Søgning på: amish folket. Resultater: 17981 til 18000 af 19974
-
kærlighed - min kusine
Forumindlæghey jeg er blevet ret vild med min kusine her på det sidste jeg ved bare ikke om det er forkert at ha noget sammen med hende men jeg kan ikke holde øjne fra hende når vi er sammen og virker også som om hun godt kan li mig men hvad synes i kan jeg godt ta´ hende? vi flirter ikke men vi kan godt ... -
Grammatik
ForumindlægHej! Jeg er lige i tvivl om dativ og akkusativ på tysk. Hedder det "kannst du mir helfen" or "kannst du mich helfen"? Skriv hvorfor det hedder sådan. Mich=akkusativ Mir=dativ. Jeg ser slet ikke dativ i den sætning -
Ligheder mellem Islam, Jødedom og Kristendom
ForumindlægHvilke ligheder er der når det kommer til - fødsel - fra barn til voksen (konfirmation) -Bryllup -død og begravelse -kvindesyn - religiøse højtider - leveregler ifølge skrifterne - Bøn -Rent og urent ( islam har f. eks. regler om rent og urent mad - samt rituelle afvaskninger inden bøn) -synd og ... -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
Undersøgelse
ForumindlægJeg håber, at I vil hjælpe mig med en simpel undersøgelse. I skal bare sige Ja eller Nej. Tror du, at jeg kan huske 10 000 cifre af tallet pi (3,1415926535..) På forhånd tak . -
Bestå Studentereksamen
ForumindlægHejsa, er det rigtig at man skal have 6,0 både i årskarakter og eksamenskarakterne? Hvad med idræt, musik og billedkunst de tæller jo en halv, så hvis man har fået 7 i allesammen er det så 3,5 ved årskarakter og 3,5 ved eksamenskarakter? Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er bange for ikke at be... -
Musik A uden meget erfaring - Kan man det?
ForumindlægHej, Om halvt års tid skal jeg til at vælge studieretning. Jeg vil rigtig gerne have 6 A-fag, så jeg kan gange mit snit med 1,08 (den uddannelse, jeg vil ind på senere hen, kræver et højt snit). På mit gym er der kun to studieretninger der tillader dette. Den ene mulighed er: Engelsk A, Matemati... -
Differentialregning, bestem f'(x)
ForumindlægJa, jeg troede at jeg havde nogenlunde styr på differentialregningen, og så får vi vores første aflevering i stoffet... For det første er jeg i tvivl om begrebet f'(x), jeg ved ikke hvad det betyder. Er det bare et tilfældigt punkt på grafen? Opgaven lyder sådan: Givet funktionen f(x) = -x2 +... -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
Karakterer på gymnasiet
ForumindlægHej Jeg er nu en gymnasieelev, men jeg er begyndt med at blive bekymret for de karakterer jeg vil få på 1. standpunktskarakterer. Jeg spørger derfor jer der er erfaringsfulde, om karaktererne falder meget i forhold til folkeskolen, er det nogenlunde ens, eller kan det godt stige med f.eks. +0... -
Komplekse tal
ForumindlægUdtryk det komplekse tal: e^(2+1-i3π) / (1+i) på rektangulær form og på polær form. Kan ikke helt komme i gang. -
Kørerkort
ForumindlægHej.. Jeg ved godt at det ikke har noget med lektier at gøre, men er bare nysgerrig. Dem som har kørerkort, bestod i den praktiske første gang, hvis ikke, hvad var jeres fejl? -
Det giver ingen mening - matematisk "gåde"
ForumindlægJeg faldt i dag over følgende matematiske historie, som jeg har undret mig over lige siden. Den lyder sådan her: 3 piger ønsker at dele en flaske vin. De går ned i vinhandlen og finder en flaske til 30 kr. De giver vinhandleren 10 kr hver, og går hjem for at nyde vinen. Da pigerne er gået finder... -
KOMMA..
ForumindlægHej allesammen. Så er jeg lige i knibe idag (: mht. komma bliver jeg nogen gange forvirret, for aner ik hvor den skal sættes pga biord og forhdoldsord. Er heller ik helt så sikker på hvilken ordklasse "fordi" ligger i, og skal der være komma efter fordi eller før, når der er to par (gru... -
Debat for alle
Forumindlæghvad synes i om den nye skatteudspil? -
Intermolekylære bindinger
Forumindlæg3) Hvilke intermolekylære bindingstyper er der i følgende 7 stoffer: a) CH3COOH b) C4H10 c) O2 d) CH3Cl e) H2O f) Cl2 g) HCl h) Hvilke type stof er de? Hvordan kan jeg se det? Ved godt der findes dipol-dipol bindinger, londonbindinger og hydrogenbindinger, men hvordan kan jeg s... -
Let engelsk opgave, som skal rettes.
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare lige spørge om i ikke kan rette min engelsk opgave igennem? Min lærer siger at dette er forklaringen til hvordan historien skal være: I skal skrive ca en side(på computer)hvor I skriver om en voksens liv. Der skal indgå en begivenhed fra barndommen, ungdommen og det v... -
Hjælp til Jutlandia sangen af Kim Larsen
ForumindlægHej, i digtanalysen skal gå i dybden af sangen. Men forstår ikke det her; Hjemme er jægeren hjemvendt fra jagt og sømanden hjemvendt fra havet.? Skal det forstås som - at mens alle er hjemme og i sikkerhed, så er jutlandia ude i krig i Korea? -
hjælp med stil
ForumindlægVed nogen hvorfor muslimerne ikke have tatovering eller udsmykning af kropen -
Eksistens af R\Q
ForumindlægHvordan beviser jeg, at 2^0,5 eksisterer? På forhånd tak!
