til at forstå integralregning resultat
Forumindlæg20∫(3x2-10)dx jeg får det til -12. altså er integralet -12. men areal kan jo ikke være negativt. hvordan skal resultatet fortolkes? derudover skriver min lærer at jeg skal tegne en skitse før jeg kan konkludere noget. hvad mener han? -
Fysik-eksamen
ForumindlægHej (: Er der nogle som kan fortælle lidt om hvordan Fysik eksamen foregår? MVH Michael
