Søgning på: spansk noter. Resultater: 18001 til 18020 af 20423
-
Bestem vinkel C
ForumindlægJeg har om trigonometri, og sidder fast ved denne opgave. I trekant ABC er a = 7, b = 12 og c = 17. Bestem vinkel C. Hvilken formel skal jeg bruge? -
monotoniforhold
ForumindlægHej alle, Jeg har første differentieret f(x)=-6x2+6x f'(x)=1/x-1/2 nu skal jeg så finde monotoniforholdene, UDEN hjælpemidler, nogen som kan hjælpe? -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
Hvad betyder det her?
ForumindlægHe was a reformed communist/socialist — eventually found both intellectually disgusting. Paradoxes were his logical specialty. Betyder det ikke at personen afskyede kommunisme og socialisme og dermed synes at liberalismen var mere intellektuelt funderet? -
Brints linjespektrum
ForumindlægHej Jeg er i gang med mine databehandlinger for forsøget hvor vi skal bestemme bølgelængderne i den synlige del af brints linjespektrum. jeg skal nu finde bølgelængden udfra ligningen har fået første orden til 2.75. desuden går jeg udfra at det er 100 linjer det har pr. mm. hvordan fi... -
terningkast
ForumindlægEn forfalsket terning er forsynet med øjentallene 1,2,3,4,5 og 6. Sandsynligheden er 1/4 for øjentallet 1, mens sandsynligheden er 1/6 for hvert af øjentallene 2,3,4 og 5. Med denne terning udføres seks på hindanden følgende kast. Beregn sandsynligheden for, at der forekommer a)netop 2 sekser... -
Hjælp til elektrisk og varmenergi!!
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven, at finde formlerne for henholdsvis elektrisk og varmeenergi og herefter diskutere hvad man forudsætter når man sætter de to energiformer lig hinanden til en teoridel. Det ville være en kæmpe hjælp, hvis nogle kunne hjælpe mig med disse spørgsmål!! -
kan jeg oploade en opgave
Forumindlæghey kan jeg oploade en af mine egne opgaver her eller evt. under "min side", så I kan læse den. Jeg har lavet en tysk opgave jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om. I så fald hvordan gør jeg. -
Kombinatorik
ForumindlægHey. Jeg har lidt svært ved at forstå det med kombinatorik. Herunder er der tre opgaver, som jeg virkelig ikke fatter: "I en bil er der 4 pladser udover chaufføren. 1) På hvor mange forskellige måder, kan 2 personer sidde i bilen? 2) På hvor mange forskellige måder kan 3 personer sidde ... -
Differentiation på begge sider af lighedstegnet
ForumindlægHej, hvis man har følgende ligninger , Som man derefter indsætter i følgende funktion Skal man så differentiere på begge sider af lighedstegnet? Så der dermed kommer til at stå følgende. Og -
Hjælp til et digt!
ForumindlægEr der nogle som har læst harald i offerlunden, og som kan forklar hva den handler om. Måske kan det også være i har en analyse med en fortolkning :) -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Hjælp til tredjeordens differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har differentialligningen : x'''(t) = -4x'(t) + 4x''(t) + 25sint. Jeg skal opstille karakterligningen for det homogene problem, og løse den, og bestemme en basis for løsningsrummet. Håber på seriøse svar:) -
Beregn funktionens definitionsmængde og skriv værdimængden for g(x)=ln(x+4)
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der lige vil kigge på denne opgave? En funktion er givet ved g(x)=ln(x+4) a) Beregn funktionens definitionsmængde og skriv funktionens værdimængde: Eftersom ln til et negativt tal ikke kan lade sig gøre, så må der ikke i parentesen give et negativt tal. b) Argu... -
Nogle der kan hjælpe mig lidt ud? :)
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport om en øvelse, der omhandler Primære, sekundære og tertiære alkoholer. Er der nogle der har lavet en god rapport, eller måske vil hjælpe mig lidt ud.. Ved slet ik hvad jeg fx. skal skrive til resultater, og teoridelen. Var ikke i skole den dag, forsøget blev lavet,... -
Do-omskrivning
ForumindlægHvilken regel for do omskrivning er der anvendt i sætningen: "Does it hurt" Er der nogle som vil hjælpe mig med det. Tak for hjælp -
Er Ømu-gælden og Den Offentlige Gæld det samme?
ForumindlægJeg vil gerne finde en 10-årig statistik over Danmark offentlige gæld, men kan kun finde denne liste over statsgælden. Jeg falder hele tiden over Ømu gælden over 10 år, er dette det samme som den offentlige gæld? Den offentlige gæld er vel = statsgælden + amter og kommuners gæld
